Sikrere Point of Sale kampagner med videnskabelig test fra STI Group

Sikrere Point of Sale kampagner med videnskabelig test fra STI Group

Capri-Sonne og supermarkedskæden EDEKA støtter forskningsprojekt om indkøbsvaner og marketingmekanismer sammen med Phillips Universitet Marburg

- Jeg erkender blankt, at halvdelen af mit reklamebudget er penge ud ad vinduet. Jeg ved bare ikke, hvilken halvdel, skulle bilkongen Henry Ford efter sigende have udtalt engang. Havde han været marketingansvarlig i dag, ville han nok have fået en del problemer på halsen med sådan en udtalelse. Handelsbranchen og producenterne overlader ikke længere vigtige beslutninger til mavefornemmelsen, i dag hedder devisen:  kalkuleret succes og sikker return of investment.

- Hvilken kampagneplacering øger salget af et givent produkt mest muligt? og hvordan opnår man den højest mulige return of investment ude i butikkerne? – er nogle af de hyppigst stillede spørgsmål blandt mærkvareproducenterne. Nu tilbyder tyske STI Group at besvare spørgsmålene med det nye shopper research-koncept, ROI LIGHTTM

Sammen med Phillips Universitet Marburg har point of sale-eksperter i Tyskland udviklet en videnskabeligt funderet prætest, der er blevet testet og valideret i handlen af Capri-Sonne og 13 EDEKA-supermarkeder.

I modsætning til eksisterende onlineprogrammer, som kan måle popularitet og salgspotentiale i en Point of Sale-kampagne, sammenligner ROI LightTM forskningsresultaterne med målgruppens faktiske indkøbsadfærd ude i butikkerne, og gør dermed resultaterne særligt sikre og overbevisende.

Udviklet videnskabeligt men testet i praksis

ROI LightTM er blevet til i samarbejde mellem STI Group og Felix Horstmann, der har en professionsgrad i marketing og er lektor ved Phillips Universitet Marburg. Ved hjælp af denne metode kan mærkevareproducenterne teste forskellige designvarianter af deres POS-præsentation på forhånd, og dermed gøre kampagnes succesberegning til tungen på vægtskålen.

Modellen er optimeret til at bedømme to til tre display-varianter per anvendelse. ROI LightTM kan også anvendes i internationale sammenhænge, og gør det muligt at sammenligne indkøbspræferencer i forskellige lande. ROI LightTM kan også fortælle noget om, hvordan et display vil blive opfattet i relation til øvrige kampagneplaceringer eller konkurrerende displays.

ROI LightTM overbeviser Capri-Sonne og EDEKA

De ansvarlige medarbejdere hos Capri-Sonne er meget imponerede over resultaterne fra ROI LightTM forskningsprojektet, som styrker virksomhedens rådgivning til detailbranchen.

Detailbranchen glæder sig til gengæld over de forbedrede salgstal, som et ROI LightTM optimeret display kan generere.

- Testen ude i supermarkederne har overbevist mig. ROI LightTM-testet displays vil blive tildelt en bedre placering i butikken end displays med ukendt afsætningseffekt", siger Falk W. Paschmann, butikchef hos EDEKA Paschmann GmbH & Co. KG.

9/9 2016
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer Roches globale laboratorielogistik

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer Roches globale laboratorielogistik

    lagerstyring ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet, der kan skaleres op til endnu flere lokationer, sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Testpilot i Hvidovre rulles ud til terminaler i hele Europa

    Testpilot i Hvidovre rulles ud til terminaler i hele Europa

    lagerstyring ›I 2024 blev Dachsers filial i Hvidovre testpilot for en ny teknologi, der skulle automatisere og effektivisere terminaldriften. I dag står det klart: Resultaterne har oversteget forventningerne – og sat retningen for fremtiden
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    lagerstyring ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Getac lancerer let og robust 10-tommer tablet til transport og logistik

    Getac lancerer let og robust 10-tommer tablet til transport og logistik

    lagerstyring ›Den nye ZX10 kombinerer effektiv AI-optimeret ydeevne, brugervenlig android-funktionalitet og fuld robusthed, hvilket gør den perfekt til krævende opgaver i felten
  • Oracle hjælper kunder med at navigere i et nyt toldlandskab

    Oracle hjælper kunder med at navigere i et nyt toldlandskab

    lagerstyring ›Nye funktioner i Oracle cloud SCM hjælper organisationer med at håndtere aktuelle handelsforstyrrelser, minimere omkostninger og øge effektiviteten
  • Scanvaegt Systems i strategisk partnerskab med Bent Nygaard Elektronik

    Scanvaegt Systems i strategisk partnerskab med Bent Nygaard Elektronik

    lagerstyring ›Scanvaegt Systems har med virkning fra 1. maj 2025 erhvervet aktiemajoriteten i Bent Nygaard Elektronik. Opkøbet markerer begyndelsen på et strategisk partnerskab, som er et vigtigt skridt i Scanvaegt-koncernens vækststrategi
  • Toldadministration skal gå hånd i hånd med teknologien

    Toldadministration skal gå hånd i hånd med teknologien

    lagerstyring ›Toldadministration har bevæget sig fra manuelle, papirbaserede processer til digitale løsninger. Moderne IT-systemer med avanceret software kan være en nøgleressource i bestræbelserne på at imødegå manglen på kompetencer inden for toldadministration. Sådan ser man på sagen hos Descartes, hvis senior account executive ser nærmere på sagen i nedenstående indlæg
  • Posti indgår partnerskab med Consafe Logistics

    Posti indgår partnerskab med Consafe Logistics

    lagerstyring ›Logistikudbyderen i Norden, Posti har valgt Astro WMS fra Consafe Logistics for at forbedre effektiviteten og optimere og modernisere driften på tværs af alle sine lagre