Smartere håndtering med automatiserede truck fra Toyota

Smartere håndtering med automatiserede truck fra Toyota

Toyota Material Handling lancerer en ny og udvidet serie af automatiserede førerløse lagertruck. Den hæver produktiviteten op på et nyt niveau ved at tilbyde skalerbare løsninger

Den nye Autopilot serie omfatter elektriske palleløftere, stablere, reachtruck og kraftige trækkere, der dækker alle gængse arbejdsområder: palletransport, blokstabling, ind- og udlagring i reoler og bugsering.

Automatisering optimerer håndtering af vareflowet og minimerer skader, tidsforbrug og dermed omkostninger. Personalet kan bruge tid på at løse mere komplicerede opgaver i stedet for det mere monotone arbejde.

Automatiseret pallehåndtering kræver også mindre vedligeholdelse og energi og bidrager til produktiviteten og sikkerheden. Investeringen er typisk tjent hjem på to år. 

Præcis navigation

Autopilot truck fra Toyota understøtter to meget præcise og adaptive navigationsteknologier, nemlig reflektor-navigation og reference-navigation, og er også i stand til at kombinere de to teknologier. Med sidstnævnte løsning kan truck skifte mellem at bruge reflektorer i et område og at bruge omgivelserne som reference i et andet område. 

 

Autopilot truck er programmeret til at registrere alle forhindringer og forebygger dermed kollisioner. Lastsensorer og kameraer øger præcision og sikrer lasthåndteringen yderligere.

Intelligent kommunikation

Alle Autopilot truck styres af Order Manager udviklet af Toyota. Denne software kan anvendes uafhængigt eller til kommunikation med lagerets styre- og produktionssystemer. Order Manager holder styr på lagring af varer, ordrer, trafik og flow takket være den intelligente flådestyring og integrationen med ERP/WMS.

Autopilot truck kan udstyres med lithium-ion batterier, der er op til 30 % mere energieffektive hvilket bidrager til at reducere CO2 udledningen. Med automatisk opladning kan truck oplades hurtigt mellem opgaverne uden brug af personale eller opladningsrum, hvilket gør løsningen fuldautomatisk.

Autopilot serien er baseret på de gennemprøvede Toyota lagertruck. Disse understøttes fuldt ud af Toyotas serviceorganisation. Professionel service og systemsupport er inkluderet og sikrer maksimalt afkast af investeringen.

 

Se mere om Autopilot serien her

 

-hawin

30/1 2018
  • Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    truck ›Der er både søkøer og foder på gaflerne i Duisburg Zoo, som har et godt samarbejde med Clark. Fornylig afprøvede man en elektrisk gaffeltruck fra Crossover-serien
  • Lader op til flere el-lastbiler

    Lader op til flere el-lastbiler

    truck ›Dansk Retursystem udvider brugen af el-lastbiler til indsamling af pantede flasker og dåser. Det kræver udbygning af ladeinfrastrukturen. OK er på vej med flere ladestandere
  • Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    truck ›Den nye B16-20-NT-serie er den første 3-hjulede gaffeltruck fra Bobcat, der udelukkende er baseret på den nyeste lithium-ion-teknologi
  • Stor rift om stande til Agromek 2026

    Stor rift om stande til Agromek 2026

    truck ›Med akkurat ét år til Agromek 2026 går salget af stande over al forventning, og Nordeuropas største landbrugsmesse tegner dermed igen til at blive en succes.
  • Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    truck ›Terberg RT253EV er verdens første elektriske firehjulstrukne RoRo-terminaltraktor. Udviklet til de mest krævende opgaver i havne, til færger og tung industri repræsenterer maskinen næste skridt i den grønne omstilling
  • Skræddersyet til vintertjeneste

    Skræddersyet til vintertjeneste

    truck ›Snevagten A/S som leverer snerydning og saltning til erhvervslivet, har investeret i fire nye, specialbyggede ISUZU pickup-trucks til den forestående sæson
  • Komatsu tager førertrøjen på

    Komatsu tager førertrøjen på

    truck ›Den nyeste version af Komatsus intelligente maskinstyring gør arbejdet lettere, hurtigere og mere økonomisk
  • Ny læsser markerer sig i Danmarks største kalkbrud

    Ny læsser markerer sig i Danmarks største kalkbrud

    truck ›Faxe Kalk er gået fra fem til tre skovlfulde når der læsses lastbiler med ny Komatsu-gummihjulslæsser