NC Nielsen
Største lithium-ion-kontrakt nogensinde til Jungheinrich

Største lithium-ion-kontrakt nogensinde til Jungheinrich

Leverandøren og producenten af løsninger til intern transport og intralogistik, Jungheinrich, har modtaget en ordre på over 1.000 truck, der alle er udstyret med lithium-ion batterier

Lithium-ion-teknologien er en af drivkræfterne i den stigende efterspørgsel på elektriske truck. Det mærker man hos Jungheinrich, som var en af de første leverandører der lancerede lithium-ion batteridrevne warehousetruck på logistikmarkedet.

Ordren på de 1.000 lithium-ion truck er da også Jungheinrichs største ordre nogensinde. Den internationale kunde, som vil benytte køretøjerne i lagerbygninger og shipping centre i Storbritannien, Frankrig, Italien og Tyskland, ønsker at forblive anonym indtil videre.

Flere end 700 af de 1.000  industrielle truck består af ordreplukkere designet til brug i pakhuse med smalle gange.

- Jungheinrich er den ubestridte nummer et når det handler om industrielle truck, der kører på lithium-ion batterier, siger dr. Lars Brzoska, medlem af direktionen for Jungheinrich og ansvarlig for marketing & salg.

Han fortsætter:

- Denne ordre sætter en ny milepæl for elektro-mobilitet og understreger Jungheinrichs uovertruffne beherskelse af lithium-ion-teknologien.

Jungheinrich er i øjeblikket den eneste gaffeltruckproducent, som producerer sine egne lithium-ion batterier.

-hawin

 

8/8 2017
  • Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    Bliv godt beskyttet med nye Linde-modeller

    truck ›Sikkerhed for medarbejderne er afgørende i et travlt lagermiljø, hvor der stilles krav om både hurtig, effektiv og præcis varetransport. Netop sikkerheden er i fokus hos Linde, der lige nu lancerer en række innovative palleløftere, stablere og dobbeltstablere med en særligt beskyttet platform og nye sikkerhedsfeatures
  • Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    Sax- og bomlifte er afgørende på Normals kæmpelager

    truck ›Det er vigtigt at Normals lager i Hedensted fungerer optimalt i alle arbejdstimer. For at tingene hurtigt kan blive fikset har virksomheden derfor anskaffet en Manitou 170AETJ bomlift og to PB Platforms saxlifte
  • DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    DM i Skills baner vej for flere gaffeltruckmekanikere

    truck ›SPONSORERET INDHOLD: Der mangler mekanikere i gaffeltruckbranchen. Det vil GAFSAM lave om på. Ved DM i Skills 2024 sætter brancheforeningen af gaffeltruckforhandlere og -reparatører derfor fokus på arbejdet som gaffeltruckmekaniker, og på uddannelsen der skal sørge for, at  flere unge vælger vejen ind i gaffeltruckbranchen   
  • Technicon og Toyota indgår samarbejde   

    Technicon og Toyota indgår samarbejde  

    truck ›Ved at forene deres styrker i et tæt samarbejde vil Technicon og Toyota Material Handling Danmark tilbyde danske industrikunder endnu flere brugertilpassede og skalerbare løsninger inden for materialehåndtering
  • LogiMAT når nye højder

    LogiMAT når nye højder

    truck ›Den internationale messe for intralogistikløsninger og processtyring, LogiMAT 2024 er overstået og bød på fremgang på tværs af flere nøgletal
  • Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    Linde lancerer nyeste lagerteknologi

    truck ›Når Linde-nyhederne dukker op i begyndelsen af 2024 er der ifølge N.C. Nielsen tale om et væld af teknologiske landvindinger, der kan forfine intralogistikken og gøre livet lettere for medarbejdere, der bruger teknologien i hverdagen
  • To nye Manitou til P. Olesen   

    To nye Manitou til P. Olesen  

    truck ›Det familiedrevne nedbrydningsfirma P. Olesen og Sønner har netop investeret i to Manitou rotationsteleskoplæssere, hvoraf den ene kan køres direkte fra kurven. - Arbejdet er gjort lettere, fortæller direktøren
  • Truckmarkedet er tilbage ved normalen

    Truckmarkedet er tilbage ved normalen

    truck ›Efter nogle år med stigende efterspørgsel på gaffeltruck herhjemme og i Europa er ordrevolumen nu tilbage på det ’normale’ niveau. Det viser tal fra European Materials Handling Federation, FEM. Formand i IFAG, Troels Christensen kommenterer tallene