EllaFashion lancerer det digitale EllaFittingRoom-program til modebutikker

EllaFashion lancerer det digitale EllaFittingRoom-program til modebutikker

EllaFashion har lanceret EllaFittingRoom-systemet – en smart teknologisk løsning, som revolutionerer, hvordan kunder og personale bruger prøverum i modebutikker. Systemet integrerer touchskærme i hvert enkelt prøverum, der kan bruges til en række nyttige funktioner.

Når kunderne går ind i prøverummet, vil de kunne bruge skærmen til flere forskellige ting: At tilkalde en ekspedient, hvis de ønsker det.

At vælge forskellige størrelser og farver eller se, om produktet er på lager. At se forslag til relaterede varer baseret på deres indkøb indtil videre og til at få adgang til yderligere oplysninger om brandet, tilknyttede loyalitetsprogrammer og oplysninger om eventuelle personligt tilpassede tilbud.

Systemet giver dybest set kunderne oplevelsen af en personlig ekspedient med et tryk på en knap. Samtidig med at det forbedrer kundens shoppingoplevelse, giver det også personalet mere tid, som de kan bruge på mere produktive arbejdsopgaver, der kan skabe mere salg og forbedre butikkens driftsmæssige effektivitet.

EllaFittingRoom fungerer kun sammen med EllaFashion's elektroniske løsning til prismærker til tøj – digitale mærker fremstillet med e-papir-teknologi, som giver fremsynede modebutikker mulighed for at skabe højere omsætning ved at give den fysiske butik et mere digitalt fokus.

Virksomheder vil få en række fordele ved at bruge disse integrerede teknologiløsninger.

Da EllaFashion-mærkerne og EllaFittingRoom er tilknyttet forhandlerens lagerbeholdning, gør det forhandleren i stand til at spore de produkter, der klarer sig bedst og dårligst, baseret på adfærden i prøverummene, og de får mulighed for at undersøge årsagerne til dette.

De kan se, hvad der bliver prøvet på, hvad der bliver prøvet på, men ikke købt, og hvor ofte et varenummer returneres eller byttes. Herfra kan forhandlerne finde mønstre, som måske kan vise, at der er noget grundlæggende upopulært ved produktet, f.eks. forkerte størrelser eller fejl i materialet.

Forhandlerne har mulighed for at anvende deres egen branding på en skræddersyet brugergrænseflade, hvilket betyder, at ikke to EllaFittingRoom-programmer er ens – sådan sikres det, at modebutikkerne fortsat har deres eget personlige præg.

Derudover har EllaFittingRoom-systemet avancerede funktioner til bekæmpelse af tyveri.

Det er programmeret til at udregne og rapportere usædvanlig adfærd, som kunne finde sted i prøverummet, som f.eks. hvis nogen medbringer store mængder af det samme produkt eller det samme produkt i mange forskellige størrelser – som for eksempel XS op til XL.

Det registrerer også, om nogen har taget en blanding af tøj til mænd, kvinder og børn med ind i prøverummet og giver en medarbejder besked derefter.

- Nuancerne i en kundes oplevelse kan være den afgørende faktor under etableringen af et positivt brand-omdømme for modebutikker, udtaler Minna Nurmisalo, Project & Marketing Manager på MariElla Labels Oy og fortsætter:

- Derfor er vi glade for nu at have det innovative EllaFittingRoom-system som en del af vores portefølje. Det gør kundeservice hurtigere, nemmere og mere nøjagtig ved at give kunderne mulighed for at få ekstra kontrol over, hvordan de ønsker at shoppe. Men ikke bare det – det er virkelig et nyttigt værktøj for virksomheden, fordi det optimerer personalets tid og lagerstyring, og fordi det kan hjælpe forhandlere med at tage mere oplyste strategiske beslutninger.

 

-mklarlund

2/5 2016
  • PTFE-fri teleskopskinne til trinløs justering

    PTFE-fri teleskopskinne til trinløs justering

    lagerindretning ›Igus lancerer glideelementer lavet af iglidur JGPF, som sikrer lav friktion og lydsvag drift af teleskopskinnen drylin NT-60-4 som sikrer trinløs justering på op til to meter
  • PanPac styrker den digitale tilstedeværelse

    PanPac styrker den digitale tilstedeværelse

    lagerindretning ›PanPac Engineering oplever stigende efterspørgsel fra internationale markeder og har derfor styrket sin digitale profil for bedre at kunne imødekomme globale kunders behov
  • Mobil reolløsning står færdig hos Frigoscandia i Hyllinge

    Mobil reolløsning står færdig hos Frigoscandia i Hyllinge

    lagerindretning ›Det er en af de største mobile reolinstallationer i Nordeuropa, som stow for nyligt har færdiggjort på Frigoscandias topmoderne logistikanlæg i Hyllinge, Sverige
  • Let håndtering af det tunge grej

    Let håndtering af det tunge grej

    lagerindretning ›Håndteringen af redskaber til frontlæssere, traktorer og andre entreprenør- og landbrugsmaskiner er blevet nemmere og både mere effektiv og sikker hos MO Implement. Det sørger den lagerløsning for, som Constructor har udviklet og installeret hos grossisten   
  • DHLs første fuldautomatiske opfyldningslager i Centraleuropa åbnet

    DHLs første fuldautomatiske opfyldningslager i Centraleuropa åbnet

    lagerindretning ›Polen er hjemstedet for DHL Supply Chains automatiserede AutoStore-system. Det robotstyrede lager er opført af Element Logic og markerer DHLs første implementering af typen inden for kontraktlogistik i Central- og Østeuropa
  • Sådan styrer du et lager effektivt – 4 tips til lagerchefer

    Sådan styrer du et lager effektivt – 4 tips til lagerchefer

    lagerindretning ›SPONSORERET INDHOLD: Er du ansvarlig for et stort lager? Og vil du gerne vide, hvordan du styrer et lager mere effektivt? Så får du her fire enkle trin til bedre processer og øget produktivitet.
  • Grundstenen til nyt Bosch hovedkontor i Ballerup er lagt

    Grundstenen til nyt Bosch hovedkontor i Ballerup er lagt

    lagerindretning ›Kontorer, værkstedsfaciliteter, træningslokaler og showroom bliver samlet i den tyske teknologivirksomheds kommende domicil i Danmark. Den næsten 10.000 m2 store bygning er blandt de første industribyggerier, der bliver opført i træ
  • Jysk åbner to mindre lagre med nyt koncept i Irland og Marokko

    Jysk åbner to mindre lagre med nyt koncept i Irland og Marokko

    lagerindretning ›Jysk ønsker at komme tættere på sine kunder, også når det gælder logistik-setuppet. Derfor er koncernen er ved at opføre to såkaldte 'dark store' lagre, der udelukkende er til e-handlede varer. Det første åbner i Dublin