Lindab styrker sig på de indre linjer
En af landets førende leverandører af løsninger, herunder porte, til byggeriet, Lindab A/S, har fået ny marketingchef. Heino Juhl skal blandt andet være med til at udbrede kendskabet til Lindabs forretningsfilosofi ”Good Thinking”
Heino Juhl er netop ansat som marketingchef hos Lindab. Fra hovedkontoret i Haderslev står han i spidsen for markedsføring af virksomheden med omkring 500 medarbejdere og en omsætning sidste år på 786 millioner kroner.
42-årige Heino Juhl skal være med til at udbrede kendskabet til Lindabs produkter inden for tag- og facadeløsninger samt garage- og industriporte og ikke mindst fortælle om deres kompetencer inden for komplette ventilationsløsninger.
Den nye marketingchef har mange års erfaring inden for reklamebranchen, hvor han har arbejdet med rådgivning og udvikling af kampagner.
- En anden vigtig opgave bliver at fortælle om de mange nye produkter og digitale løsninger, vi udvikler med udgangspunkt i vores forretningsfilosofi ”Good Thinking." Vi vil gerne sætte fokus på, hvordan vi arbejder med bæredygtighed, miljørigtige løsninger og forenkling af byggeriet, fortæller han.
Fremgang fortsætter
Heino Juhl overtager stillingen fra Johan Rasmussen, der er blevet global marketingchef for hele Lindab-koncernen. Den svenske koncern er repræsenteret i 60 lande og har omkring 5100 medarbejdere.
Den danske del af koncernen står for omkring 10 procent af den samlede omsætning. Udover hovedkontoret i Haderslev har virksomheden en fabrik i Jels ved Vejen, hvor de blandt andet producerer porte. Ventilationsløsningerne bliver både produceret i Haderslev, Aalborg, Viby, Hvidovre og Skovlunde. Sidste år blev overskuddet i den danske del af koncernen på 39 millioner kroner.
- Vi har en klar forventning om, at vi opnår vækst i 2017. Vi har i de seneste måneder haft tilknyttet 25 vikarer i produktionen for at kunne følge med efterspørgslen, og vi er i gang med at rekruttere fastansatte medarbejdere både til lager og produktion, siger Heino Juhl.
Nye chefer for indkøb og logistik
Lindab har også øget fokus på udvikling af deres forsyningskæde og styring af vare- og materialestrømme. Derfor er en tidligere stilling som indkøbs- og logistikchef nu delt i to stillinger. Bettina Buchreitz Jensen blev ansat som indkøbschef sidste år, og Jan Mosegaard blev for nylig ansat som logistikchef.
53-årige Bettina Buchreitz Jensen har i mange år haft lederstillinger inden for indkøb, og 53-årige Jan Mosegaard har en bred erfaring med logistik fra flere større danske industrivirksomheder.
-hawin