Skalerbar automatisering og intelligente energisystemer

Skalerbar automatisering og intelligente energisystemer

Udviklingen inden for automatisering og energioptimering er i fokus på Stills stand på LogiMAT fra den 19. til den 21. marts i Stuttgart

Efterspørgslen på standardiserede, skalerbare og hurtigt realiserbare automatiseringsløsninger inden for intralogistik vokser konstant.

Det resulterer det i et meget differentieret marked, mener man hos Still. Derfor har intralogistikeksperten allerede for flere år siden satset på at optimere og tilpasse sin automatiseringsportefølje til markedets krav.

Ud over fuldt integrerede automatiseringsløsninger til komplekse krav tilbyder Still nu også standardiserede, omkostningseffektive og hurtigt tilgængelige entry-level-produkter med et særligt enkelt idriftsættelsesværktøj.

Still viser produkterne i hal 10 på standene B40 og B41.

Det er også her man kan stifte nærmere bekendtskab med intralogistikspecialistens innovative energisystemer til bæredygtig intralogistik.

Still præsenterer eksempelvis sit eget nye 24 volt brændselscellesystem til lagertrucks, som har været i produktion på fabrikken i Hamborg siden slutningen af 2023.

Still iGo automationsløsninger
Still viser også systemløsningen iGo, der gør det muligt at integrere materiel til varehåndtering og logistikprocesser på skalerbar vis fra individuelle køretøjer til hele flåder.

Et live-scenarie demonstrerer hvordan flere førerløse transportsystemer med høj kompleksitet arbejder sammen i perfekt synkronisering.

I et andet viser Still sin nye entry-level-løsning iGo easy til automatisering af individuelle logistikprocesser. Løsningen går live på messen ved hjælp af EXV iGo high lift palletrucken.

De besøgende på standen kan selv konfigurere trucken, dens rute og vigtige driftsparametre. Det giver en indsigt i værktøjet og den intuitive brugergrænseflade.

Lagertrucks med brændselscellesystem
Fremtidens energisystemer er et stort tema i intralogistikindustrien. Sammen med lithium-ion-teknologien anser Still brintteknologien for at være et af fremtidens mest relevante energisystemer.

Kraftfuld, effektiv, emissionsfri - og mindre miljøbelastende varehåndtering end med truck drevet af fossile brændstoffer er resultatet, når først tilgængeligheden af "grøn" brint er garanteret.

Ifølge Stills eksperter er brædselscelleteknologien en vigtig søjle i energiomstillingen. Opfattelsen er, at den vil dominere intralogistikken i fremtiden som en del af en blandet portefølje med lithium-ion-batterier.

- Så snart der er nok grøn brint til rådighed, er vi overbeviste om at efterspørgslen på brintdrevne truck, som allerede vokser støt, vil stige endnu mere, forklarer Jan-Christoph Sachse, Senior Director Marketing & Brand Communications hos Still.

Still blev for nylig den første producent i Europa, der lancerede sit eget 24 volt brændselscellesystem - fremstillet og installeret i Still-truck på fabrikken i Hamborg.

På Stills LogiMAT-stand kan de besøgende høre mere om den aktuelle portefølje af brintdrevne truck og opleve både maskinerne og tankningssystemet live.

Prisvindende styrestang og smart rekruttering
Producenten viser også den nye Still EXV 10-16C højtløftende truck. Den er blandt andet forsynet med den intelligente, IFOY-prisbelønnede styrestang. Den kan betjenes intuitivt af både venstre- og højrehåndede.

Takket være displayet, der er integreret i styrehovedet, kan føreren hele tiden holde øje med alle relevante truckdata, f.eks. batteriets opladningsniveau, driftstimer eller det aktuelle køreprogram.

Det prisbelønnede styretøjskoncept har vist sig at være så vellykket, at det er blevet udvidet til andre lagertrucks i Still Excellence Line.

Manglen på kvalificeret arbejdskraft og konkurrencen om morgendagens innovative kræfter påvirker også intralogistikken. Derfor bruger Stills HR-strateger også messen til innovativ personalemarkedsføring og rekruttering.

- Ud over vores produkt- og teknologieksperter vil vores HR-team også være til stede på messen. På vores stand vil potentielle ansøgere få et indblik i vores køretøjs- og løsningsportefølje.

-De vil også få et første indtryk af vores virksomhedsfilosofi og -ånd og få mulighed for at tale med kolleger. Vi ser frem til at møde mange nye ansigter og udveksle ideer, siger Jan-Christoph Sachse.

-hawin

LogiMAT finder sted i Stuttgarts messecenter fra den Still viser sine løsninger i hal 10 på standene B40 og B41.

 

5/2 2024
  • Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    truck ›Allerede rift om den nye 3-serie fra tyske Weycor, som også rummer de første elektriske hjullæssere
  • Ny Toyota Traigo48-serie

    Ny Toyota Traigo48-serie

    truck ›Med 3- og 4-hjulede modeller i forskellige størrelser er Traigo48-serien skræddersyet til at opfylde behovene hos kunder, der kræver alsidighed og produktivitet i forbindelse med læsning, aflæsning, stabling og horisontal transport
  • Scantruck er klar til dyrskuerne

    Scantruck er klar til dyrskuerne

    truck ›Der bliver noget for både land og by, når landets største maskinfirma sætter kursen mod årets dyrskuer. Sæsonen starter i Roskilde, hvor Scantruck igen leverer pladsens højeste flagstang med sin Manitou-rotationsteleskoplæsser der har en løftehøjde på 35 meter
  • N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    truck ›Linde 1251 er et resultat af mange års udviklingsarbejde. Serien opfylder stort set alle tænkelige transportbehov inden for moderne logistik med løftekapaciteter mellem 1,4 og 2,0 ton og tophastighed på 20 km i timen
  • Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    truck ›Smart Retur styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen
  • Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    truck ›Ronnie D. Hansen har været servicemontør hos Scantruck i næsten 20 år. Nu skifter han afdeling og kommer i fremtiden til at arbejde som salgskonsulent for maskinforhandleren øst for Storebælt