Gendannelse af data ned fra to døgn til et kvarter
Veeam havde et godt tilbud til JYSK, som med to nye IT-systemer har fået øget backup og tilgængelighed i distributionscentrene i alle døgnets timer
Som en af Danmarks store virksomheder i detailbranchen har JYSK et stort fokus på, at alle it-systemer er tilgængelige døgnet rundt. Blot få timers nedetid er ensbetydende med mistet omsætning for store beløb. Derfor har JYSK et ønske om til stadighed at øge hastigheden for Data Recovery, så de essentielle forretningsgange kun er på standby i kort tid.
Med Veeams løsninger er processen med backup og gendannelse af data nedbragt fra 48 timer til kun 15 minutter.
JYSK har valgt at implementere Veeam Availability Backup Enterprise Plus og Veeam Management Pack Enterprise Plus, som understøtter og sikrer tilgængelighed samt overvåger it-infrastrukturen. Dermed sikrer JYSK adgang til filer og digitale tjenester 24 timer i døgnet, 365 dage om året, og opstår der en afbrydelse, kan data genoprettes hurtigt og smertefrit:
- Vi sikkerhedskopierer vores servere hele dagen, fordi medarbejderne ændrer data på serverne ganske ofte. Flere gendannelsespunkter nedsætter vores risiko for datatab. siger Anders Harder. Veeam Backup & Replication, og fortsætter:
- Det er en topprioritet for os, at vores kunder modtager deres ordre til tiden, vores distributionscentre skal køre 24/7 for at opfylde kundernes ordre og få varer fra lageret til forretningerne. Bare en times nedetid i distributionscentret kan koste os et betydeligt beløb.
It-afdelingen i JYSK står for at drive en række forretningskritiske applikationer, som kræver konstant tilgængelighed.
Detailvirksomheden har it- og robotstyrede lagre, som er totalt automatiserede og kører i døgndrift, samt kunder, der har mulighed for at bestille varer på nettet døgnet rundt. Forsyningssikkerhed og velfungerende supply chain-løsninger er alfa og omega, for hvis tilgængeligheden ryger, risikerer JYSK at miste flere millioner kroner i tabt omsætning. Faktisk viser en nylig rapport fra Veeam, at bare en times nedetid for forretningskritiske applikationer gennemsnitligt koster enterprise virksomheder omkring en halv million kroner i timen.
Smidigere infrastruktur
JYSKs nordiske afdeling har omkring 1.000 butikker og 1.800 medarbejdere i 19 forskellige lande. Implementeringen af Veeams løsninger har også betydet, at JYSK i dag har et bedre overblik over brugernes reelle behov og lettere kan tilpasse sig de stigende datamængder, der på nuværende tidspunkt vokser med ca. 30 pct. hvert år.
- Før vi implementerede Veeam, var vores it-infrastruktur ikke agil nok til at understøtte de hurtige ændringer, forretningen kræver, og sikre en hurtig time-to-market. Veeam Management Pack giver os et integreret syn på vores fysiske og virtuelle verdener, og det gør det lettere for os at identificere og løse problemer, før de påvirker medarbejderne og virksomheden, siger Anders Harder.
Fakta
Veeam Availability og Veeam Management Pack Veeam fokuserer på at løse de udfordringer virksomheder møder i en verden, hvor data virtualiseres og datamængderne stiger eksplosivt – og hvor brugernes krav til konstant tilgængelighed betyder, at nedetid har alvorlige imagemæssige og økonomiske konsekvenser.
Hvor det med gængse backup og recovery løsninger kunne tage dagevis at komme op at køre igen efter et nedbrud, så har Veeams Always-On tilgang betydet, at det nu kun tager 15 minutter. Og det er denne tilgang, der har gjort ,at firmaet siden sin start i 2006 er vokset eksplosivt og nu har over 193.000 kunder på verdensplan og omsætter for knap en halv milliard dollar.