Lindab styrker sig på de indre linjer
Lindab har også oprustet inden for indkøb og logistik. Her står marketingchef Heino Juhl (th.) med Bettina Buchreitz Jensen, indkøbschefen, og Jan Mosegaard, der for nylig blev ansat som logistikchef.

Lindab styrker sig på de indre linjer

En af landets førende leverandører af løsninger, herunder porte, til byggeriet, Lindab A/S, har fået ny marketingchef. Heino Juhl skal blandt andet være med til at udbrede kendskabet til Lindabs forretningsfilosofi ”Good Thinking”

Heino Juhl er netop ansat som marketingchef hos Lindab. Fra hovedkontoret i Haderslev står han i spidsen for markedsføring af virksomheden med omkring 500 medarbejdere og en omsætning sidste år på 786 millioner kroner.

42-årige Heino Juhl skal være med til at udbrede kendskabet til Lindabs produkter inden for tag- og facadeløsninger samt garage- og industriporte og ikke mindst fortælle om deres kompetencer inden for komplette ventilationsløsninger.

Den nye marketingchef har mange års erfaring inden for reklamebranchen, hvor han har arbejdet med rådgivning og udvikling af kampagner.

- En anden vigtig opgave bliver at fortælle om de mange nye produkter og digitale løsninger, vi udvikler med udgangspunkt i vores forretningsfilosofi ”Good Thinking." Vi vil gerne sætte fokus på, hvordan vi arbejder med bæredygtighed, miljørigtige løsninger og forenkling af byggeriet, fortæller han.

Fremgang fortsætter

Heino Juhl overtager stillingen fra Johan Rasmussen, der er blevet global marketingchef for hele Lindab-koncernen. Den svenske koncern er repræsenteret i 60 lande og har omkring 5100 medarbejdere.

Den danske del af koncernen står for omkring 10 procent af den samlede omsætning. Udover hovedkontoret i Haderslev har virksomheden en fabrik i Jels ved Vejen, hvor de blandt andet producerer porte. Ventilationsløsningerne bliver både produceret i Haderslev, Aalborg, Viby, Hvidovre og Skovlunde. Sidste år blev overskuddet i den danske del af koncernen på 39 millioner kroner.

- Vi har en klar forventning om, at vi opnår vækst i 2017. Vi har i de seneste måneder haft tilknyttet 25 vikarer i produktionen for at kunne følge med efterspørgslen, og vi er i gang med at rekruttere fastansatte medarbejdere både til lager og produktion, siger Heino Juhl.

Nye chefer for indkøb og logistik

Lindab har også øget fokus på udvikling af deres forsyningskæde og styring af vare- og materialestrømme. Derfor er en tidligere stilling som indkøbs- og logistikchef nu delt i to stillinger. Bettina Buchreitz Jensen blev ansat som indkøbschef sidste år, og Jan Mosegaard blev for nylig ansat som logistikchef.

53-årige Bettina Buchreitz Jensen har i mange år haft lederstillinger inden for indkøb, og 53-årige Jan Mosegaard har en bred erfaring med logistik fra flere større danske industrivirksomheder.

-hawin

 

 

10/8 2017
  • Nye porte til plastgrossisten

    Nye porte til plastgrossisten

    industriporte ›Byggeriet af plastgrossisten, Nordisk Plasts nye produktions- og lagerbygning på Randerskanten er ved at være færdigt. Totalentreprenøren, KT Erhvervsbyg har styr på projektet, hvor Hörmann har leveret porte og døre
  • Novoferm styrker salget på Sjælland og Fyn

    Novoferm styrker salget på Sjælland og Fyn

    industriporte ›Mads Krag Nielsen er ansat som key account manager hos Novoferm Danmark. Han har flere års erfaring med salg til byggebranchen og får i sin nye stilling ansvar for Fyn og Sjælland
  • 10 års garanti på portene

    10 års garanti på portene

    industriporte ›Tektra kan nu lancere 10 års garanti på basiskonstruktionen på EFAFLEX’ porte
  • Brandporte fuldender porteføljen

    Brandporte fuldender porteføljen

    industriporte ›ASSA ABLOY udvider sit sortiment af porte til industrien med en række brandklassificerede løsninger, som er et vigtigt bidrag til øget sikkerhed i moderne byggeri
  • 22 nye sikkerhedsdøre - med og uden brandsikring

    22 nye sikkerhedsdøre - med og uden brandsikring

    industriporte ›Efterspørgslen på robuste sikkerhedsdøre er stigende i byggeriet, og DAN-doors løfter barren for sikkerhed med et helt nyt produktprogram med 22 nye sikkerhedsdøre
  • Konference om brand og sikkerhed i Danmark

    Konference om brand og sikkerhed i Danmark

    industriporte ›Door System og Jansen Tore Denmark inviterer til et spændende og aktuelt arrangement med fokus på brand og sikkerhed i Danmark
  • DAN-doors lancerer ny branddør til frostrum

    DAN-doors lancerer ny branddør til frostrum

    industriporte ›Op til 90 minutters brandsikkerhed – kombineret med de egenskaber, der gør en forskel. DAN-doors lancerer markedets første danskproducerede EI290-branddør til frostrum - ned til -30°C
  • Door System styrker organisationen

    Door System styrker organisationen

    industriporte ›Door System fortsætter den positive udvikling og udbygger organisationen. Virksomheden har etableret en selvstændig serviceafdeling, og der er oprettet en ny projektafdeling. Til at understøtte de nye tiltag har ansat nye profiler