Hobbii fortsætter væksteventyret med nye butikker og flere digitale tiltag
Netbutikken Hobbii.dk fortsætter åbningen af fysiske butikker med åbning af den tredje butik i Tarup Center i Odense. Et tæt samarbejde med Delfi Technologies, der bygger på flere digitale tiltag, skal være med til at styrke Hobbii-forretningen mod yderligere vækstplaner
Den internetbaserede strikke- og hæklebutik, Hobbii.dk, fortsætter ekspansionen i de fysiske kanaler. Butik nr. 3 er åbnet, og der er planer om yderligere butiksåbninger – både i Danmark og i Tyskland.
En af de største udfordringer ved online er det faktum, at mange kunder ønsker at se eller føle på garn i virkeligheden. Ifølge Retail Manager hos Hobbii, Joachim Hansen, er de fysiske butikker derfor et oplagt supplement til webshoppen.
- Vores fysiske butikker er ment som et supplement til vores online webshop, hvor vi kan imødekomme de kunder, der nyder at surfe i den lokale garnbutik, hvor de tager ind for at se, føle og lugte garnet.
Synergi mellem online og offline
På samme måde som med online, så er idéen med de fysiske butikker, at shopping oplevelsen skal være indbydende og inspirerende. Samtidig skal kunderne være i stand til at finde, nøjagtigt det de søger med samme lethed som en online shopping oplevelse. Derfor har Hobbii investeret i forskellige digitale berøringsflader for at skabe synergi mellem online og offline.
- Vores kunder er i dag til stede både online og offline. Derfor er det vigtigt, at vi kan hjælpe kunderne ved at benytte forskellige digitale tiltag, der skaber et samspil mellem de to verdener, fortæller Joachim Hansen.
For Hobbii er det vigtigt, at kunderne får den samme gode oplevelse på tværs af kanaler. Derfor sikrer elektroniske prisskilte, at priserne er de samme, uanset om man køber online eller i en af butikkerne.
En af udfordringerne i de fysiske butikker er tilbehøret på væggene. Med mere end 2500 forskellige produkter på et begrænset vægområde kan det være svært at finde nøjagtig den pris man er på udkig efter. Derfor har Hobbii placeret prisscannere på strategiske lokationer rundt omkring i butikkerne.
Forbedret oplevelse ved kassen i butikkerne
Mange kunder handler online, fordi de ved hvad de skal bruge. Samtidig er det både let og hurtigt at foretage indkøb og gennemføre betaling. Den samme smidige oplevelse vil Hobbii give kunderne i de fysiske butikker ved at forbedre oplevelsen ved kassen. Derfor har man investeret i et helt nyt generations POS (Point of Sale) system – en all-in-one POS-løsning til kassen og digitalt salgsværktøj, der gør det muligt at hjælpe og ekspedere kunderne hurtigt.
- For os er det en nødvendighed med tilstedeværelse i fysiske butikker. Derfor er det vigtigt med en enkel og elegant POS-løsning, der sikrer en god service og bidrager til tilfredshed hos kunderne. Så gør det heller ikke noget, at det ser godt ud og passer ind i vores overordnede butiksdesign, forklarer Joachim Hansen.
POS-løsningen består af HP Engage All-in-One POS system med stregkodescanner og integreret bonprinter. Derudover har Delfi Technologies også leveret kasseskuffer og bonruller til butikkerne.
Med Delfi Technologies som samarbejdspartner, har Hobbii desuden planer om yderligere digitale tiltag, der skal binde de fysiske butikker endnu tættere sammen med onlineverdenen. Alle løsningerne i butikkerne kører online – både elektroniske prisskilte, selvbetjeningsskærme (prisscannere) og POS systemet.
Nyt stort centrallager i Greve
Hobbii arbejder i øjeblikket også på etablering af nyt stort centrallager i Greve. Her hjælper Delfi Technologies med en integreret lagerløsning til pluk af varer og effektiv pakkehåndtering via arbejdsstationer på lageret. I dette projekt indgår både touchskærme, stregkodescannere, labelprintere, m.m.
-hawin