Mijøvaredeklarationer er en klar prioritet
ASSA ABLOY styrker indsatsen for miljøansvarlighed og er klar til at bakke kundernes behov for øget deklaration og dokumentation af industriporte op med EPD’er
I en tid, hvor bæredygtighed og miljøansvarlighed er i fokus, er ASSA ABLOY Entrance Systems fuldt forberedt på at møde disse udfordringer.
Med EU's stigende klimakrav til dokumentation af CO2-belastning er det mere afgørende end nogensinde at have en pålidelig og kompetent samarbejdspartner.
Det fortæller salgschef Anders Ovesen fra ASSA ABLOY, som kommer ind på, at portproducenten allerede har implementeret miljøvaredeklarationer, EPD’er, på en bred vifte af sine produkter, herunder industriporte, hurtigporte, læsseramper og dockingudstyr.
- Kravene til dokumentation, herunder EPD’er, er stigende. Udover prisen er miljøpåvirkning og CO2-udledning blevet centrale faktorer i valget af produkter og leverandører. Vi er forberedt og kan levere på alle disse parametre, pointerer han.
Styr på hele værdikæden er en fordel
I forbindelse med miljøvaredeklarationen er isoleringsværdien, måden de åbner og lukker på samt hele energioptimeringen i stigende grad afgørende og vigtig for producentens porte.
Anders Ovesen, salgschef hos ASSA ABLOY Entrance Systems Denmark.
Derfor har ASSA ABLOY introduceret en energimærkning af alle sine ledhejseporte, ligesom man kender fra hvidevarer.
- Som sælger, producent, leverandør og servicepartner kan vi dermed kombinere hele værdikæden og beskytte kundens investering.
- Vi er også klar med de nyeste teknologiske og digitale løsninger til at optimere effektivitet og bæredygtighed, tilføjer Anders Ovesen.
Kvalitet og leveringssikkerhed
ASSA ABLOY’s produktion i Europa sikrer, at alle produkter overholder de gældende miljø- og kvalitetskrav. Det garanterer også en hurtig og pålidelig levering, hvilket er afgørende i byggebranchen.
- Vi dækker en bred vifte af brancher og sikrer høj kvalitet og dokumentation i alle aspekter af vores forretning, forklarer Anders Ovesen og kommer ind på, at man endvidere har taget skridtet ind i den digitale fremtid.
- Vores serviceteknikere er udstyret med tablets og kan dermed udnytte de digitale løsninger i vores servicedel, hvor vi kan overvåge produkterne, registrere uregelmæssigheder og reagere prompte.
- Ved at holde os ajour med både de teknologiske og miljømæssige trends sikrer vi, at vi kan møde vores kunders behov nu og i fremtiden, siger han.
-hawin