NC Nielsen
Nye palletruck effektiviserer Jyderup GodsToyota har leveret syv nye palletruck til Jyderup Gods A/S. Her er det direktør i Jyderup Gods, Jørn Lauritzen og Toyotas distriktschef for salg, Flemming Grønbech, og Jyderup Gods' chauffører.

Nye palletruck effektiviserer Jyderup Gods

Jyderup Gods har erhvervet syv nye Toyota palletruck. De er med til at effektivisere driften og indgår i flåden af maskiner, der både læsser lastbilerne og håndterer godset ved leveringen  

Jyderup Gods A/S er specialisterne, der får dag-til-dag-leveringen til at gå op i en højere enhed. De er bindeleddet der sørger for, at kunderne får bragt varer ud hurtigt og effektivt.

Varer der ankommer fra kunderne til terminalen i Jyderup på Vestsjælland om eftermiddagen og natten, bliver i løbet af natten sorteret efter postnummer og gjort klar til afsendelse til slutdestinationen tidligt næste morgen.

Chaufførerne møder ind og læsser bilerne, kører afsted og afleverer godset og returnerer til terminalen.

Det kører som en velsmurt maskine. Og der er pres på. For at kunne holde kadencen og klare både stigende godsmængder og et stigende antal kunder, kræver det, at materiellet til varehåndteringen er i orden.

Chaufførerne bruger palletruck når de læsser varer på bilerne, og når de leverer dem ved destinationerne

For nyligt optimerede man flåden af elektriske palletruck med syv nye maskiner fra Toyota Material Handling.

Løbende udskiftning
De fire nye Levio LWE 160 og de tre nye Staxio SWE 0.8 med mast er dermed blevet en del af flåden på 15 palletruck, som hver dag hjælper chaufførerne med at klare opgaverne. Direktør i Jyderup Gods, Jørn Lauritzen, er da også tilfreds med de nye maskiner.

- Vi skifter løbende materiellet ud for at give chaufførerne så optimale arbejdsbetingelser som muligt. Toyota har fået syv brugte Levio-maskiner retur, og vi har fået syv nye maskiner. Tre af dem er med mast, så de kan dobbeltstable pallerne i lastbilerne. Dermed er vi oppe på ni maskiner med den egenskab. Det gør det muligt at optimere fordelingen af godset i bilerne, så vi kan have flere paller med. Det effektiviserer processen for vareleveringen og betyder, at vi kan følge med de stigende godsmængder, vi har oplevet i den seneste tid, siger Jørn Lauritzen.

Levering til hele landet
Det var den jyske transportvirksomhed, Esbjerg Gods A/S, som etablerede en sjællandsk afdeling med terminal på adressen i Jyderup i 2005, hvor Jørn Lauritzen stod i spidsen.

1. januar 2021 indgik han en aftale med Esbjerg Gods om medejerskab i afdelingen og etablerede den som selskabet Jyderup Gods A/S. I dag ejer han 20% af virksomheden, mens Esbjerg Gods ejer de resterende 80%.

Ud over spidskompetencerne med levering af gods i Midt-, Vest- og Nordvestsjælland til postnumrene fra 4100 til 4500 har Jyderup Gods etableret lagerhotel med logistikydelser i hallerne på adressen.

Virksomheden samarbejder tæt med Esbjerg Gods og er endvidere en del af Dansk Distributions netværk. Det betyder, at virksomheden er landsdækkende og hurtigt kan hjælpe logistik- og fragtkunder med at få transporteret og leveret deres gods i hele landet via Dansk Distributions terminaler i Karlslunde og Taulov.

Oplader natten over
Det er samarbejdet, netværket, lagerhotellet, medarbejderne og materiellet som gør det muligt at satse på hurtig og præcis levering i lokalområdet. Det har været med til at øge efterspørgslen på virksomhedens transport- og logistikydelser af høj kvalitet.

- Hver dag har vores chauffører 20 og 30 stop på en rute her i området alt efter ordrerne og sammensætningen af godset. Ind imellem har nogle af dem kun 10 til 15 stop og når en tur mere. Toyota-maskinerne bliver kun brugt, når varerne bliver læsset på og af lastbilerne, og klarer altså dagens opgaver på en enkelt batteriopladning. Når chaufførerne efter dagens opgaver lander her på terminalen sætter de maskinerne til opladning, så de er klar til næste dags opgaver, forklarer direktøren.

Maskinerne er forsynet med chaufførernes navn, så hver medarbejder dermed har hver deres maskine. På den måde bliver de fortrolige med dem og ved, hvor de har sat dem. Dermed spilder de ikke tiden med at finde maskinerne, når de møder ind.

Truckservice i topklasse
Ud over overvejelser om at anskaffe en lastbil mere, er man også i løbende dialog med Toyota om fornyelsen af resten af truckflåden.

- Vi har en rigtig god dialog med Toyota. De nye truck har vi erhvervet på en leasingaftale med fuld servicepakke. Og vi har også service tilknyttet de eksisterende Toyota-maskiner. Det er en perfekt ordning. Maskiner der holder stille, skaber jo ikke værdi. Det ved man hos Toyota.

- Deres lokale servicetekniker holder til i området og kommer hurtigt, hvis vi har brug for hjælp. Han kender lokaliteterne og kan hurtigt finde de relevante maskiner. Ligeledes klarer han det årlige servicetjek på maskinerne, som han planlægger og gennemfører, når maskinerne holder stille efter dagens arbejde. Servicetjek og den løbende dialog skaber dermed gode muligheder for sparring med Toyota om, hvornår det er tid til at kigge på en optimering af truckflåden blandt andet med henblik på udskiftning af de ældre palletruck, forklarer Jørn Lauritzen.

-hawin

 

14/12 2021
  • Element Logic Danmark styrker ledelsen med salgsdirektør

    Element Logic Danmark styrker ledelsen med salgsdirektør

    truck ›Kim Ebbe Jakobsen fra Odense skal være med til yderligere at styrke den kommercielle profil hos markedets førende leverandør af AutoStore-robotlageranlæg i et marked med voksende efterspørgsel på lagerautomation og softwareløsninger
  • Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    truck ›Sikkerhed for medarbejderne er afgørende i et travlt lagermiljø, hvor der stilles krav om både hurtig, effektiv og præcis varetransport. Netop sikkerheden er i fokus hos Linde, der lige nu lancerer en række innovative palleløftere, stablere og dobbeltstablere med en særligt beskyttet platform og nye sikkerhedsfeatures
  • Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    truck ›Det er vigtigt at Normals lager i Hedensted fungerer optimalt i alle arbejdstimer. For at tingene hurtigt kan blive fikset har virksomheden derfor anskaffet en Manitou 170AETJ bomlift og to PB Platforms saxlifte
  • DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Der mangler mekanikere i gaffeltruckbranchen. Det vil GAFSAM lave om på. Ved DM i Skills 2024 sætter brancheforeningen af gaffeltruckforhandlere og -reparatører derfor fokus på arbejdet som gaffeltruckmekaniker, og på uddannelsen der skal sørge for, at  flere unge vælger vejen ind i gaffeltruckbranchen   
  • Technicon og Toyota indgår samarbejde   

    Technicon og Toyota indgår samarbejde  

    truck ›Ved at forene deres styrker i et tæt samarbejde vil Technicon og Toyota Material Handling Danmark tilbyde danske industrikunder endnu flere brugertilpassede og skalerbare løsninger inden for materialehåndtering
  • LogiMAT når nye højder

    LogiMAT når nye højder

    truck ›Den internationale messe for intralogistikløsninger og processtyring, LogiMAT 2024 er overstået og bød på fremgang på tværs af flere nøgletal
  • Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    truck ›Når Linde-nyhederne dukker op i begyndelsen af 2024 er der ifølge N.C. Nielsen tale om et væld af teknologiske landvindinger, der kan forfine intralogistikken og gøre livet lettere for medarbejdere, der bruger teknologien i hverdagen
  • To nye Manitou til P. Olesen   

    To nye Manitou til P. Olesen  

    truck ›Det familiedrevne nedbrydningsfirma P. Olesen og Sønner har netop investeret i to Manitou rotationsteleskoplæssere, hvoraf den ene kan køres direkte fra kurven. - Arbejdet er gjort lettere, fortæller direktøren