Nye palletruck effektiviserer Jyderup GodsToyota har leveret syv nye palletruck til Jyderup Gods A/S. Her er det direktør i Jyderup Gods, Jørn Lauritzen og Toyotas distriktschef for salg, Flemming Grønbech, og Jyderup Gods' chauffører.

Nye palletruck effektiviserer Jyderup Gods

Jyderup Gods har erhvervet syv nye Toyota palletruck. De er med til at effektivisere driften og indgår i flåden af maskiner, der både læsser lastbilerne og håndterer godset ved leveringen  

Jyderup Gods A/S er specialisterne, der får dag-til-dag-leveringen til at gå op i en højere enhed. De er bindeleddet der sørger for, at kunderne får bragt varer ud hurtigt og effektivt.

Varer der ankommer fra kunderne til terminalen i Jyderup på Vestsjælland om eftermiddagen og natten, bliver i løbet af natten sorteret efter postnummer og gjort klar til afsendelse til slutdestinationen tidligt næste morgen.

Chaufførerne møder ind og læsser bilerne, kører afsted og afleverer godset og returnerer til terminalen.

Det kører som en velsmurt maskine. Og der er pres på. For at kunne holde kadencen og klare både stigende godsmængder og et stigende antal kunder, kræver det, at materiellet til varehåndteringen er i orden.

Chaufførerne bruger palletruck når de læsser varer på bilerne, og når de leverer dem ved destinationerne

For nyligt optimerede man flåden af elektriske palletruck med syv nye maskiner fra Toyota Material Handling.

Løbende udskiftning
De fire nye Levio LWE 160 og de tre nye Staxio SWE 0.8 med mast er dermed blevet en del af flåden på 15 palletruck, som hver dag hjælper chaufførerne med at klare opgaverne. Direktør i Jyderup Gods, Jørn Lauritzen, er da også tilfreds med de nye maskiner.

- Vi skifter løbende materiellet ud for at give chaufførerne så optimale arbejdsbetingelser som muligt. Toyota har fået syv brugte Levio-maskiner retur, og vi har fået syv nye maskiner. Tre af dem er med mast, så de kan dobbeltstable pallerne i lastbilerne. Dermed er vi oppe på ni maskiner med den egenskab. Det gør det muligt at optimere fordelingen af godset i bilerne, så vi kan have flere paller med. Det effektiviserer processen for vareleveringen og betyder, at vi kan følge med de stigende godsmængder, vi har oplevet i den seneste tid, siger Jørn Lauritzen.

Levering til hele landet
Det var den jyske transportvirksomhed, Esbjerg Gods A/S, som etablerede en sjællandsk afdeling med terminal på adressen i Jyderup i 2005, hvor Jørn Lauritzen stod i spidsen.

1. januar 2021 indgik han en aftale med Esbjerg Gods om medejerskab i afdelingen og etablerede den som selskabet Jyderup Gods A/S. I dag ejer han 20% af virksomheden, mens Esbjerg Gods ejer de resterende 80%.

Ud over spidskompetencerne med levering af gods i Midt-, Vest- og Nordvestsjælland til postnumrene fra 4100 til 4500 har Jyderup Gods etableret lagerhotel med logistikydelser i hallerne på adressen.

Virksomheden samarbejder tæt med Esbjerg Gods og er endvidere en del af Dansk Distributions netværk. Det betyder, at virksomheden er landsdækkende og hurtigt kan hjælpe logistik- og fragtkunder med at få transporteret og leveret deres gods i hele landet via Dansk Distributions terminaler i Karlslunde og Taulov.

Oplader natten over
Det er samarbejdet, netværket, lagerhotellet, medarbejderne og materiellet som gør det muligt at satse på hurtig og præcis levering i lokalområdet. Det har været med til at øge efterspørgslen på virksomhedens transport- og logistikydelser af høj kvalitet.

- Hver dag har vores chauffører 20 og 30 stop på en rute her i området alt efter ordrerne og sammensætningen af godset. Ind imellem har nogle af dem kun 10 til 15 stop og når en tur mere. Toyota-maskinerne bliver kun brugt, når varerne bliver læsset på og af lastbilerne, og klarer altså dagens opgaver på en enkelt batteriopladning. Når chaufførerne efter dagens opgaver lander her på terminalen sætter de maskinerne til opladning, så de er klar til næste dags opgaver, forklarer direktøren.

Maskinerne er forsynet med chaufførernes navn, så hver medarbejder dermed har hver deres maskine. På den måde bliver de fortrolige med dem og ved, hvor de har sat dem. Dermed spilder de ikke tiden med at finde maskinerne, når de møder ind.

Truckservice i topklasse
Ud over overvejelser om at anskaffe en lastbil mere, er man også i løbende dialog med Toyota om fornyelsen af resten af truckflåden.

- Vi har en rigtig god dialog med Toyota. De nye truck har vi erhvervet på en leasingaftale med fuld servicepakke. Og vi har også service tilknyttet de eksisterende Toyota-maskiner. Det er en perfekt ordning. Maskiner der holder stille, skaber jo ikke værdi. Det ved man hos Toyota.

- Deres lokale servicetekniker holder til i området og kommer hurtigt, hvis vi har brug for hjælp. Han kender lokaliteterne og kan hurtigt finde de relevante maskiner. Ligeledes klarer han det årlige servicetjek på maskinerne, som han planlægger og gennemfører, når maskinerne holder stille efter dagens arbejde. Servicetjek og den løbende dialog skaber dermed gode muligheder for sparring med Toyota om, hvornår det er tid til at kigge på en optimering af truckflåden blandt andet med henblik på udskiftning af de ældre palletruck, forklarer Jørn Lauritzen.

-hawin

 

14/12 2021
  • Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    truck ›Den nye B16-20-NT-serie er den første 3-hjulede gaffeltruck fra Bobcat, der udelukkende er baseret på den nyeste lithium-ion-teknologi
  • Stor rift om stande til Agromek 2026

    Stor rift om stande til Agromek 2026

    truck ›Med akkurat ét år til Agromek 2026 går salget af stande over al forventning, og Nordeuropas største landbrugsmesse tegner dermed igen til at blive en succes.
  • Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    truck ›Terberg RT253EV er verdens første elektriske firehjulstrukne RoRo-terminaltraktor. Udviklet til de mest krævende opgaver i havne, til færger og tung industri repræsenterer maskinen næste skridt i den grønne omstilling
  • Skræddersyet til vintertjeneste

    Skræddersyet til vintertjeneste

    truck ›Snevagten A/S som leverer snerydning og saltning til erhvervslivet, har investeret i fire nye, specialbyggede ISUZU pickup-trucks til den forestående sæson
  • Komatsu tager førertrøjen på

    Komatsu tager førertrøjen på

    truck ›Den nyeste version af Komatsus intelligente maskinstyring gør arbejdet lettere, hurtigere og mere økonomisk
  • Ny læsser markerer sig i Danmarks største kalkbrud

    Ny læsser markerer sig i Danmarks største kalkbrud

    truck ›Faxe Kalk er gået fra fem til tre skovlfulde når der læsses lastbiler med ny Komatsu-gummihjulslæsser
  • Automatisering to-go

    Automatisering to-go

    truck ›Nem og hurtig automatisering af enkle og gentagne logistikprocesser med Stills iGo easy-løsning effektiviserer DP Supplys håndtering af mejeriprodukter på fabrikken i Niedersachen
  • Lithium-Ion er lykken i Løgstør

    Lithium-Ion er lykken i Løgstør

    truck ›N.C. Nielsen har netop leveret yderligere tre Linde E40 el-truck med Lithium-ION batterier til Kingspan Logstor. Den samlede Linde-flåde tæller dermed 17 enheder, der bidrager til at holde logistikken kørende.