Smart service giver maksimal tilgængelighed

Smart service giver maksimal tilgængelighed

Tilgængelighed er afgørende for et vellykket internt materialeflow. Selv den mest moderne interne logistikløsning skaber ikke værdi, hvis maskinerne holder stille, eller hvis softwaren ikke fungerer. Pålidelig, personlig og hurtig service er med andre ord vigtig. Still har løsningen

I moderne interne logistikkæder kører alt oftest som smurt. Arbejdsgange, køretøjer og reolsystemer er perfekt koordineret for at sikre maksimal effektivitet og præcision i materialeforsyningen og lagerlogistikken.

Skader, manglende reservedele eller mangel på vedligeholdelse af materiel og logistikløsninger kan dog føre til at logistikken halter. Det kan kundespecifikke serviceordninger forhindre. Det er man klar over hos intralogistikspecialisten Still.

Virksomhedens skræddersyede servicepakker er altid et fokusområde i forbindelse med nye kundekonsultationer. Servicepakkerne tager nemlig højde for kundernes behov og for nye områder som automatiserede køretøjer og innovative energisystemer.

Proaktiv vedligeholdelse
Fejl i et enkelt køretøj eller en enkelt softwarekomponent kan have store konsekvenser for hele systemets produktivitet. Men ved at levere proaktiv vedligeholdelse og pålidelig service sikrer Still, at kundernes materialeflow fungerer pålideligt og konsekvent.

- Hos Still betyder service meget mere end bare hurtig hjælp i tilfælde af nedbrud. Vi forstår smart service som et holistisk syn på og partnerskabsbaseret støtte til vores kunders interne materialeflow.

- Fokus er altid klart: maksimal tilgængelighed af løsningen og minimal nedetid, understreger Dyrk Draenkow, head of after sales hos Still EMEA.

Og det er altså noget, mange af virksomhedens kunder sætter stor pris på, lader han forstå.

Still oplever da også, at pålidelig service af høj kvalitet, der proaktivt og reaktivt forhindrer nedetid, bliver en stadig vigtigere faktor for de virksomheder, der står over for at skulle vælge en samarbejdspartner på intralogistikområdet.

En afbalanceret samlet omkostningsanalyse er faktisk lige så vigtig som muligheden for at fokusere fuldt ud på sin egen forretning uden afbrydelser.

Skalerbare løsninger
Uanset løsningsportefølje eller serviceudbud har høje kvalitetsstandarder og skalerbare løsninger, skræddersyet til individuelle kundebehov, altid været blandt Stills styrker.

Den Hamborg-baserede virksomhed leverer service af høj kvalitet på tværs af hele sin portefølje af løsninger, fra håndstyret lagerudstyr til komplekse automatiserede materialeflowløsninger.

Mangfoldigheden af løsninger og energisystemer og deres forskellige egenskaber skaber behov for en bred vifte af ekspertise og dybtgående erfaring hos serviceteknikerne.

Stills serviceteknikere yder omfattende support til alle løsninger, der sælges i deres region, inklusive køretøjer fra andre producenter i kundens flåde.

Og hvis komplekse reparationer tager længere tid, stiller serviceteamet gerne et passende køretøj fra udlejningsflåde til rådighed for kunderne.

Still ser da også sig selv som en pålidelig samarbejdspartner, der garanterer et personligt og lokalt kontaktpunkt, der samtidig tager højde for om kundernes portefølje vokser eller ændrer sig.

Skræddersyede servicepakker
Flåder, udfordringer og personlige præferencer kan variere meget fra kunde til kunde. Derfor tilbyder Still en række modulopbyggede servicepakker, fra basis til fuld service.

Den nye ”Full Service Smart”-pakke gør det muligt for kunderne at koncentrere sig om slidrelaterede reparationer og sikre, at deres køretøjer er tilgængelige til en lav pris.

Det giver dem sikkerhed for at få præcis den servce, de har brug for til at tackle deres udfordringer, uden at betale for noget unødvendigt.

- Især i dynamiske og økonomisk udfordrende tider ønsker virksomheder skræddersyede løsninger, der giver dem en vis grad af fleksibilitet, forklarer Dyrk Draenkow.

Med denne vision har Still for nylig udvidet sin serviceportefølje til at omfatte automatisering og energi. Det gør det muligt for kunder, der fokuserer på løsninger i disse segmenter, at drage fordel af servicepakker, der er skræddersyet præcist til deres behov.

Dybdegående rådgivning
I forbindelse med fremtidsorienterede energisystemer omfatter det ikke kun professionelle tjenester leveret af serviceteknikere, der er specifikt uddannet i alle energisystemer.

Det begynder faktisk med dybdegående rådgivning om det bedst egnede energisystem til hver enkelt kunde.

Servicepakken ”Automation” sikrer pålidelig tilgængelighed af automatiserede systemer, både hvad angår hardware og software.

Ud over uddannede serviceteknikere, der er udstyret med avancerede diagnose- og reparationsværktøjer, leveres professionel fjernservice af kompetente IT-eksperter.

Takket være ”digitale tvillinger” kan komponenter også udskiftes hurtigt og nemt.

Desuden sikrer Stills serieproduktion af automatiserede køretøjer baseret på standardiserede komponenter en hurtig tilgængelighed af reservedele, herunder hardware, og altså også af ensartede og pålidelige reparations- og vedligeholdelsesprocesser.

-hawin

 

10/6 2025
  • Effektiv pallehåndtering på webshoplageret

    Effektiv pallehåndtering på webshoplageret

    truck ›Håndteringen af tomme paller på lageret hos AO Workwear har fået en overhaling. Palomat har leveret løsningen der gør op med spredte, skæve pallestakke og manuelle løft
  • Robotløsning automatiserer Danfoss Drives' pakkeanlæg

    Robotløsning automatiserer Danfoss Drives' pakkeanlæg

    truck ›Seks robotter, 28 cirkulærfødere, 18 fleksible specialbaner, 20 skruedispensere og tre vision-opsamlingspladser er brikkerne i den løsning, RoboTool har designet og implementeret hos Danfoss Drives
  • Combi Load Xtender er lanceret

    Combi Load Xtender er lanceret

    truck ›CombiLift lancerede for nylig sin Combi Load Xtender, som omfatter en lastbærerforlænger i pantografstil. Løsningen blev lanceret på Ligna-messen i Hannover i maj måned og effektiviserer losning og lastning af lastbiler og containere i omgivelser hvor pladsen er trang
  • Enggaard køber stort ind til teleskoplæsser-flåden

    Enggaard køber stort ind til teleskoplæsser-flåden

    truck ›Selskabet skifter seks af favoritterne Manitou MT1840 med nye og tilføjer yderligere to plus en elektrisk Manitou
  • Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    truck ›Tetra Pak planlægger gradvist at udskifte mere end 50.000 transportkasser på det globale reservedelsdistributionscenter i Lund, Sverige. I samarbejde med Schoeller Allibert har virksomheden arbejdet på at fremstille transportkasser af plastmateriale fra brugte drikkekartoner
  • Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    truck ›Der er ingen grund til at ændre på noget, der fungerer. Det er filosofien hos Copenhagen Malmö Port, CMP, der netop har modtaget ni fabriksnye Terberg RT283 terminaltraktorer fra N.C. Nielsen. Faktisk er de blåmalede terminaltraktorer tredje generation hos CMP, og maskinvalget understreger at den dansk-svenske havneoperatør fortsat har skarpt fokus på driftssikkerhed, stabilitet og maksimal oppetid
  • Linde el-truck styrker logistikken hos IBF

    Linde el-truck styrker logistikken hos IBF

    truck ›Hos betonvareproducenten IBF er strategien klar. De har en ambition om at reducere deres CO2-udledning med 70% inden udgangen af 2030. Som et led i strategien har de modtaget 12 Linde X50 el-truck fra N.C. Nielsen, som bidrager til en emissionsfri, støjsvag og mindre miljøbelastende transport på de indre linjer
  • Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    truck ›Håndslag på både nye og brugte maskiner på travl Scantruck-stand under det årlige dyrskue i Roskilde