Smart service giver maksimal tilgængelighed

Smart service giver maksimal tilgængelighed

Tilgængelighed er afgørende for et vellykket internt materialeflow. Selv den mest moderne interne logistikløsning skaber ikke værdi, hvis maskinerne holder stille, eller hvis softwaren ikke fungerer. Pålidelig, personlig og hurtig service er med andre ord vigtig. Still har løsningen

I moderne interne logistikkæder kører alt oftest som smurt. Arbejdsgange, køretøjer og reolsystemer er perfekt koordineret for at sikre maksimal effektivitet og præcision i materialeforsyningen og lagerlogistikken.

Skader, manglende reservedele eller mangel på vedligeholdelse af materiel og logistikløsninger kan dog føre til at logistikken halter. Det kan kundespecifikke serviceordninger forhindre. Det er man klar over hos intralogistikspecialisten Still.

Virksomhedens skræddersyede servicepakker er altid et fokusområde i forbindelse med nye kundekonsultationer. Servicepakkerne tager nemlig højde for kundernes behov og for nye områder som automatiserede køretøjer og innovative energisystemer.

Proaktiv vedligeholdelse
Fejl i et enkelt køretøj eller en enkelt softwarekomponent kan have store konsekvenser for hele systemets produktivitet. Men ved at levere proaktiv vedligeholdelse og pålidelig service sikrer Still, at kundernes materialeflow fungerer pålideligt og konsekvent.

- Hos Still betyder service meget mere end bare hurtig hjælp i tilfælde af nedbrud. Vi forstår smart service som et holistisk syn på og partnerskabsbaseret støtte til vores kunders interne materialeflow.

- Fokus er altid klart: maksimal tilgængelighed af løsningen og minimal nedetid, understreger Dyrk Draenkow, head of after sales hos Still EMEA.

Og det er altså noget, mange af virksomhedens kunder sætter stor pris på, lader han forstå.

Still oplever da også, at pålidelig service af høj kvalitet, der proaktivt og reaktivt forhindrer nedetid, bliver en stadig vigtigere faktor for de virksomheder, der står over for at skulle vælge en samarbejdspartner på intralogistikområdet.

En afbalanceret samlet omkostningsanalyse er faktisk lige så vigtig som muligheden for at fokusere fuldt ud på sin egen forretning uden afbrydelser.

Skalerbare løsninger
Uanset løsningsportefølje eller serviceudbud har høje kvalitetsstandarder og skalerbare løsninger, skræddersyet til individuelle kundebehov, altid været blandt Stills styrker.

Den Hamborg-baserede virksomhed leverer service af høj kvalitet på tværs af hele sin portefølje af løsninger, fra håndstyret lagerudstyr til komplekse automatiserede materialeflowløsninger.

Mangfoldigheden af løsninger og energisystemer og deres forskellige egenskaber skaber behov for en bred vifte af ekspertise og dybtgående erfaring hos serviceteknikerne.

Stills serviceteknikere yder omfattende support til alle løsninger, der sælges i deres region, inklusive køretøjer fra andre producenter i kundens flåde.

Og hvis komplekse reparationer tager længere tid, stiller serviceteamet gerne et passende køretøj fra udlejningsflåde til rådighed for kunderne.

Still ser da også sig selv som en pålidelig samarbejdspartner, der garanterer et personligt og lokalt kontaktpunkt, der samtidig tager højde for om kundernes portefølje vokser eller ændrer sig.

Skræddersyede servicepakker
Flåder, udfordringer og personlige præferencer kan variere meget fra kunde til kunde. Derfor tilbyder Still en række modulopbyggede servicepakker, fra basis til fuld service.

Den nye ”Full Service Smart”-pakke gør det muligt for kunderne at koncentrere sig om slidrelaterede reparationer og sikre, at deres køretøjer er tilgængelige til en lav pris.

Det giver dem sikkerhed for at få præcis den servce, de har brug for til at tackle deres udfordringer, uden at betale for noget unødvendigt.

- Især i dynamiske og økonomisk udfordrende tider ønsker virksomheder skræddersyede løsninger, der giver dem en vis grad af fleksibilitet, forklarer Dyrk Draenkow.

Med denne vision har Still for nylig udvidet sin serviceportefølje til at omfatte automatisering og energi. Det gør det muligt for kunder, der fokuserer på løsninger i disse segmenter, at drage fordel af servicepakker, der er skræddersyet præcist til deres behov.

Dybdegående rådgivning
I forbindelse med fremtidsorienterede energisystemer omfatter det ikke kun professionelle tjenester leveret af serviceteknikere, der er specifikt uddannet i alle energisystemer.

Det begynder faktisk med dybdegående rådgivning om det bedst egnede energisystem til hver enkelt kunde.

Servicepakken ”Automation” sikrer pålidelig tilgængelighed af automatiserede systemer, både hvad angår hardware og software.

Ud over uddannede serviceteknikere, der er udstyret med avancerede diagnose- og reparationsværktøjer, leveres professionel fjernservice af kompetente IT-eksperter.

Takket være ”digitale tvillinger” kan komponenter også udskiftes hurtigt og nemt.

Desuden sikrer Stills serieproduktion af automatiserede køretøjer baseret på standardiserede komponenter en hurtig tilgængelighed af reservedele, herunder hardware, og altså også af ensartede og pålidelige reparations- og vedligeholdelsesprocesser.

-hawin

 

10/6 2025
  • Linde el-truck styrker logistikken hos IBF

    Linde el-truck styrker logistikken hos IBF

    truck ›Hos betonvareproducenten IBF er strategien klar. De har en ambition om at reducere deres CO2-udledning med 70% inden udgangen af 2030. Som et led i strategien har de modtaget 12 Linde X50 el-truck fra N.C. Nielsen, som bidrager til en emissionsfri, støjsvag og mindre miljøbelastende transport på de indre linjer
  • Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    truck ›Håndslag på både nye og brugte maskiner på travl Scantruck-stand under det årlige dyrskue i Roskilde
  • Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    truck ›Allerede rift om den nye 3-serie fra tyske Weycor, som også rummer de første elektriske hjullæssere
  • Ny Toyota Traigo48-serie

    Ny Toyota Traigo48-serie

    truck ›Med 3- og 4-hjulede modeller i forskellige størrelser er Traigo48-serien skræddersyet til at opfylde behovene hos kunder, der kræver alsidighed og produktivitet i forbindelse med læsning, aflæsning, stabling og horisontal transport
  • Scantruck er klar til dyrskuerne

    Scantruck er klar til dyrskuerne

    truck ›Der bliver noget for både land og by, når landets største maskinfirma sætter kursen mod årets dyrskuer. Sæsonen starter i Roskilde, hvor Scantruck igen leverer pladsens højeste flagstang med sin Manitou-rotationsteleskoplæsser der har en løftehøjde på 35 meter
  • N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    truck ›Linde 1251 er et resultat af mange års udviklingsarbejde. Serien opfylder stort set alle tænkelige transportbehov inden for moderne logistik med løftekapaciteter mellem 1,4 og 2,0 ton og tophastighed på 20 km i timen
  • Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    truck ›Smart Retur styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne