Rekordår for ProTruckTruck i den helt tunge vægtklasse har været en succes for ProTruck i 2016. Både maskinerne fra Hyster og Mol er blevet modtaget godt af kunderne.

Rekordår for ProTruck

ProTruck A/S har oplevet et rekordår med Hyster container trucks, Reachstacker og MOL terminaltrækkere

ProTruck A/S har med MOL terminaltrækkere og Hyster Big container trucks og Reachstackere nogle af markedets allerbedste produkter. Derfor har 2016 været et rekordår med mere end 35 solgte enheder af denne type maskiner.

- Hyster og MOL er produkter fra øverste hylde, som virkelig leverer performance i topklasse. Kunderne oplever, at det er produkter af høj kvalitet til den rigtige pris, understreger salgs- og marketingdirektør, ProTruck, René Bertelsen.

Hysters Big-Truck serie, der strækker sig fra 10 tons og op til 65 tons, produceres i Nijmegen i Holland på en højteknologisk fabrik. Alle Hysters container trucks og Reachstackere designes og produceres i Holland, hvor der gennem de seneste år har været stort fokus på LEAN produktion og høj kvalitet af hele produktionsprocessen - lige fra højteknologisk værktøj til udvikling og tilpasning af ergonomiske tiltag til gavn for sikkerheden og ikke mindst truckføreren.

Et belgisk kvalitetsprodukt

Hysters driveline er den nyeste og mest effektive teknologi, når der tales om brændstofforbrug og effektivitet. Med en af verdens største motorproducenter Cummins som samarbejdspartner har Hyster formået at sænke brændstofforbruget til et minimum sideløbende med, at en effektiv præstation bibeholdes.

- Alt i alt er sammenspillet mellem motor og transmission perfekt til gavn for effektiviteten og ikke mindst ergonomien for brugeren, udtaler René Bertelsen.

MOL terminaltrækkere produceres i Belgien på en topmoderne fabrik med et stort fokus på samme grundværdier som Hyster. MOL blev grundlagt i 1944 og har siden da altid haft fokus på høj kvalitet. Fabrikken beskæftiger mere end 400 medarbejdere. MOL terminaltrækkere leveres i modellerne 4x2 med og uden vendbar førerplads samt 4x4 Ro-Ro med vendbar førerplads. Desuden leverer MOL en el-drevet terminaltrækker med vendbar førerplads, som lever op til alle nye normer indenfor el-drevne maskiner, såsom hurtig opladning, effektivitet og Litium teknologi.

Produktet taler for sig selv

- MOL terminaltrækkere er et produkt, vi er virkelig stolte af at have i vores produktsortiment. Netop nu har vi solgt markant flere MOL trækkere end forventet i år. I 2016 når vi et salg på mere end 30 nye maskiner. Det er en markant stigning, siden vi fik agenturet, udtaler René Bertelsen og kommer ind på, at det er et udtryk for, at kunderne har taget MOL terminaltrækkerne til sig.

- Kvalitet, performance og ikke mindst effektiviteten er helt i top. Jeg har en klar forventning og fornemmelse af, at vi vil sælge endnu flere terminaltrækkere over de næste år, da produktet taler for sig selv, understreger René Bertelsen.

Den store succes med salget af Hyster container trucks og MOL terminaltrækkere har betydet, at vi gennem 2016 og 2017 vil levere til en del forskellige kunder i hele Danmark og Norge.

Vi er faktisk ovenud tilfredse med den måde, kunderne har modtaget Hyster- og MOL-produkterne på. Jeg er helt sikker på, at det, vi oplever lige nu, kun er toppen af den succes, vi vil opleve med vores produktportefølje til den professionelle bruger. Vi glæder os til at forsætte successen til glæde for nuværende og kommende kunder hos ProTruck, siger René Bertelsen.

-hawin

 

Rettelse

Historien om ProTrucks rekordår er også publiceret i Lager & Transport Logistikmagasinet nr. 8, 2016. Her fremgår det i starten af artiklen, at det samlede antal solgte MOL terminaltrækkere, Hyster Big containertruck og Reach-stackers i 2016 er på over 75 enheder. Selv om der tale om et rekordår for importøren og forhandleren, er det nævnte antal dog lidt for højt. Der er tale om 35 solgte enheder. Vi beklager fejlen. /red.

 

 

 

 

5/12 2016
  • Hyster er tilbage i Danmark

    Hyster er tilbage i Danmark

    truck ›Tektra blev i sommeren 2025 udnævnt til officiel Hyster-forhandler. Hos Hyster ser man frem til samarbejdet, der skal styrke material handling-brandet i Danmark
  • Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    truck ›Der er både søkøer og foder på gaflerne i Duisburg Zoo, som har et godt samarbejde med Clark. Fornylig afprøvede man en elektrisk gaffeltruck fra Crossover-serien
  • Lader op til flere el-lastbiler

    Lader op til flere el-lastbiler

    truck ›Dansk Retursystem udvider brugen af el-lastbiler til indsamling af pantede flasker og dåser. Det kræver udbygning af ladeinfrastrukturen. OK er på vej med flere ladestandere
  • Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    truck ›Den nye B16-20-NT-serie er den første 3-hjulede gaffeltruck fra Bobcat, der udelukkende er baseret på den nyeste lithium-ion-teknologi
  • Stor rift om stande til Agromek 2026

    Stor rift om stande til Agromek 2026

    truck ›Med akkurat ét år til Agromek 2026 går salget af stande over al forventning, og Nordeuropas største landbrugsmesse tegner dermed igen til at blive en succes.
  • Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    truck ›Terberg RT253EV er verdens første elektriske firehjulstrukne RoRo-terminaltraktor. Udviklet til de mest krævende opgaver i havne, til færger og tung industri repræsenterer maskinen næste skridt i den grønne omstilling
  • Skræddersyet til vintertjeneste

    Skræddersyet til vintertjeneste

    truck ›Snevagten A/S som leverer snerydning og saltning til erhvervslivet, har investeret i fire nye, specialbyggede ISUZU pickup-trucks til den forestående sæson
  • Komatsu tager førertrøjen på

    Komatsu tager førertrøjen på

    truck ›Den nyeste version af Komatsus intelligente maskinstyring gør arbejdet lettere, hurtigere og mere økonomisk