Teknologiskifte bliver godt modtaget i markedet

Teknologiskifte bliver godt modtaget i markedet

På Ajour messen i november 2017 lancerede Logimatic det cloud-baserede vedligeholdelsessystem INEXTIA. Et nyt system, som udspringer af mange års erfaringer med søstersystemet SERTICA, og som markerer et tydeligt teknologiskifte

Vedligehold er indenfor en længere årrække gået fra papirsystemer, Excel ark og post-its over i digitale systemer. Nu er markedet klar til endnu et skifte med cloud-baserede systemer. Louise Feld Petersen, Brand & Sales Manager hos Logimatic, fortæller:

- Vi begynder at mærke, hvordan markedet er modent til et cloud-baseret system, og der er en klart stigende efterspørgsel på at outsource IT samtidig med at vedligehold digitaliseres.

John Sloth, Projektleder & Ejer fra Adding Engineering, uddyber:

- Som en industriel ingeniørvirksomhed er det spændende at følge denne teknologiske rejse, som Logimatic er på med INEXTIA. Med de nyudviklede moduler, og flere på vej, omfavner systemet utroligt bredt i forhold til den danske industri og efterspørgsel.

Logimatic har de seneste år lanceret nye funktioner og moduler såsom Jobanmodning, Formular og Jobrelation. Inden for nær fremtid forventes et indkøbsmodul også at blive integreret i INEXTIA.

Det danske marked er klar til den teknologiske udvikling med cloud-baserede løsninger – vil resten af verden følge trop?

Den teknologiske udvikling er et vigtigt emne hos eksisterende og potentielle kunder hos Logimatic, og mange har fokus på, hvordan interne rutiner kan digitaliseres.

Det faktum, at intern IT ikke er en bekymring, når der vælges et cloud-system, er et stort plus for mange virksomheder – store som små.

Heldigvis har COVID-19 ikke sat en stopper for optimering af vedligehold, og der er det seneste halve år kommet mere end 10 nye INEXTIA kunder i Danmark, som arbejder inden for en bred vifte af brancher. Det er bl.a. virksomheder som Kraftvarmeværk Thisted, PLASTIX og Naturmælk.

Louise Feld Petersen uddyber:

- Jeg ved aldrig, hvem den næste type kunde er, da vi har erfaret, at det kan være virksomheder i alle typer af brancher. De nye INEXTIA kunder har dog det til fælles, at de ser store fordele i at have et system, som de kan tilgå på farten. Herudover vægter kunderne en leverandør, som håndterer alt det IT-praktiske højt.

Logimatic er spændt på, hvad de næste år vil bringe, og om det internationale marked også er klar til et teknologiskifte. INEXTIA er allerede oversat til engelsk, og der er også udvist interesse for andre sprog.

Lars Riisberg, CEO hos Logimatic Solutions, konkluderer:

- INEXTIA er blevet taget rigtig godt i mod på det danske marked, og vi må konkludere, at det var den rigtige beslutning at gå cloud-vejen.

-hawin

Fakta om INEXTIA

  • Mobilt og cloud-baseret vedligeholdelsessystem
  • Digital opgavestyring uanset hvor man befinder dig
  • Fokus på brugervenlighed, nem adgang og enkelthed
  • App til indsamling af dokumentation på farten
13/10 2020
  • Ny direktør i WMS-virksomheden

    Ny direktør i WMS-virksomheden

    lagerstyring ›Specialisterne i lagerstyringssystemer, Roima Intelligence har ansat Martin Sørensen som ny direktør for virksomhedens forretningsenhed i Aalborg
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer Roches globale laboratorielogistik

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer Roches globale laboratorielogistik

    lagerstyring ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet, der kan skaleres op til endnu flere lokationer, sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Testpilot i Hvidovre rulles ud til terminaler i hele Europa

    Testpilot i Hvidovre rulles ud til terminaler i hele Europa

    lagerstyring ›I 2024 blev Dachsers filial i Hvidovre testpilot for en ny teknologi, der skulle automatisere og effektivisere terminaldriften. I dag står det klart: Resultaterne har oversteget forventningerne – og sat retningen for fremtiden
  • DHL Danmark indfører papirløs returnering

    DHL Danmark indfører papirløs returnering

    lagerstyring ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Getac lancerer let og robust 10-tommer tablet til transport og logistik

    Getac lancerer let og robust 10-tommer tablet til transport og logistik

    lagerstyring ›Den nye ZX10 kombinerer effektiv AI-optimeret ydeevne, brugervenlig android-funktionalitet og fuld robusthed, hvilket gør den perfekt til krævende opgaver i felten
  • Oracle hjælper kunder med at navigere i et nyt toldlandskab

    Oracle hjælper kunder med at navigere i et nyt toldlandskab

    lagerstyring ›Nye funktioner i Oracle cloud SCM hjælper organisationer med at håndtere aktuelle handelsforstyrrelser, minimere omkostninger og øge effektiviteten
  • Scanvaegt Systems i strategisk partnerskab med Bent Nygaard Elektronik

    Scanvaegt Systems i strategisk partnerskab med Bent Nygaard Elektronik

    lagerstyring ›Scanvaegt Systems har med virkning fra 1. maj 2025 erhvervet aktiemajoriteten i Bent Nygaard Elektronik. Opkøbet markerer begyndelsen på et strategisk partnerskab, som er et vigtigt skridt i Scanvaegt-koncernens vækststrategi
  • Toldadministration skal gå hånd i hånd med teknologien

    Toldadministration skal gå hånd i hånd med teknologien

    lagerstyring ›Toldadministration har bevæget sig fra manuelle, papirbaserede processer til digitale løsninger. Moderne IT-systemer med avanceret software kan være en nøgleressource i bestræbelserne på at imødegå manglen på kompetencer inden for toldadministration. Sådan ser man på sagen hos Descartes, hvis senior account executive ser nærmere på sagen i nedenstående indlæg