Terberg kører skinker hos Danish Crown

Terberg kører skinker hos Danish Crown

Det går stærkt hos Danish Crown-slagteriet i Sæby. En stadig strøm af svinekød skal sendes ud i verden og derfor har N.C. Nielsen leveret endnu en Terberg YT 222 terminaltraktor, der kan flytte løstrailere i det travle udlæsningsområde i slagterigården. Den nye Terberg YT 222 blev leveret på bare tre uger og danner nu par med en tilsvarende terminaltraktor med seks år på bagsmækken

Den fabriksnye Terberg YT 222 er tilpasset til håndteringsprocessen hos Danish Crown. N.C. Nielsen har ombygget terminaltraktoren med en lav sektion bagtil og en tilvirket bagskærm, der passer til slagteriets eget bukkesystem. Det betyder, at terminaltraktoren kan køre løstrailere til læsseramperne og lade dem stå selv og efter læsning køre trailerne videre til et nærliggende afhentningsområde.

Kombinationen af et enkelt bukkesystem og en tilhørende Terberg YT 222 terminaltraktor med nedsænket bagende er den ideelle løsning, når Danish Crown i Sæby flytter løstrailere i slagterigården.

Terminaltraktorerne hos Danish Crown betjener 15 læsseramper. Fra tidlig morgen til sen aften er de i fuld sving med at flytte trailere på fabriksarealet og på offentlig vej mellem afdelingerne.

Slagteriet i Sæby fremstiller dagligt 18.000 skinker, der køres direkte ud i de ventende køletrailere. Disse fragtes så videre til frysehuse i ind- og udland og mange trailere køres til containerterminalen i Aarhus til udskibning.

- Vi har gode erfaringer med vores Terberg terminaltraktorer. Vi fik den første terminaltraktor for seks år siden. Den har kørt upåklageligt og uden nedbrud i alle årene. Det var derfor nemt at vælge igen. Vi har haft en rigtig god dialog med N.C. Nielsen og på kun tre uger har værkstedet i Balling kunnet ombygge og levere den nye Terberg terminaltraktor. Det er ret imponerende, udtaler værkfører Ole Aaberg fra Danish Crown i Sæby.

De to Terberg terminaltraktorer hos Danish Crown betjenes på skift af fem erfarne chauffører, der tilmed også kører gaffeltruck på slagteriet. Som en del af processen var chaufførerne med på virksomhedsbesøg hos N.C. Nielsen i Balling for at teste den nye Terberg YT 222 terminaltraktor,

få tilpasset tekniske finesser og få demonstreret de nyeste funktioner i terminaltraktoren.

- Jeg vil gerne fremhæve det høje komfortniveau i en Terberg terminaltraktor. Med de mange timer bag rattet er det afgørende med et behageligt arbejdsmiljø inde i førerkabinen. Vores chauffører kan nyde godt af opvarmningen på forhånd, aircondition, det justérbare førersæde, de ergonomiske instrumenter, spejlene og det gode udsyn til alle sider. Til sammen gør den slags en forskel i en travl hverdag, pointerer værkfører Ole Aaberg fra Danish Crown. 

Værkfører Ole Aaberg fra Danish Crown i Sæby var ikke et sekund i tvivl om, at der skulle anskaffes endnu en Terberg terminaltraktor til det travle udlæsningsområde på slagteriet.

Hos N.C. Nielsen glæder man sig over at kunne hjælpe Danish Crown med en kundetilpasset løsning på relativt kort tid:

- Hos Danish Crown var de meget bevidste om, hvad de ville have. Teknisk set var opgaven veldefineret, da terminaltraktoren skulle passe meget præcist til det eksisterende bukkesystem hos slagteriet. Ved at sænke bagenden, vælge den rette dæktype og montere en særlig bagskærm kunne vi ramme den rigtige frihøjde for terminaltraktoren. Vi er glade for at have fundet frem til en optimal løsning, der bidrager til en fleksibel intern transport af løstrailere, fortæller salgschef Jørgen Peter Lund fra N.C. Nielsen.

 

 

 

 

 

 

 

 

30/3 2020
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen
  • Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    truck ›Ronnie D. Hansen har været servicemontør hos Scantruck i næsten 20 år. Nu skifter han afdeling og kommer i fremtiden til at arbejde som salgskonsulent for maskinforhandleren øst for Storebælt
  •  Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    truck ›Virksomheden Sonair har med juryens ord opfundet en teknolgi, der kan revolutionere måden robotter og automatiserede systemer opfatter og navigerer på, og som åbner døren for helt nye anvendelser langt ud over klassisk automation
  • Tre-i-éner med 136 hk

    Tre-i-éner med 136 hk

    truck ›Der er format over pillearbejdet hos brændselsfirmaet Hjaltelin på Kolding Havn når firmaets nye Manitou-teleskoplæsser flytter rundt på de tonstunge paller i hallerne
  • Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    Nye topledere i Universal Robots og Mobile Industrial Robots

    truck ›Teradyne Robotics har udnævnt nyt lederskab i sine virksomheder Universal Robots og Mobile Industrial Robots (MiR). Den nye ledelse skal sikre stærk kontinuitet og ekspertise, mens begge virksomheder fortsætter med at bidrage til udviklingen af fremtidens avancerede automation
  • Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    Linde 1251 – én el-truck, flere energikilder

    truck ›Lindes nye type el-truck, Linde 1251-serien, gør det muligt at vælge forskellige energikilder til samme truck. Den fås med enten klassiske blysyrebatterier eller indbyggede Lithium-ION batterier og er samtidig forberedt til brændselsceller. Som bruger af en Linde 1251 er der i praksis forskel på energikilderne og de forretningsmæssige prioriteter, der ligger i valget af dem
  • NordMas præsenterer ny Palfinger

    NordMas præsenterer ny Palfinger

    truck ›Palfinger har for nylig introduceret deres nye FL-serie af medbringertrucks. FLS 25 hedder den, og NordMas havde den og mange andre produkter og løsninger med på Transport 2025 i Herning