Smart service giver maksimal tilgængelighed

Smart service giver maksimal tilgængelighed

Tilgængelighed er afgørende for et vellykket internt materialeflow. Selv den mest moderne interne logistikløsning skaber ikke værdi, hvis maskinerne holder stille, eller hvis softwaren ikke fungerer. Pålidelig, personlig og hurtig service er med andre ord vigtig. Still har løsningen

I moderne interne logistikkæder kører alt oftest som smurt. Arbejdsgange, køretøjer og reolsystemer er perfekt koordineret for at sikre maksimal effektivitet og præcision i materialeforsyningen og lagerlogistikken.

Skader, manglende reservedele eller mangel på vedligeholdelse af materiel og logistikløsninger kan dog føre til at logistikken halter. Det kan kundespecifikke serviceordninger forhindre. Det er man klar over hos intralogistikspecialisten Still.

Virksomhedens skræddersyede servicepakker er altid et fokusområde i forbindelse med nye kundekonsultationer. Servicepakkerne tager nemlig højde for kundernes behov og for nye områder som automatiserede køretøjer og innovative energisystemer.

Proaktiv vedligeholdelse
Fejl i et enkelt køretøj eller en enkelt softwarekomponent kan have store konsekvenser for hele systemets produktivitet. Men ved at levere proaktiv vedligeholdelse og pålidelig service sikrer Still, at kundernes materialeflow fungerer pålideligt og konsekvent.

- Hos Still betyder service meget mere end bare hurtig hjælp i tilfælde af nedbrud. Vi forstår smart service som et holistisk syn på og partnerskabsbaseret støtte til vores kunders interne materialeflow.

- Fokus er altid klart: maksimal tilgængelighed af løsningen og minimal nedetid, understreger Dyrk Draenkow, head of after sales hos Still EMEA.

Og det er altså noget, mange af virksomhedens kunder sætter stor pris på, lader han forstå.

Still oplever da også, at pålidelig service af høj kvalitet, der proaktivt og reaktivt forhindrer nedetid, bliver en stadig vigtigere faktor for de virksomheder, der står over for at skulle vælge en samarbejdspartner på intralogistikområdet.

En afbalanceret samlet omkostningsanalyse er faktisk lige så vigtig som muligheden for at fokusere fuldt ud på sin egen forretning uden afbrydelser.

Skalerbare løsninger
Uanset løsningsportefølje eller serviceudbud har høje kvalitetsstandarder og skalerbare løsninger, skræddersyet til individuelle kundebehov, altid været blandt Stills styrker.

Den Hamborg-baserede virksomhed leverer service af høj kvalitet på tværs af hele sin portefølje af løsninger, fra håndstyret lagerudstyr til komplekse automatiserede materialeflowløsninger.

Mangfoldigheden af løsninger og energisystemer og deres forskellige egenskaber skaber behov for en bred vifte af ekspertise og dybtgående erfaring hos serviceteknikerne.

Stills serviceteknikere yder omfattende support til alle løsninger, der sælges i deres region, inklusive køretøjer fra andre producenter i kundens flåde.

Og hvis komplekse reparationer tager længere tid, stiller serviceteamet gerne et passende køretøj fra udlejningsflåde til rådighed for kunderne.

Still ser da også sig selv som en pålidelig samarbejdspartner, der garanterer et personligt og lokalt kontaktpunkt, der samtidig tager højde for om kundernes portefølje vokser eller ændrer sig.

Skræddersyede servicepakker
Flåder, udfordringer og personlige præferencer kan variere meget fra kunde til kunde. Derfor tilbyder Still en række modulopbyggede servicepakker, fra basis til fuld service.

Den nye ”Full Service Smart”-pakke gør det muligt for kunderne at koncentrere sig om slidrelaterede reparationer og sikre, at deres køretøjer er tilgængelige til en lav pris.

Det giver dem sikkerhed for at få præcis den servce, de har brug for til at tackle deres udfordringer, uden at betale for noget unødvendigt.

- Især i dynamiske og økonomisk udfordrende tider ønsker virksomheder skræddersyede løsninger, der giver dem en vis grad af fleksibilitet, forklarer Dyrk Draenkow.

Med denne vision har Still for nylig udvidet sin serviceportefølje til at omfatte automatisering og energi. Det gør det muligt for kunder, der fokuserer på løsninger i disse segmenter, at drage fordel af servicepakker, der er skræddersyet præcist til deres behov.

Dybdegående rådgivning
I forbindelse med fremtidsorienterede energisystemer omfatter det ikke kun professionelle tjenester leveret af serviceteknikere, der er specifikt uddannet i alle energisystemer.

Det begynder faktisk med dybdegående rådgivning om det bedst egnede energisystem til hver enkelt kunde.

Servicepakken ”Automation” sikrer pålidelig tilgængelighed af automatiserede systemer, både hvad angår hardware og software.

Ud over uddannede serviceteknikere, der er udstyret med avancerede diagnose- og reparationsværktøjer, leveres professionel fjernservice af kompetente IT-eksperter.

Takket være ”digitale tvillinger” kan komponenter også udskiftes hurtigt og nemt.

Desuden sikrer Stills serieproduktion af automatiserede køretøjer baseret på standardiserede komponenter en hurtig tilgængelighed af reservedele, herunder hardware, og altså også af ensartede og pålidelige reparations- og vedligeholdelsesprocesser.

-hawin

 

10/6 2025
  • Fremtidens intralogistik hyldet i Dortmund

    Fremtidens intralogistik hyldet i Dortmund

    truck ›Ustabile markeder, stigende omkostningspres og vedvarende mangel på arbejdskraft er med til at drive udviklingen af innovative og effektive intralogistikløsninger. For nylig blev IFOY Award uddelt til løsninger der gør en stor forskel
  • Ny Baoliforhandler på plads

    Ny Baoliforhandler på plads

    truck ›Med Robbin som ny forhandler af Baolis materiel til varehåndtering, bliver det nemmere for kunderne i det storkøbenhavnske område at anskaffe sig truck i budgetsegmentet
  • El-drevet lift bidrager til sikker vedligeholdelse

    El-drevet lift bidrager til sikker vedligeholdelse

    truck ›Arbejdernes Andels Boligforening, AAB, har købt en Platform Basket Spider 20.95e fra Scantruck, til arbejdet med at udskifte tusindvis af vinduer i fredet og bevaringsværdigt byggeri i Aarhus
  • Tektra udnævnt som officiel Hyster-forhandler i Danmark

    Tektra udnævnt som officiel Hyster-forhandler i Danmark

    truck ›Gaffeltruckproducenten, Hyster har udnævnt Tektra som officiel forhandler af sit brede sortiment af gaffeltrucks i Danmark
  • Ny generation af absolut-encodere skal give større produktivitet

    Ny generation af absolut-encodere skal give større produktivitet

    truck ›Med den nye ANS/ANM58 PROFINET præsenterer SICK en generation af absolut-encodere, der er designet til, at maskiner og anlæg til maskinkonstruktion, emballage-, lager- og transportteknik bl.a. får mere præcis styring og bliver nemmere at vedligeholde
  • Hyster introducerer en ny, kompakt palle-stabler

    Hyster introducerer en ny, kompakt palle-stabler

    truck ›Den lithium-ion-batteridrevne Hyster® SC1.2 palle-stabler er designet til at være en omkostningseffektiv løsning til transport af daglige laster på åbne paller i lagerrum og i produktionslokaler generelt
  • Combi-CB4 modtager sin tredje Red Dot-pris

    Combi-CB4 modtager sin tredje Red Dot-pris

    truck ›Combililfts nye 7-tons elektriske multidirektionelle kontravægtsgaffeltruck har i juli modtaget den prestigefyldte designpris i kategorien Product Design 2025. Trucken er udviklet til at imødekomme behovene for håndtering af tunge, lange laster på mere miljøvenlige måder
  • Effektiv pallehåndtering på webshoplageret

    Effektiv pallehåndtering på webshoplageret

    truck ›Håndteringen af tomme paller på lageret hos AO Workwear har fået en overhaling. Palomat har leveret løsningen der gør op med spredte, skæve pallestakke og manuelle løft