Forbrugeres købelyst var ikke aftaget på Black Friday og Cyber MondayLars Pedersen, CEO hos nShift.

Forbrugeres købelyst var ikke aftaget på Black Friday og Cyber Monday

Data fra leverandøren af delivery management software, nShift, afslører, at mængden af pakker på Cyber Monday steg med 4 % sammenlignet med 2021, hvilket er den største årlige stigning i Norden.

På trods af bekymringer om forbrugeres købekraft afslører nye tal, at danske forbrugere endnu en gang har flokkedes online for at gøre et godt tilbud på dette års Black Friday og Cyber Monday.

Europæiske data indsamlet af nShift, der er global leverandør af delivery management software, viser, at mængden af danske pakke volumener på Black Friday var stort set den samme som i 2021, mens mængden af pakker på Cyber Monday steg med 4 % sammenlignet med sidste år. Det er den største årlige stigning i Norden.

Den store stigning i forbruget bliver tydelig, når man sammenligner data fra Black Friday og Cyber Monday med antal pakker for en gennemsnitlig fredag og mandag.

I Danmark var mængden af pakker på dette års Black Friday 126 % større end en gennemsnitlig fredag, hvilket er den største stigning i Norden. På Cyber Monday var mængden 46 % større end en gennemsnitlig mandag.

Lars Pedersen, CEO hos nShift, udtaler:

- Forud for Black Friday og Cyber Monday frygtede mange, at den globale krise med de stigende leveomkostninger ville underminere de bebudede tilbudsdage. Men nu står det klart, at forbrugerne dette år er mindst lige så ivrige efter et godt tilbud som sidste år.

Danmark kunne desuden mønstre det samme niveau af pakker i dagene op til Black Friday. Overordnet set faldt mængden af pakker denne uge med kun 1,3 % sammenlignet med 2021. Kun onsdag oplevede en stigning fra 2021 (3 %).

- Forhandlere oplever en markant stigning i mængden af pakker, der skal administreres i denne periode, og det er vigtigt, at de er på dupperne. Hvis forbrugerne ikke får den leveringsoplevelse, som de ønsker, vil de begynde at lede efter noget bedre. Hvis dette års Black Friday eller Cyber Monday ikke gik helt efter planen, er det ikke for tidligt for forhandlere at begynde at planlægge fremad mod næste år, fortæller Lars Pedersen.

Forhandlere kan bruge erfaringer fra dette års Black Friday og Cyber Monday til at være et skridt foran konkurrenterne næste år. Det vigtigste er at kunne skabe en god købeoplevelse, der fungerer for kunden. I den forbindelse skal forhandlere kunne tilbyde de rette leveringsmuligheder, holde kunderne opdateret og gøre det nemt at returnere varer.
-hawin

 

Om nShift:

nShift er leverandør af delivery management software, som håndterer knap én milliard forsendelser årligt på tværs af 190 lande. nShifts software anvendes globalt inden for e-handel, detailhandel, produktion og tredjepartslogistik. Virksomheden har hovedkvarter i London og Oslo. nShift har over 500 ansatte fordelt på kontorer i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Storbritannien, Polen, Holland, Belgien og Rumænien.

5/12 2022
  • Kunderne efterspørger avanceret lager- og ordrehåndtering

    Kunderne efterspørger avanceret lager- og ordrehåndtering

    lagerstyring ›Descartes Systems Group, global leverandør af logistikløsninger har opkøbt Sellercloud, der er leverandør af e-handelsløsninger og imødekommer kundernes efterspørgsel efter avanceret lager- og ordrehåndtering
  • Webinar: AI kan optimere lagerprocesserne

    Webinar: AI kan optimere lagerprocesserne

    lagerstyring ›Onsdag den 23. oktober blev deltagerne på Lager & Transport Logistikmagasinets webinar klogere på, hvordan man bruger AI til at optimere lagerprocesserne, da Consafe Logistics var gæst
  • Sådan booster du lageret med AI

    Sådan booster du lageret med AI

    lagerstyring ›Webinar med Linda Frygell fra Consafe Logistics gør dig klogere på, hvordan AI kan løfte lagerets effektivitet til nye højder
  • Trådløs efterårsnyhed fra NPT A/S

    Trådløs efterårsnyhed fra NPT A/S

    lagerstyring ›Det er en efterspurgt vare, Norris Print Tech nu har på hylden til sine kunder: En trådløs 2D Scanner fra Zebra og herunder en optimeret udgave til særligt vanskelige 1D/2D koder
  • Kapitaltilførsel skal få WMS-leverandør til at peake

    Kapitaltilførsel skal få WMS-leverandør til at peake

    lagerstyring ›Tilførsel af kapital fra grundlægger af GateHouse, Michael Bondo Andersen, og Jørgen Brøndgaard Nielsen, nuværende coo for GateHouse Maritime og GateHouse Satcom skal ruste WMS-leverandøren Peak Systems til international vækst
  • Højtlæsende scannere assisterer Sallings ordblinde medarbejdere

    Højtlæsende scannere assisterer Sallings ordblinde medarbejdere

    lagerstyring ›Digitale og AI-baserede værktøjer og redskaber er blandt de løsninger, Salling Group har indført for at gøre hverdagen lettere og tiltrække ordblinde medarbejdere til sine butikker og varehuse. Og for at få nedbrudt fordommene om ordblindhed
  • Eventyrsport optimerer logistik og vareflow i samarbejde med Tecsys

    Eventyrsport optimerer logistik og vareflow i samarbejde med Tecsys

    lagerstyring ›SPONSORERET INDHOLD: Et nyinstalleret AutoStore-anlæg i Eventyrsports lager i det nyopførte hovedkvarter i Hasselager i udkanten af Aarhus sørger for, at Outdoor-butikskæden kan følge med den stigende efterspørgsel. Det er dog blot den seneste optimering af lagerprocesserne, som virksomheden igennem flere år løbende har foretaget i samarbejde med Tecsys
  • Plus investerer i lageroptimering

    Plus investerer i lageroptimering

    lagerstyring ›Valget faldt på Logia WMS da virksomheden, Plus i forbindelse med en opgradering af deres ERP-system også valgte at implementere et lagerstyringssystem