Hobro Vinhandel digitaliserer butikken med elektroniske prisskilte

Hobro Vinhandel digitaliserer butikken med elektroniske prisskilte

Den lokale vinbutik i Hobro har eksisteret i mere end 10 år. En vækstrejse er i gang og man er nu gået 'all in' på digitalisering af butikken. Her er man gået fra at skrive prismærker i hånden til en fuldt ud digital løsning med komplet overblik og adgang til data på hele sortimentet af vine

Det går rigtig godt for den jyske vinbutik, Hobro Vinhandel. De seneste par år har butikken været på en vækstrejse og har blandt andet udvidet deres sortiment, medarbejderstaben og butiksarealet.

Samtidig er man gået fra at være den helt lille specialforretning med den rigtige vin til nytårsmenuen – til nu at have et bredt sortiment, der blandt andet indbyder til at snuppe en hel kasse god rødvin, til en skarp pris – og stadigvæk have de helt særlige årgange, til de mere specielle anledninger.

Som et led i at gøre butikken mere digital, har man investeret i elektroniske prisskilte fra Delfi Technologies og et nyt kassesystem.

Før butikken fik de elektroniske prisskilte og det nye kassesystem, havde man ingen varer oprettet i systemet. Det betød også, at man blot slog prisen på en vin ind under ”rødvin” i kassesystemet.

Digitalisering sikrer opdateret information
Groft sagt var der altså ikke et samlet overblik over hverken hvilke vine der blev solgt eller bestsellers.

- Før vi fik det nye kassesystem og de digitale prisskilte, var vi afhængige af, at der var påsat priser på alle vores vine. Vi kunne ikke bare scanne en vin i kassen og se, hvad den gik ind til. Nu har vi digitaliseret det hele, har alle priser i systemet, og de helt rigtige og opdaterede priser på hylden, fortæller Daniel Sloth, der er butikschef i Hobro Vinhandel.

Softwaren, som styrer de elektroniske prisskilte, ligger i skyen og er koblet op med data fra butikkens nye kassesystem. På den måde kan man nemt og hurtigt sende produkt- og prisinformationer ud løbende til de mere end 500 forskellige produkter på hylderne.

App hjælper medarbejderne
For at tilknytte en ny vin til et nyt skilt, skal butikken blot sørge for, at vinen er oprettet i systemet – og herefter blot scanne skiltets stregkode og dernæst vinens.

Selve tilknytningen mellem varer og skilte sker ved hjælp af Delfi Technologies’ app, som medarbejderne har på deres smartphones.

Appen har i øvrigt også mulighed for at ændre layoutet på skiltet, så man eksempelvis kan have flere vine på samme skilt.

I Hobro Vinhandel har butikken elektroniske prisskilte i to forskellige størrelser. Et mindre Chroma 21 skilt og det større Chroma 42 skilt.

Det mindste af skiltene monterer butikken med en magnet direkte på hylderne, hvor salg af spiritus, øl og løse vine er.

De større skilte benyttes påmonteret en A4-stander, hvor man samtidig viser længere beskrivelser, anbefalinger og vurderinger af vinene. Særligt de store elektroniske skilte giver en betydningsfuld gevinst for Daniel og hans forretning.

- Især med de store skilte, som vi har ved vores vine, der primært sælges i hele kasser, kan vi virkelig mærke en forskel. Skiltet viser vores gode tilbud med en kraftig, rød baggrund, så kunderne ikke er i tvivl om, at der er noget at spare her.

- Før vi fik disse skilte, solgte vi langt færre vine i hele kasser. Det er noget sjovere at sende en kunde afsted med 2-3 kasser god rødvin, end et par enkelte flasker, fortæller Daniel Sloth.

-hawin

 

Om Hobro Vinhandel
Den lokale vinhandel i Hobro har eksisteret i mere end 10 år. De seneste par år har forretningen været på en vækstrejse og beskæftiger nu 5 medarbejdere, som sammen går ind for at tilbyde indbyggerne i Hobro og omegn et godt glas vin. Man importerer selv alle vine, som primært sælges i hele kasser, til gengæld er prisen skruet helt i bund, så kunden sikres den bedste pris. Butikken har altid minimum 20.000 flasker vin på lager, så der er lidt til enhver smag.

Om Delfi Technologies
Delfi Technologies er en europæisk it-virksomhed, der udvikler og sælger stregkodeløsninger i forbindelse med vareregistrering og elektroniske hyldeforkanter - primært til detail-, lager og logistikbranchen, samt sundhedsvæsnet. Delfi Technologies er vokset markant de senere år og råder i dag over 110 medarbejdere med kontorer i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam.

 

6/12 2022
  • Ny direktør i WMS-virksomheden

    Ny direktør i WMS-virksomheden

    lagerstyring ›Specialisterne i lagerstyringssystemer, Roima Intelligence har ansat Martin Sørensen som ny direktør for virksomhedens forretningsenhed i Aalborg
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer Roches globale laboratorielogistik

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer Roches globale laboratorielogistik

    lagerstyring ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet, der kan skaleres op til endnu flere lokationer, sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Testpilot i Hvidovre rulles ud til terminaler i hele Europa

    Testpilot i Hvidovre rulles ud til terminaler i hele Europa

    lagerstyring ›I 2024 blev Dachsers filial i Hvidovre testpilot for en ny teknologi, der skulle automatisere og effektivisere terminaldriften. I dag står det klart: Resultaterne har oversteget forventningerne – og sat retningen for fremtiden
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    lagerstyring ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Getac lancerer let og robust 10-tommer tablet til transport og logistik

    Getac lancerer let og robust 10-tommer tablet til transport og logistik

    lagerstyring ›Den nye ZX10 kombinerer effektiv AI-optimeret ydeevne, brugervenlig android-funktionalitet og fuld robusthed, hvilket gør den perfekt til krævende opgaver i felten
  • Oracle hjælper kunder med at navigere i et nyt toldlandskab

    Oracle hjælper kunder med at navigere i et nyt toldlandskab

    lagerstyring ›Nye funktioner i Oracle cloud SCM hjælper organisationer med at håndtere aktuelle handelsforstyrrelser, minimere omkostninger og øge effektiviteten
  • Scanvaegt Systems i strategisk partnerskab med Bent Nygaard Elektronik

    Scanvaegt Systems i strategisk partnerskab med Bent Nygaard Elektronik

    lagerstyring ›Scanvaegt Systems har med virkning fra 1. maj 2025 erhvervet aktiemajoriteten i Bent Nygaard Elektronik. Opkøbet markerer begyndelsen på et strategisk partnerskab, som er et vigtigt skridt i Scanvaegt-koncernens vækststrategi
  • Toldadministration skal gå hånd i hånd med teknologien

    Toldadministration skal gå hånd i hånd med teknologien

    lagerstyring ›Toldadministration har bevæget sig fra manuelle, papirbaserede processer til digitale løsninger. Moderne IT-systemer med avanceret software kan være en nøgleressource i bestræbelserne på at imødegå manglen på kompetencer inden for toldadministration. Sådan ser man på sagen hos Descartes, hvis senior account executive ser nærmere på sagen i nedenstående indlæg