Nyt system forenkler Mærsks forsyningskæde
Mærsk har moderniseret sin finansielle infrastruktur, og samler nu mange forskellige processer i et system blandt andet med hjælp fra Stripe
Hver dag bliver flere millioner pakker og dokumenter leveret globalt. Flere af dem har været undervejs med fragtskibe og en stor procentdel af den samlede handelsvolumen foregår da også til søs.
For at kunne leve op til kundernes krav om hurtig og sikker levering og gennemsigtighed i logistikproesserne har Mærsk moderniseret sin finansielle infrastruktur, blandt andet med hjælp fra Stripe.
- Vi startede denne rejse for nogle år siden, fordi vi vidste, at det var fremtiden, og vi ville modernisere og servicere vores kunder bedre. Vi skulle gøre det nemt for folk at sende og spore deres ordrer fra den ene ende af verden til den anden med et tryk på en knap, siger Navneet Kapoor, Head of Technology and Information hos Maersk.
Som en del af sin moderniseringsstrategi var Mærsk nødt til at finde den rigtige partner til en kritisk del af sin forretning: internationale betalinger.
Virksomhedens globale aktiviteter er kompleks af natur med bankkrav, valutaer og foretrukne betalingsmetoder, som alle varierer fra region til region. En komplet løsning ville ikke fungere, hvilket var årsagen til, at Mærsk henvendte sig til Stripe.
- Vi vidste, at kunderne gerne ville arbejde hos os. Vi vidste også, hvornår og hvor de ville arbejde sammen med os. At skabe et betalingssystem, der muliggjorde denne fleksibilitet, var en vigtig brik i puslespillet. Vi opdagede, at Stripe havde den rigtige moderne infrastruktur og var den rette globale partner til at hjælpe os med at komme dertil, siger Navneet Kapoor.
En pålidelig partner
Forud for Mærsks samarbejde med Stripe var Mærsks betalingsoperationer fragmenteret på tværs af flere leverandører: en til tokenisering, en anden til betalingsstyring og en tredje til styring af sikkerhedsgodkendelse.
At jonglere med flere løsninger, der ikke altid var kompatible, introducerede unødvendig friktion i et allerede kompliceret miljø.
Med Stripe kombinerede Mærsk disse forskellige systemer til en enkelt, fleksibel betalingsportal.
Mærsk-kunder kan nu betale problemfrit via et intuitivt instrumentpanel, der understøtter betalingsmetoder, som Mærsk ikke tidligere kunne acceptere, såsom kreditkort.
Portalen tilpasser sig også regionale bankkrav og tilbyder internationale kunder flere lokale salgsoplevelser.
- Lokal prioritering er afgørende for at imødekomme vores kunders behov. Fra begyndelsen, og i utrolig vigtige tider, har Stripe støttet os for at sikre, at vores infrastruktur fungerer problemfrit på flere markeder. Denne tilgang vil kun blive vigtigere, efterhånden som vi fortsætter med at udvide og konsolidere vores position som en global leder inden for logistik, siger Navneet Kapoor.
-hawin