EllaFashion lancerer det digitale EllaFittingRoom-program til modebutikker
EllaFashion har lanceret EllaFittingRoom-systemet – en smart teknologisk løsning, som revolutionerer, hvordan kunder og personale bruger prøverum i modebutikker. Systemet integrerer touchskærme i hvert enkelt prøverum, der kan bruges til en række nyttige funktioner.
Når kunderne går ind i prøverummet, vil de kunne bruge skærmen til flere forskellige ting: At tilkalde en ekspedient, hvis de ønsker det.
At vælge forskellige størrelser og farver eller se, om produktet er på lager. At se forslag til relaterede varer baseret på deres indkøb indtil videre og til at få adgang til yderligere oplysninger om brandet, tilknyttede loyalitetsprogrammer og oplysninger om eventuelle personligt tilpassede tilbud.
Systemet giver dybest set kunderne oplevelsen af en personlig ekspedient med et tryk på en knap. Samtidig med at det forbedrer kundens shoppingoplevelse, giver det også personalet mere tid, som de kan bruge på mere produktive arbejdsopgaver, der kan skabe mere salg og forbedre butikkens driftsmæssige effektivitet.
EllaFittingRoom fungerer kun sammen med EllaFashion's elektroniske løsning til prismærker til tøj – digitale mærker fremstillet med e-papir-teknologi, som giver fremsynede modebutikker mulighed for at skabe højere omsætning ved at give den fysiske butik et mere digitalt fokus.
Virksomheder vil få en række fordele ved at bruge disse integrerede teknologiløsninger.
Da EllaFashion-mærkerne og EllaFittingRoom er tilknyttet forhandlerens lagerbeholdning, gør det forhandleren i stand til at spore de produkter, der klarer sig bedst og dårligst, baseret på adfærden i prøverummene, og de får mulighed for at undersøge årsagerne til dette.
De kan se, hvad der bliver prøvet på, hvad der bliver prøvet på, men ikke købt, og hvor ofte et varenummer returneres eller byttes. Herfra kan forhandlerne finde mønstre, som måske kan vise, at der er noget grundlæggende upopulært ved produktet, f.eks. forkerte størrelser eller fejl i materialet.
Forhandlerne har mulighed for at anvende deres egen branding på en skræddersyet brugergrænseflade, hvilket betyder, at ikke to EllaFittingRoom-programmer er ens – sådan sikres det, at modebutikkerne fortsat har deres eget personlige præg.
Derudover har EllaFittingRoom-systemet avancerede funktioner til bekæmpelse af tyveri.
Det er programmeret til at udregne og rapportere usædvanlig adfærd, som kunne finde sted i prøverummet, som f.eks. hvis nogen medbringer store mængder af det samme produkt eller det samme produkt i mange forskellige størrelser – som for eksempel XS op til XL.
Det registrerer også, om nogen har taget en blanding af tøj til mænd, kvinder og børn med ind i prøverummet og giver en medarbejder besked derefter.
- Nuancerne i en kundes oplevelse kan være den afgørende faktor under etableringen af et positivt brand-omdømme for modebutikker, udtaler Minna Nurmisalo, Project & Marketing Manager på MariElla Labels Oy og fortsætter:
- Derfor er vi glade for nu at have det innovative EllaFittingRoom-system som en del af vores portefølje. Det gør kundeservice hurtigere, nemmere og mere nøjagtig ved at give kunderne mulighed for at få ekstra kontrol over, hvordan de ønsker at shoppe. Men ikke bare det – det er virkelig et nyttigt værktøj for virksomheden, fordi det optimerer personalets tid og lagerstyring, og fordi det kan hjælpe forhandlere med at tage mere oplyste strategiske beslutninger.
-mklarlund