Nassau speeder op for besparelserne
Portproducentens nye, højisolerede hurtigport, 8000 Speed, åbner bl.a. fire gange hurtigere end almindelige porte. Det sparer ikke alene på varmen og miljøbelastningen, men reducerer også en samlet ventetid på et par arbejdsuger om året
Af Lisbeth Petersen
Hastighed og miljøhensyn har været nøgleordene i udviklingen af NASSAUs helt nye industriport, NASSAU 8000 Speed. ‘Markedets bedst isolerende hurtigport’ kalder producenten selv ledhejseporten, som med sine82 mm tykke portbladssektioner og sikre tætninger til alle sider i sig selv har en U-værdi på kun 0.43. Det er70 % bedre end typiske ledhejseporte, så med den nye port kan kunderne opnå besparelser på varmeudgiften. Og nu har NASSAU i bogstaveligste forstand øget tempoet på både energi og tidsbesparelser;
8000 Speed åbner fire gange hurtigere og lukker dobbelt så hurtigt i forhold til tilsvarende porte. En traditionel port på fem gange fem meter er typisk 20 sekunder om at rulle op og lige så lang tid om at rulle ned igen.
- Speedporten kører op på bare fem sekunder og lukker på kun 10 sekunder, hvilket mere end halverer den tid portåbningen slipper varme ud, og det har stor betydning for miljøbelastningen i bl.a. opvarmedelagerhaller, siger kunderådgiver hos NASSAU, Christian Abildskov
76 timers spildtid sparet
Han har været i gang med et større tidsregnskab for at vise kunderne, hvor stor indflydelse de sparede sekunder og minutter har for en virksomhed på længere sigt:
- Hvis en enkelt port i gennemsnit åbner og lukker 50 gange på en dag, medfører det ikke alene et stort varmeudslip, det betyder også, at f.eks. de truckførere, som skal passere porten, bruger lang tid på at holde og vente på, at porten åbner, siger Christian Abildskov og uddyber:
- Forskellen på ventetiden på en traditionel port og 8000 Speed-port er faktisk hele 20 minutter om dagen, og omregnet til et år betyder det 76 timer – og altså godt og vel to hele arbejdsuger – med NASSAU 8000 speed bliver der dermed omdannet ren spildtid til effektiv arbejdstid.
Digital tilstedeværelse
Christian Abildskov præsenterer selv bl.a. sit detaljerede regnskab på video på hjemmesiden og i de SoMe-opslag, som portvirksomheden i stadigt stigende omfang benytter til salg og kommunikationen med kunderne.
- Vi vil gerne skille os ud, blandt andet ved at give vores kunder mulighed for at designe og købe deres porte direkte online, siger Christian Abildskov, og fortsætter:
- Derfor har vi også udviklet en hjemmeside med en webshop, hvor man i ro og mag selv kan sidde og kigge på priser og modeller. Samtidigt kan man prøve sig frem med de forskellige tilvalgsmuligheder i et virtuelt design, som hele tiden opdaterer med samlede priser mm, hver gang man foretager et valg. Vi startede med at tilbyde designprogrammet til garageportene, men bruger det nu også i stigende grad til industriportene. Det giver overskuelighed over vores produkter for kunderne, som så selv bestemmer, hvornår de først og fremmest søger inspiration til en ny port, og hvornår de vil bruge søgningen på at kontakte en af vores kunderådgivere, eller at købe deres porte direkte i webshoppen.