Gør dig klar til de virtuelle møder på arbejdspladsen med denne guide
ANNONCE: Mange er begyndt at afholde virtuelle møder, og det kan være noget, der for nogle er lidt svært at vænne sig til. Det er dog noget, som er kommet ofr at blive, og det er vigtigt, at man sætter sig godt ind i, hvordan disse virtuelle møder faktisk fungerer bedst. Læs med her for at få gode råd til disse virtuelle møder.
Skal betragtes som en tv-show
Når der skal afholdes virtuelle møder på arbejdspladsen, er det vigtigt, at de tages lige så seriøst som fysiske møder hvor man sidder overfor hinanden. Disse virtuelle events og møder fungerer dog bare ikke helt på samme måde. Det kan være en fordel at tænke på de virtuelle møder som et tv-show, der skal afholdes.
Der skal være styr på, hvad der faktisk skal siges til dette møde. Det er en god ide at have et flot sceneri, og også skifte mellem forskellige scener. På samme tid skal tilskuerne (medarbejderne) have mulighed for at deltage aktivt i mødet. Det kunne for eksempel være gennem spørgeskemaer, quizzer eller noget helt tredje. Det kan helt sikkert være en stor hjælp, når der skal afholdes et virtuelt møde.
Der skal være styr på teknikken
Når man skal afholde et virtuelt møde, er der flere forskellige ting, der er super vigtige - en af dem er teknikken. Hvis teknikken ikke virker som den skal, vil det nemlig have stor indflydelse på mødet. Det kan jo ikke forløbe sig som det skal, hvis du ikke har en god og stærk internetforbindelse.
Udover internetforbindelsen er det også vigtigt at have styr på den generelle teknik - det vil altså sige noget som computeren. Sikrer dig, at din computer virker som den skal inden dette møde, så du er sikker på, at du kan deltage aktivt.