Nyt system forenkler Mærsks forsyningskæde

Nyt system forenkler Mærsks forsyningskæde

Mærsk har moderniseret sin finansielle infrastruktur, og samler nu mange forskellige processer i et system blandt andet med hjælp fra Stripe

Hver dag bliver flere millioner pakker og dokumenter leveret globalt. Flere af dem har været undervejs med fragtskibe og en stor procentdel af den samlede handelsvolumen foregår da også til søs.

For at kunne leve op til kundernes krav om hurtig og sikker levering og gennemsigtighed i logistikproesserne har Mærsk moderniseret sin finansielle infrastruktur, blandt andet med hjælp fra Stripe.

- Vi startede denne rejse for nogle år siden, fordi vi vidste, at det var fremtiden, og vi ville modernisere og servicere vores kunder bedre. Vi skulle gøre det nemt for folk at sende og spore deres ordrer fra den ene ende af verden til den anden med et tryk på en knap, siger Navneet Kapoor, Head of Technology and Information hos Maersk.

Som en del af sin moderniseringsstrategi var Mærsk nødt til at finde den rigtige partner til en kritisk del af sin forretning: internationale betalinger.

Virksomhedens globale aktiviteter er kompleks af natur med bankkrav, valutaer og foretrukne betalingsmetoder, som alle varierer fra region til region. En komplet løsning ville ikke fungere, hvilket var årsagen til, at Mærsk henvendte sig til Stripe.

- Vi vidste, at kunderne gerne ville arbejde hos os. Vi vidste også, hvornår og hvor de ville arbejde sammen med os. At skabe et betalingssystem, der muliggjorde denne fleksibilitet, var en vigtig brik i puslespillet. Vi opdagede, at Stripe havde den rigtige moderne infrastruktur og var den rette globale partner til at hjælpe os med at komme dertil, siger Navneet Kapoor.

En pålidelig partner

Forud for Mærsks samarbejde med Stripe var Mærsks betalingsoperationer fragmenteret på tværs af flere leverandører: en til tokenisering, en anden til betalingsstyring og en tredje til styring af sikkerhedsgodkendelse.

At jonglere med flere løsninger, der ikke altid var kompatible, introducerede unødvendig friktion i et allerede kompliceret miljø.

Med Stripe kombinerede Mærsk disse forskellige systemer til en enkelt, fleksibel betalingsportal.

Mærsk-kunder kan nu betale problemfrit via et intuitivt instrumentpanel, der understøtter betalingsmetoder, som Mærsk ikke tidligere kunne acceptere, såsom kreditkort.

Portalen tilpasser sig også regionale bankkrav og tilbyder internationale kunder flere lokale salgsoplevelser.

- Lokal prioritering er afgørende for at imødekomme vores kunders behov. Fra begyndelsen, og i utrolig vigtige tider, har Stripe støttet os for at sikre, at vores infrastruktur fungerer problemfrit på flere markeder. Denne tilgang vil kun blive vigtigere, efterhånden som vi fortsætter med at udvide og konsolidere vores position som en global leder inden for logistik, siger Navneet Kapoor.

-hawin

9/5 2022
  • Ny direktør i WMS-virksomheden

    Ny direktør i WMS-virksomheden

    lagerstyring ›Specialisterne i lagerstyringssystemer, Roima Intelligence har ansat Martin Sørensen som ny direktør for virksomhedens forretningsenhed i Aalborg
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer Roches globale laboratorielogistik

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer Roches globale laboratorielogistik

    lagerstyring ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet, der kan skaleres op til endnu flere lokationer, sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Testpilot i Hvidovre rulles ud til terminaler i hele Europa

    Testpilot i Hvidovre rulles ud til terminaler i hele Europa

    lagerstyring ›I 2024 blev Dachsers filial i Hvidovre testpilot for en ny teknologi, der skulle automatisere og effektivisere terminaldriften. I dag står det klart: Resultaterne har oversteget forventningerne – og sat retningen for fremtiden
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    lagerstyring ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Getac lancerer let og robust 10-tommer tablet til transport og logistik

    Getac lancerer let og robust 10-tommer tablet til transport og logistik

    lagerstyring ›Den nye ZX10 kombinerer effektiv AI-optimeret ydeevne, brugervenlig android-funktionalitet og fuld robusthed, hvilket gør den perfekt til krævende opgaver i felten
  • Oracle hjælper kunder med at navigere i et nyt toldlandskab

    Oracle hjælper kunder med at navigere i et nyt toldlandskab

    lagerstyring ›Nye funktioner i Oracle cloud SCM hjælper organisationer med at håndtere aktuelle handelsforstyrrelser, minimere omkostninger og øge effektiviteten
  • Scanvaegt Systems i strategisk partnerskab med Bent Nygaard Elektronik

    Scanvaegt Systems i strategisk partnerskab med Bent Nygaard Elektronik

    lagerstyring ›Scanvaegt Systems har med virkning fra 1. maj 2025 erhvervet aktiemajoriteten i Bent Nygaard Elektronik. Opkøbet markerer begyndelsen på et strategisk partnerskab, som er et vigtigt skridt i Scanvaegt-koncernens vækststrategi
  • Toldadministration skal gå hånd i hånd med teknologien

    Toldadministration skal gå hånd i hånd med teknologien

    lagerstyring ›Toldadministration har bevæget sig fra manuelle, papirbaserede processer til digitale løsninger. Moderne IT-systemer med avanceret software kan være en nøgleressource i bestræbelserne på at imødegå manglen på kompetencer inden for toldadministration. Sådan ser man på sagen hos Descartes, hvis senior account executive ser nærmere på sagen i nedenstående indlæg