Brintbranchen har valgt ny bestyrelseBrintbranchens nye bestyrelse bortset fra David Dupont-Mouritzen, som ikke er med på fotoet.

Brintbranchen har valgt ny bestyrelse

Uffe Borup, Everfuel er genvalgt som formand, lige som Therese Bording Hermann, Topsoe, er genvalgt som næstformand. Bestyrelsen vil i det kommende bestyrelsesår arbejde for, at brint og Power-to-X (PtX) kan opskalere i Danmark, og vi kan fastholde rollen som én af Europas førende lande indenfor brint og PtX

Bestyrelsen blev valgt på brancheforeningens generalforsamling den 4. april.

- Det forgange år har budt på op- og nedture for branchen i Danmark. På den ene side er enkelte projekter blevet annulleret, og det fejlslagne havvindsudbud har skabt usikkerhed om tilgængeligheden af tilstrækkelige mængder vedvarende energi til storskala brintproduktion. På den anden side tages brint- og metanolproduktionsanlæg i brug. I tillæg er teknologiproduktion i form af elektrolyseanlæg og komponenter ved at komme op i gear, siger Uffe Borup, genvalgt bestyrelsesformand, og fortsætter:

-Med et fornyet fokus på, at brint øger europæisk forsyningssikkerhed, kan den danske brintindustri nu se frem til kontinuerlige fremskridt. Det vil vi fra bestyrelsens side i Brintbranchen gøre vores for at understøtte og stimulere, så Danmark kan blive ved med at være en nøglespiller indenfor den europæiske brintøkonomi. Det er afgørende for klima, energi og forsyningssikkerhed.

Bestyrelsen valgte efter generalforsamlingen at konstituere sig således:

Formand
Uffe Borup, Everfuel

Næstformand
Therese Bording Hermann, Topsoe

Bestyrelsesmedlemmer
Daniel Lux, Hydrogen Valley
David Dupont-Mouritzen, Copenhagen Infrastructure Partners
Jakob Dybdal Christensen, COWI
Lykke Mulvad Jeppesen, Ørsted
Mathias Aarup Berg, European Energy
Mick Cramer Jakobsen, DNV
Søren Klinge, Eurowind Energy

 

10/4 2025
  • Afsted efter pakkerne - nu

    Afsted efter pakkerne - nu

    transport ›Black Friday har sat nye rekorder hos Bring. Pakkemængderne er steget med over 30 procent sammenlignet med sidste år, og pakkeshops landet over er allerede godt fyldt op. Derfor opfordrer Bring til at man henter pakkerne hurtigst muligt
  • Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    transport ›Green Energy og DHL Freight Sverige tester solcelleteknologi på lastbiler med alternative brændstoffer
  • Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    transport ›En ny rapport viser at 120 procent flere lastbiler på svenske og danske veje ikke længere blot er en risiko, men et sandsynligt scenarie, hvis der ikke investeres i jernbaneinfrastrukturen
  • Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    transport ›Hver anden af de varebilschauffører, der kører i lang tid ad gangen, angiver, at de ofte eller meget ofte er så trætte, at de har svært ved at holde øjnene åbne under kørslen. Direktør for Rådet for Sikker Trafik opfordrer til, at man husker trafiksikkerheden, når de mange pakker fra Black Friday skal distribueres
  • MAN financial services - nu i Danmark

    MAN financial services - nu i Danmark

    transport ›Så er det officielt. MAN Financial Services er startet i Danmark og giver MAN-kunder adgang til et komplet udvalg af finansieringsløsninger samlet under ét tag
  • Pas på falske leveringsbeskeder

    Pas på falske leveringsbeskeder

    transport ›Når pakkestrømmen stiger op til black week og jul, øger det risikoen for at blive snydt online. Brings sikkerhedschef giver tips til, hvordan man undgår det
  • Ny dækbøde står ikke alene

    Ny dækbøde står ikke alene

    transport ›En ny lov betyder, at føreren af bilen nu risikerer bøder på 1.000 kroner pr. dæk, hvis dækkene vurderes som ‘åbenbart uegnede’ til vejret. Men det er langt fra den eneste bøde, der kommer bag på bilisterne, forklarer ekspert
  • Ny gps på truckermenuen

    Ny gps på truckermenuen

    transport ›Michelin føjer skræddersyet gps til sin Truckfly-app, som allerede hjælper 615.000 truckere i Europa