Posten og Bring i Norge finder nye veje med Terberg
Effektivitet, rentabilitet, servicepakke og miljømæssige argumenter spillede en afgørende rolle i valget af maskiner

Posten og Bring i Norge finder nye veje med Terberg

Den store post- og logistikkoncern har fået øjnene op for terminaltraktoren Terberg BC182. Takket være et samarbejdet mellem N.C. Nielsen og den norske Terberg-forhandler Hesselberg Truck kører flere eksemplarer nu rundt på de norske terminaler

I 2017 indgik N.C. Nielsen et samarbejde med norske Hesselberg Truck om salg og service af Terberg terminaltraktorer i Norge.

Med de store afstande, de høje fjelde og den lange kystlinje i Norge krævede samarbejdet en landsdækkende norsk aktør med et omfattende salgs- og serviceteam. Det kunne ifølge N.C. Nielsen ganske enkelt ikke være andre end Hesselberg Truck.
 
Posten og Bring i Norge opererer i en lavmargin-branche og landets geografi og befolknings-tæthed gør det dyrt at arbejde med logistik. Der skal investeres i effektiv, rentabel og miljøvenlig teknologi, og her kommer de nye Terberg BC182 ind i billedet. Posten og Bring har valgt at insource terminalkørslen og nu kører deres egne chauffører maskinerne efter at være omskolet.

Alle gængse containere og anhængere kan håndteres
Terberg BC182 er en tre-i-én terminaltraktor, der sikrer den nødvendige fleksibilitet til distributions-centre og havneterminaler. Den leveres med baghjulstræk og en kraftfuld Mercedes-motor med intercooler. Posten og Bring Norge har fået Terberg BC182 leveret med liftramme til containere, skammel til semitrailere og almindeligt anhængertræk, der er standard,  til lastvognsanhængere.


Løsningen til Posten og Bring Norge gør det muligt at håndtere stort set alle gængse containere og anhængere og bruge maskinerne umiddelbart der, hvor der er mest behov for det. Terminalerne i Drammen tæt på Oslo og i Kristiansand på sydkysten har modtaget hver deres fabriksnye Terberg BC182 terminaltraktor.

– Maskinelt har Terberg været fantastisk. Vi har slet ikke haft nedetid på motoren på den, vi har haft kørende her. Men hvis der skulle ske noget, er det vigtigt for os at have en fast tekniker, som er nem at få fat i. En, vi kender godt, og som kender os. Det var også en afgørende faktor for vores valg af mærke på maskinen, fortæller terminalchef Caj Holm fra Posten og Bring terminalen i Drammen.


På terminalen i Kristiansand køres døgnet rundt. Den nye Terberg BC182 skal bruges til hele produktionslinjen og køre med alt fra skabe, over containere og vogne og til semitrailere. Alle maskiner er leveret med fjernstyret anhængertræk og med godt lys til mørke aftener og nætter. Desuden rummer Terberg terminaltraktorer et grønt og bæredygtigt perspektiv, der også har spillet ind i valget af de nye maskiner:

– Norges nul-emissions-vision inden for transport gør, at vi også er meget nysgerrige på, hvad Terberg kommer til at kunne byde på i fremtiden med tanke på emissionsfrie løsninger. Vi i

Posten er hele tiden på jagt efter de bedste løsninger inden for transport af elektriske og hydrogen-drevne maskiner, udtaler flådeansvarlig Kjell Arne Vik fra terminalen i Kristiansand.

-lipe


30/1 2020
  • Slankere profil til krævende opgaver

    Slankere profil til krævende opgaver

    truck ›Universal Robots her netop lanceret den langtrækkende UR8 Long til bl.a. plukke- og inspektionsopgaver på FABTECH-messen i Chicago
  • Manitou får høsten i hus

    Manitou får høsten i hus

    truck ›Scantruck kan det dér trick med at trylle en ekstra maskine frem, hvis der opstår havari på en af de faste i maskinflåden. Det har været med til at sende ikke færre end fem Manitou-teleskoplæssere til bedriften Enggård ved Rødding i det nordlige Sønderjylland
  • STL rykker frem i Norden

    STL rykker frem i Norden

    truck ›STL har netop har færdiggjort et automationsprojekt for Søstrene Grene i Holland i et helt nyt distributionscenter. Sammen gør parterne klar til et nyt automatiseret lagersetup i Aarhus
  • AGV-eventyret fortætter

    AGV-eventyret fortætter

    truck ›Med en vækst på omkring 50 procent alene i år og udsigt til snart at have solgt de første 1000 selvkørende trucks globalt, gløder optimismen hos Global AGV
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    truck ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Nye maskiner til havnen

    Nye maskiner til havnen

    truck ›Hallands Hamnar Varberg er Sveriges førende havn for skovindustrien og har sat sig for at blive Europas mest moderne. For at håndtere både nutidens og fremtidens opgaver havde havnen brug for at forny dele af sin maskinpark. Det er en opgave N.C. Nielsen har hjulpet med
  • Elektrisk kraft til træindustrien

    Elektrisk kraft til træindustrien

    truck ›Hubtex lancerer to nye robuste og elektriske truckløsninger til transport af lange emner i blandt andet industrien for træforarbejdning
  • Linde holder Sports Group Denmark på mærkerne

    Linde holder Sports Group Denmark på mærkerne

    truck ›For Sports Group Denmark i Silkeborg er logistik et centralt omdrejningspunkt i forretningen og en flåde af 53 forskellige Linde-maskiner fra N.C. Nielsen bidrager til at holde forsyningskæderne intakte