Digitale vikarer på lageret

Digitale vikarer på lageret

Den danske vikarplatform, Temply, har bygget en digital, app-baseret løsning, som adskiller sig fra de traditionelle vikarbureauer ved, at virksomheder selv vælger deres vikarer, mens vikarer også selv sikrer det rigtige match fra start

Templys digitale løsning og automatisering betyder, at virksomheder kan spare på deres omkostninger, som normalt går til store vikarbureauer som pålægger høje administrationsgebyrer.

- Vi tror på, at gennemsigtighed og fuld kontrol til arbejdsgivere og arbejdstagere er vejen frem. Med Temply binder man sig ikke til lange kontrakter, og man er selv herre over, hvilke vikarer, der kommer ud til en. Man kan endda lave sin egen liste med favorit-vikarer, så disse vikarer får besked først, når der er nye jobs, fortæller Frederik Hedelund, som er CEO og medstifter hos Temply. 

Ifølge Frederik Hedelund har det også været vigtigt for Temply at lave en platform, som ikke går på kompromis med vikarernes vilkår.

- Vi har valgt at prioritere, at man som vikar har ordentlige rettigheder og vilkår. Derfor er vi fuldt overenskomstdækkede gennem Dansk Industri, og så står vi for alt det administrative - såsom løn, kontrakter, timeoverblik og så videre.

Vækst i e-handel og lagervikarer

Siden Temply blev lanceret i 2019, har de omsat for over 18 millioner kroner og fået over 350 virksomheder og over 5000 vikarer ombord på platformen. Her kan blandt andet nævnes GLS, Imerco, Skandinavisk Logistik og Mærsk.

Temply har det seneste år mærket en markant større efterspørgsel fra de danske lagre. I 2020 slog dansk e-handel da også rekord med en vækst på 6% og omsætning på 154 mia. kroner.

- Under coronakrisen har vi mærket en kæmpe efterspørgsel på flere hænder indenfor lager, logistik og leveringer, blandt andet på grund af danskernes trang til måltidskasser og onlineshopping. Derudover er der en masse mennesker, som er opsagte og hurtigt trækker i sikkerhedsskoene og finder jobs på Templys platform, lyder det fra Frederik Hedelund.

-hawin

 

17/3 2021
  • Danske Fragtmænd henter ny topchef fra Verdo

    Danske Fragtmænd henter ny topchef fra Verdo

    logistikcentre ›Danske Fragtmænds bestyrelse har ansat Jakob Flyvbjerg Christensen som ny CEO. Med erfaring fra topposter hos blandt andet A.P. Møller-Mærsk, Aarhus Havn og senest som CEO i Verdo er det en erfaren leder, der skal stå i spidsen for Danske Fragtmænd
  • Klar til stigende transportmængder

    Klar til stigende transportmængder

    logistikcentre ›Horsens er et strategisk vigtigt knudepunkt i forhold til DSV’s distributionsmønstre mellem Norden og Europa. Og snart står transport- og logistikkæmpens nye logistikcenter færdigt i området tæt på motorvejen
  • Lagerhotel hjælper startups på vej

    Lagerhotel hjælper startups på vej

    logistikcentre ›Godshotellet Sjælland vil hjælpe startups med at undgå alt for faste og omkostningstunge løsninger på f.eks. lager og logistik
  • Dachser får ny filialchef i Hvidovre

    Dachser får ny filialchef i Hvidovre

    logistikcentre ›Logistikleverandøren med rødder i det sydtyske henter ny filialchef til filialen i København internt. Nicolai Winter tiltræder den 1. januar 2025 som General Manager og overtager dermed stafetten fra kommende nordiske direktør Peter Hut
  • Dagrofa med en ny offensiv strategi

    Dagrofa med en ny offensiv strategi

    logistikloesninger ›Øget fokus på blandt andet lokale danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger er en del af fødevarekoncernen Dagrofas nye strategi, som indebærer investeringer på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år - bl.a. i opgraderinger af logistikløsninger med mere automation
  • Billund Lufthavn øger sikkerheden med nyt, automatiseret baggrundstjek

    Billund Lufthavn øger sikkerheden med nyt, automatiseret baggrundstjek

    transport ›Lufthavne er kritisk infrastruktur og skal ifølge NIS2 direktivet og CER, loven om kritiske enheders modstandsdygtighed, der begge træder i kraft i 2025, lave baggrundstjek af medarbejdere og virksomheder. Derfor har Billund Lufthavn indført en automatisk screeningsløsning
  • Skanlog overtager Godshotel & Transports lager- og logistikaktiviteter

    Skanlog overtager Godshotel & Transports lager- og logistikaktiviteter

    logistikcentre ›1. januar 2025 overtager Skanlog alle lager- og logistikaktiviteter i Godshotel & Transport. De berørte medarbejdere bliver tilbudt ansættelse hos Skanlog. Godshotel & Transport fortsætter som selvstændigt selskab og vil fremover alene fokusere på sine transport og distributionsaktiviteter
  • Kosmetiske logistikkvadratmeter i Espergærde

    Kosmetiske logistikkvadratmeter i Espergærde

    logistikcentre ›Logistik- og ejendomsudvikleren, Verdion vil opføre en topmoderne lager-, logistik- og kontorbygning på knap 27.000 kvadratmeter i Espergærde nord for København. Lejeren er kosmetikdistributøren, Sæther