Sikrere Point of Sale kampagner med videnskabelig test fra STI Group

Sikrere Point of Sale kampagner med videnskabelig test fra STI Group

Capri-Sonne og supermarkedskæden EDEKA støtter forskningsprojekt om indkøbsvaner og marketingmekanismer sammen med Phillips Universitet Marburg

- Jeg erkender blankt, at halvdelen af mit reklamebudget er penge ud ad vinduet. Jeg ved bare ikke, hvilken halvdel, skulle bilkongen Henry Ford efter sigende have udtalt engang. Havde han været marketingansvarlig i dag, ville han nok have fået en del problemer på halsen med sådan en udtalelse. Handelsbranchen og producenterne overlader ikke længere vigtige beslutninger til mavefornemmelsen, i dag hedder devisen:  kalkuleret succes og sikker return of investment.

- Hvilken kampagneplacering øger salget af et givent produkt mest muligt? og hvordan opnår man den højest mulige return of investment ude i butikkerne? – er nogle af de hyppigst stillede spørgsmål blandt mærkvareproducenterne. Nu tilbyder tyske STI Group at besvare spørgsmålene med det nye shopper research-koncept, ROI LIGHTTM

Sammen med Phillips Universitet Marburg har point of sale-eksperter i Tyskland udviklet en videnskabeligt funderet prætest, der er blevet testet og valideret i handlen af Capri-Sonne og 13 EDEKA-supermarkeder.

I modsætning til eksisterende onlineprogrammer, som kan måle popularitet og salgspotentiale i en Point of Sale-kampagne, sammenligner ROI LightTM forskningsresultaterne med målgruppens faktiske indkøbsadfærd ude i butikkerne, og gør dermed resultaterne særligt sikre og overbevisende.

Udviklet videnskabeligt men testet i praksis

ROI LightTM er blevet til i samarbejde mellem STI Group og Felix Horstmann, der har en professionsgrad i marketing og er lektor ved Phillips Universitet Marburg. Ved hjælp af denne metode kan mærkevareproducenterne teste forskellige designvarianter af deres POS-præsentation på forhånd, og dermed gøre kampagnes succesberegning til tungen på vægtskålen.

Modellen er optimeret til at bedømme to til tre display-varianter per anvendelse. ROI LightTM kan også anvendes i internationale sammenhænge, og gør det muligt at sammenligne indkøbspræferencer i forskellige lande. ROI LightTM kan også fortælle noget om, hvordan et display vil blive opfattet i relation til øvrige kampagneplaceringer eller konkurrerende displays.

ROI LightTM overbeviser Capri-Sonne og EDEKA

De ansvarlige medarbejdere hos Capri-Sonne er meget imponerede over resultaterne fra ROI LightTM forskningsprojektet, som styrker virksomhedens rådgivning til detailbranchen.

Detailbranchen glæder sig til gengæld over de forbedrede salgstal, som et ROI LightTM optimeret display kan generere.

- Testen ude i supermarkederne har overbevist mig. ROI LightTM-testet displays vil blive tildelt en bedre placering i butikken end displays med ukendt afsætningseffekt", siger Falk W. Paschmann, butikchef hos EDEKA Paschmann GmbH & Co. KG.

9/9 2016
  • AI-drevne plukkerobotter til Hummels ordreafvikling

    AI-drevne plukkerobotter til Hummels ordreafvikling

    lagerstyring ›Element Logic har leveret en robotplukteknologi som supplement til Hummels i forvejen højt automatiserede lager i Padborg. Det skal fremtidssikre driften til hurtigt skiftende markedskrav
  • AI-assistent hjælper med WMS-opsætningen

    AI-assistent hjælper med WMS-opsætningen

    lagerstyring ›Consafe Logistics lancerer Astrid, en ny generativ AI-assistent designet til at gøre support og opsætning af Astro WMS enklere, hurtigere og mere effektiv
  • Komplet, ubemandet plukkeløsning fra Geekplus

    Komplet, ubemandet plukkeløsning fra Geekplus

    lagerstyring ›Specialisten i lagerrobotter præsenterer Robot Arm Picking Station, der markerer et gennembrud for ambitionen om helt ubemandet lagerlogistik
  • Gaffelscannere effektiviserer bryggeriet

    Gaffelscannere effektiviserer bryggeriet

    lagerstyring ›Gaffelscannere hjalp Royal Unibrew med at effektivisere varehåndteringen og få styr på data på lageret i Faxe. Codeex, der udstiller på HI-messen, hjalp med løsningen
  • Den lettere, den hurtigere og den helt ekstreme

    Den lettere, den hurtigere og den helt ekstreme

    lagerstyring ›Den danske specialist inden for bl.a. datafangst og stregkoder til industrien, NPT har en helt ny og to opgraderede stregkodelæsere fra Zebra på hylderne
  • Markant AutoStore-udvidelse i Carl Ras

    Markant AutoStore-udvidelse i Carl Ras

    lagerstyring ›Engrosvirksomheden vil med et større anlæg på centrallageret sætte turbo på logistikken og sikre hurtigere og fleksibel levering i en travl og presset byggebranche
  • Autonom skurekone til de store flader

    Autonom skurekone til de store flader

    lagerstyring ›Kärchers nye gulvrensningsrobot, KIRA B 200 navigerer sikkert med LiDAR og kameraer, har en intuitiv brugerflade og er designet til at blive tilsluttet bygningens infrastruktur
  • Körber har ansat ny, administrerende direktør

    Körber har ansat ny, administrerende direktør

    lagerstyring ›Andreas Gabriel er ny topchef for den danske, lagerautomationsspecialist, Körber Supply Chain, der oplever markant vækst