ProTruck etablerer afdeling i RingstedProTruck etablerer nyt domicil i Ringsted. På den måde er de tættere på de sjællandske kunder og bliver i stand til at servicere dem på bedste vis.

ProTruck etablerer afdeling i Ringsted

ProTruck har i sine første fem år primært koncentreret sig om gaffeltruckmarkedet i Jylland og på Fyn. Etableringen af et nyt domicil i Ringsted betyder, at man rykker tættere på det sjællandske marked, hvor især warehousetruck er stor business

Af Hans Windeløv

Der er fart på udviklingen hos gaffeltruckleverandøren, ProTruck, der har hovedsæde i Odder i Østjylland. Det går faktisk så godt, at man nu etablerer en afdeling med salgskontorer, serviceafdeling og showroom i Ringsted. Det sker for at kunne være tæt på kunderne på Sjælland, hvor man oplever, at der er et kæmpe potentiale for levering af gaffeltruckløsninger.

ProTruck leverer blandt andet gaffeltruck af mærkerne Hyster, Carer og terminaltrækkere fra MOL. Lige nu sidder man på ca. fem procent af det danske gaffeltruckmarked. Den andel ønsker man at udvide, og derfor er udvidelsen med afdelingen i Ringsted vigtig.

- Da vi startede ProTruck for fem år siden, havde vi ambitiøse målsætninger. Det har vi stadig. Dengang lavede vi en femårsplan, og de fleste af de mål, vi satte op, har vi nået. Vi var meget klar i mælet, da vi dengang sagde, at vi ønskede at få ordentligt fodfæste først og fremmest i det jysk/fynske område. Det har vi opnået blandt andet ved at trække på mit netværk og mine erfaringer i truckbranchen, som har været fokuseret omkring Vest-, Midt- og Østjylland.

Femårsplanen holdt stik

Sådan siger Michael Laursen, der er administrerende direktør i ProTruck. Han er selv fra Vestjylland og har stort kendskab til gaffeltruckmarkedet i Jylland og til de mekanismer, der gør sig gældende på markedet der. Derfor har det været helt naturligt, at man koncentrerede sig om at få virksomheden i gang på det jyske marked og også på Fyn.

Det går altså også rigtig godt. 95 procent af de maskiner, man sælger, bliver langet over disken vest for Storebælt. På den måde holder man fint femårsplanen fra 2012. Men som Michael Laursen fortæller, indeholdt den plan også ønsket om at tage skridtet videre, hvis målsætningerne for de første fem år blev indfriet.

- Helt konkret havde vi en plan om at etablere ProTruck på Sjælland også, hvis tingene gik godt. Det gjorde de som bekendt, og derfor er vi klar til at sætte handling bag ordene. Tiden er moden til, at vi rykker over på den anden side af vandet og etablerer en afdeling på Sjælland, hvor 45 procent af gaffeltruckmarkedet er koncentreret, forklarer Michael Laursen.

Stor volumen på markedet for warehoustruck

Han mener, at ProTruck er rustet godt til at rykke tættere på de sjællandske kunder og bearbejde markedet meget mere målrettet der, end det tidligere har været tilfældet, siger Michael Laursen.

- Vi har flere serviceteknikere og sælgere, der allerede kører på Sjælland. Men de kører fra egen adresse. Det har fungeret fint indtil nu, men skal vi være en seriøs spiller, skal vi have et decideret domicil, forklarer Michael Laursen og kommer ind på, at det både psykologisk og praktisk giver nogle fordele af have en fast base, hvorfra man kan gå meget mere strategisk til værks.

- Det sjællandske truckmarked er præget af mange flere logistik-, distributions- og lagervirksomheder, end der er i Jylland og på Fyn. Derfor har man stort fokus på warehouse-materiel til disse kunder. Og derfor er det vigtigt, at vi har et dedikeret hus, hvor vi til dagligt kan samle trådene, tage dialogen internt og også invitere kunder på besøg. Det giver meget mere ro i hverdagen, kommenterer Michael Laursen.

ProTruck er leveringsdygtig i hele paletten af løsninger, fra de mindste pallevogne til de helt store gaffeltruck og terminaltrækkere.

- Men hovedvægten af indsatsen kommer nok til at ligge på almindelige gaffeltruck og warehouse-materiel, som også skaber mulighed for stor volumen på eftermarkedet for serviceydelser, uddyber Michael Laursen.

Han ser frem til at komme i gang med aktiviteterne fra det nye domicil i Kærupparken i Ringsted. Bygningen står klar i løbet af sommeren, og Michael Laursen regner med, at ProTruck er i fulde omdrejninger i løbet af august måned.

 


16/6 2017
  • Hyster er tilbage i Danmark

    Hyster er tilbage i Danmark

    truck ›Tektra blev i sommeren 2025 udnævnt til officiel Hyster-forhandler. Hos Hyster ser man frem til samarbejdet, der skal styrke material handling-brandet i Danmark
  • Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    truck ›Der er både søkøer og foder på gaflerne i Duisburg Zoo, som har et godt samarbejde med Clark. Fornylig afprøvede man en elektrisk gaffeltruck fra Crossover-serien
  • Lader op til flere el-lastbiler

    Lader op til flere el-lastbiler

    truck ›Dansk Retursystem udvider brugen af el-lastbiler til indsamling af pantede flasker og dåser. Det kræver udbygning af ladeinfrastrukturen. OK er på vej med flere ladestandere
  • Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    truck ›Den nye B16-20-NT-serie er den første 3-hjulede gaffeltruck fra Bobcat, der udelukkende er baseret på den nyeste lithium-ion-teknologi
  • Stor rift om stande til Agromek 2026

    Stor rift om stande til Agromek 2026

    truck ›Med akkurat ét år til Agromek 2026 går salget af stande over al forventning, og Nordeuropas største landbrugsmesse tegner dermed igen til at blive en succes.
  • Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    truck ›Terberg RT253EV er verdens første elektriske firehjulstrukne RoRo-terminaltraktor. Udviklet til de mest krævende opgaver i havne, til færger og tung industri repræsenterer maskinen næste skridt i den grønne omstilling
  • Skræddersyet til vintertjeneste

    Skræddersyet til vintertjeneste

    truck ›Snevagten A/S som leverer snerydning og saltning til erhvervslivet, har investeret i fire nye, specialbyggede ISUZU pickup-trucks til den forestående sæson
  • Komatsu tager førertrøjen på

    Komatsu tager førertrøjen på

    truck ›Den nyeste version af Komatsus intelligente maskinstyring gør arbejdet lettere, hurtigere og mere økonomisk