Uundværlige til intern logistik
Her er det HPT Eco

Uundværlige til intern logistik

I supermarkeder, trælasthandler, byggemarkeder såvel som inden for logistik og industri er håndpalleløftere vigtige redskaber i den interne logistik. Det er årsagen til at Clark har lanceret to nye maskiner til forskellige kundekrav. HPT Eco og HPT Premium, hedder de nye håndpalletruck.

De er begge designet til en last med et maksimum på 2.500 kilo. Og de er begge kendetegnet ved et robust design og nem betjening. De robuste rammer er pulverlakeret og har dermed høj slidstyrke, som garanterer en lang levetid. Løft og sænkning af lasten sker manuelt med en hydraulisk pumpe.

Operatøren kan endvidere løfte og manøvrere vægt på flere tons uden at anstrenge sig. Det proportionelle ventilsystem gør det muligt at sænke gaflerne nemt og behændigt selv med tunge belastninger.

Overtryksventilen beskytter mod overbelastning af palletrucken. På den måde udfører man varehåndteringen nemt og sikkert under kørsel, løft og sænkning. Håndpalleløfterne scorer også point på deres lave egenvægt og manøvredygtighed. Også det er fordelagtigt når pladsen er begrænset.

HPT Premium

For en høj håndteringsydelse kan begge enheder valgfrit udstyres med Quicklift, der gør det muligt at håndtere gods op til 150 kilo hurtigt på lageret. Begge håndpalleløftere er udstyret med ind- og udrullesystemer og fås med forskellige rullesystemer af eksempelvis nylon, gummi eller poly og forskellige gaffellængder.

Uanset hvor man håndterer paller og andre lastbærere og hvor man afhenter og transporterer dem, sikrer Clarks håndpalletrucks ergonomiske og effektive arbejdsprocesser samtidig med at vedligeholdelsesomkostningerne er lave.

Maksimal produktivitet med minimal indsats

HPT Eco er designet til mindre applikationer. Den har en egenvægt på 69 kilo og en maksimal styrevinkel på 190 grader. Takket være styrestangens store styrevinkel er håndpalleløfteren manøvredygtig i meget trange omgivelser.

Med en nettovægt på 63 kilo har HPT Premium en maksimal styrevinkel på 205 grader og er designet til kunder der stiller store krav til udstyret. Den robust designede ramme samt trækstangen sikrer, at HPT Premium er meget stabil, selv i hårde miljøer.

Begge køretøjer er kendetegnet ved deres enkle betjening: HPT Eco har en buet trækstang, og håndtaget til betjening af hydraulikken er vinklet. På HPT Premium er styrestangen mere ergonomisk designet.

Til det formål er styrestangen blevet gjort lidt mindre, og håndtaget er omviklet for at sikre godt greb. Maskinerne kræver kun en smule vedligeholdelse og kan betjenes uden yderligere teknisk udstyr. Premium-maskinen har et hurtigt monteringssystem til hurtig montering eller udskiftning af trækstangen.

-hawin

17/11 2020
  • Scantruck er klar til dyrskuerne

    Scantruck er klar til dyrskuerne

    truck ›Der bliver noget for både land og by, når landets største maskinfirma sætter kursen mod årets dyrskuer. Sæsonen starter i Roskilde, hvor Scantruck igen leverer pladsens højeste flagstang med sin Manitou-rotationsteleskoplæsser der har en løftehøjde på 35 meter
  • N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    truck ›Linde 1251 er et resultat af mange års udviklingsarbejde. Serien opfylder stort set alle tænkelige transportbehov inden for moderne logistik med løftekapaciteter mellem 1,4 og 2,0 ton og tophastighed på 20 km i timen
  • Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    truck ›Smart Retur styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen
  • Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    Skruenøglen er skiftet ud med blokken med slutsedler

    truck ›Ronnie D. Hansen har været servicemontør hos Scantruck i næsten 20 år. Nu skifter han afdeling og kommer i fremtiden til at arbejde som salgskonsulent for maskinforhandleren øst for Storebælt
  •  Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    Ultralydssensor til robotnavigation vinder DIRA Teknologiprisen 2025

    truck ›Virksomheden Sonair har med juryens ord opfundet en teknolgi, der kan revolutionere måden robotter og automatiserede systemer opfatter og navigerer på, og som åbner døren for helt nye anvendelser langt ud over klassisk automation
  • Tre-i-éner med 136 hk

    Tre-i-éner med 136 hk

    truck ›Der er format over pillearbejdet hos brændselsfirmaet Hjaltelin på Kolding Havn når firmaets nye Manitou-teleskoplæsser flytter rundt på de tonstunge paller i hallerne