Tungtvejende argumenter til varehåndteringen

Tungtvejende argumenter til varehåndteringen

Doosan er klar med den nye D70S-9-serie, som består af gaffeltruck til tunge løft. Seriens nyudviklede gaffeltruck er mere brændstofeffektive, har lavere emissioner og lavere driftsomkostninger i forhold til maskinerne i den eksisterende 9-serie

Producenten af robuste og højtydende gaffeltruck, Doosan, udvider sin kraftfulde nye 9-serie af Euro Stage V-kompatible gaffeltrucks. Det sker med lanceringen af de avancerede gaffeltruck til tunge løft i D70S-9 serien.

De robuste dieseldrevne gaffeltruck kombinerer brændstofeffektivitet, ydeevne, førerkomfort og sikkerhed. Maskinerne er udviklet og bygget til brug i krævende industrielle miljøer og fås i fire modeller i et kapacitetsområde fra 6,0 – 9,0 ton.

Større brændstofeffektivitet
Det er den nye brændstofeffektive DM03V(A) Stage V Doosan-byggede dieselmotor, der driver maskinerne i D70S-9-serien. DM03V(A) leveres i to størrelser 55,1Kw og 80,9Kw.

Motoren giver store fordele i form af meget lave emissioner og lave driftsomkostninger. Ifølge Doosan ligger brændstofbesparelserne på næsten en halv liter brændstof i timen, når man sammenligner med andre lignende modeller på markedet.

Den nye motor giver også et højt drejningsmoment selv ved lave omdrejninger, hvilket giver forbedret acceleration, køre- og ’klatre’-ydelse, som er ideelt i forbindelse med kørsel på ramper ved lastning og losning.

Doosans seneste motordesign er fuldt kompatibelt med Euro Stage V-reglerne og er udstyret med et dieselpartikelfilter (DPF). Ved normal drift sker regenerering af DPF automatisk under kørsel. Det øger oppetiden og sikrer en uafbrudt all-round ydeevne.

Øget udsyn fra førerkabinen
Multimoment-funktionen er en omkostningsbesparende standardfunktion, som gør det muligt for føreren at vælge den ydelse, der passer bedst til opgaven. ECO-mode minimerer brændstofforbruget og reducerer unødvendig acceleration.

High-mode øger effekten for at matche kravene til tunge opgaver, og Standard-mode opretholder output på niveauer, der passer til hverdagens opgaver.

Et nyt slankt kabinedesign giver 40 % øget udsyn, større komfort og forbedret ergonomi – hvilket giver føreren perfekte betingelser for sikker og effektiv betjening. Design ved hjælp af buede front-, top- og bagglaspaneler reducerer blinde vinkler i førerkabinen og give større udsyn hele vejen rundt. Den forbedrede lydisolering reducerer støjen til et niveau på 74db(A) og dæmper vibrationerne til et absolut minimum.

Ved at indføre positivt lufttryk i kabinen og installere to indvendige filtre er luftkvaliteten i førerhuset blevet forbedret. Det beskytter føreren mod de støvfyldte miljøer, og gør D70S-9 ideel til brug på blandt andet teglværker og støberier.

Derudover tilbyder varme-, ventilations- og aircondition-systemet (HVAC) fuldautomatisk temperaturstyring og kan nemt justeres i manuel tilstand.

Display giver godt overblik
Hvad ergonomien angår, sørger kabinelayoutet i D70S-9 for optimale betingelser for truckførerne. Et integreret 7" fuld LCD multifunktionelt display i øjenhøjde øger sammen med de synlige indikatorknapper og nem betjent fingerspidskontrol produktiviteten og øger sikkerheden.

Data om truckens status tjekker man på det multifunktionelle displaypanel, som også inkluderer et program til styring af vedligeholdelse, diagnostiske funktioner og PIN-kodesikkerhed.

Panelet kan også kobles til kameraer i bagenden og i front, hvorved man får bedre opsyn med omgivelserne og dermed forbedrer sikkerheden. Kameraløsningen skal man tilvælge som ekstraudstyr ligesom vægtindikatoren.

Doosans D70S-9-serie har en ny meget holdbar og forstærket styreaksel og er udstyret med en elektronisk styret 3-trins ZF-transmission, der giver føreren et jævnt gearskifte hver gang og præcisionskontrol ved håndtering af tung last.

Derudover er følsomheden af ’inching’-pedalen justerbar, hvilket sikrer nøjagtig håndtering af tung og skrøbelig last såsom glasflasker.

Doosan er kendt for sit forseglede, oliekølede skivebremsesystem. Systemet er inkluderet som standard og er praktisk talt vedligeholdelsesfrit.

Ifølge producenten holder det op til fem gange længere sammenlignet med konventionelle bremsesko. De forseglede enheder beskytter mod udefrakommende partikler såsom snavs, vand og grus.

Det sikrer høj bremseevne og øger dermed både sikkerheden og produktiviteten.

- Vi har store forventninger til den nye D70S-9 serie, ikke mindst på grund af den nye Doosan motortype. For os er der ingen tvivl om, at den vil sætte standarden for motorerne i 6 – 9 ton modellerne i årene fremover, uanset truckmærke, siger Bernt Jørgensen fra Doosan Danmark.

-hawin

 

Sikkerhed og vedligehold

Som afspejlet i mange af de designfunktioner, der allerede er skitseret, er sikkerheden det, der vejer tungest på tværs af hele Doosans nye 9-serie. Det afspejler sig i flere forskellige sikkerhedsfunktioner. 

Operatørregistreringssystem, objektdetektionssystem bagerst, automatisk tilt nivellering (ekstraudstyr): og blåt sikkerhedslys projektion.

Derudover er vedligeholdelse gjort let med forbedret tilgængelighed til motor- og serviceområderne – kabinen vipper automatisk tilbage og åbner 20 % mere end på den tidligere model. Transmissionsoliefilteret og trykkontrolporten er placeret oven på transmissionen for nem inspektion og vedligeholdelse, og elektroniske komponenter er centraliseret for nemheds skyld. Vedligeholdelsesomkostningerne på D70S-9 er reduceret. Eksempelvis er antallet af timer mellem servicering hævet til det dobbelte i forhold til den tidligere model - for transmission (1000 timer til 2000 timer) og motor (500 timer til 1000 timer).

 

29/6 2022
  • Fremtidens intralogistik hyldet i Dortmund

    Fremtidens intralogistik hyldet i Dortmund

    truck ›Ustabile markeder, stigende omkostningspres og vedvarende mangel på arbejdskraft er med til at drive udviklingen af innovative og effektive intralogistikløsninger. For nylig blev IFOY Award uddelt til løsninger der gør en stor forskel
  • Ny Baoliforhandler på plads

    Ny Baoliforhandler på plads

    truck ›Med Robbin som ny forhandler af Baolis materiel til varehåndtering, bliver det nemmere for kunderne i det storkøbenhavnske område at anskaffe sig truck i budgetsegmentet
  • El-drevet lift bidrager til sikker vedligeholdelse

    El-drevet lift bidrager til sikker vedligeholdelse

    truck ›Arbejdernes Andels Boligforening, AAB, har købt en Platform Basket Spider 20.95e fra Scantruck, til arbejdet med at udskifte tusindvis af vinduer i fredet og bevaringsværdigt byggeri i Aarhus
  • Tektra udnævnt som officiel Hyster-forhandler i Danmark

    Tektra udnævnt som officiel Hyster-forhandler i Danmark

    truck ›Gaffeltruckproducenten, Hyster har udnævnt Tektra som officiel forhandler af sit brede sortiment af gaffeltrucks i Danmark
  • Ny generation af absolut-encodere skal give større produktivitet

    Ny generation af absolut-encodere skal give større produktivitet

    truck ›Med den nye ANS/ANM58 PROFINET præsenterer SICK en generation af absolut-encodere, der er designet til, at maskiner og anlæg til maskinkonstruktion, emballage-, lager- og transportteknik bl.a. får mere præcis styring og bliver nemmere at vedligeholde
  • Hyster introducerer en ny, kompakt palle-stabler

    Hyster introducerer en ny, kompakt palle-stabler

    truck ›Den lithium-ion-batteridrevne Hyster® SC1.2 palle-stabler er designet til at være en omkostningseffektiv løsning til transport af daglige laster på åbne paller i lagerrum og i produktionslokaler generelt
  • Combi-CB4 modtager sin tredje Red Dot-pris

    Combi-CB4 modtager sin tredje Red Dot-pris

    truck ›Combililfts nye 7-tons elektriske multidirektionelle kontravægtsgaffeltruck har i juli modtaget den prestigefyldte designpris i kategorien Product Design 2025. Trucken er udviklet til at imødekomme behovene for håndtering af tunge, lange laster på mere miljøvenlige måder
  • Effektiv pallehåndtering på webshoplageret

    Effektiv pallehåndtering på webshoplageret

    truck ›Håndteringen af tomme paller på lageret hos AO Workwear har fået en overhaling. Palomat har leveret løsningen der gør op med spredte, skæve pallestakke og manuelle løft