Continental forlænger PR-samarbejdet med Lindskov Communication
CEO Lars Lindskov adm. direktør Georg Nielsen Continental, og bureaudirektør Catrine Eisenreich.

Continental forlænger PR-samarbejdet med Lindskov Communication

Siden 2012 har Lindskov stået for den globale dæk- og teknologigigants PR-indsats på det danske marked. Med indgåelsen af en ny aftale fortsætter samarbejdet i de næste to år, hvor fokus er på trafiksikkerhed

Den internationale Continental-koncern har en snart 150 år lang historie bag sig. Koncernen blev grundlagt i Tyskland i 1871 og beskæftiger i dag tæt ved 245.000 medarbejdere i 60 lande. De fleste kender Continental for de mange testvindende dæk, men koncernen har de seneste årtier udviklet en lang række teknologiske løsninger med fokus på trafiksikkerhed.

Alene i 2017 blev der globalt installeret 600 millioner Continental-sensorer i køretøjer og maskiner, og tre ud af fire biler, der færdes på vejene rundt om i verden, indeholder løsninger i form af produkter eller systemer fra Continental.

Sammen med bedre og bedre dæk bidrager de mange nye teknologiske løsninger til at understøtte koncernens overordnede tema ”Vision Zero”, der handler om at nedbringe antallet af dræbte og tilskadekomne i trafikken til nul, fortæller administrerende direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark, der arbejder målrettet på at få budskabet om bedre trafiksikkerhed ud til forhandlere og befolkning.

Det danske selskab har de seneste år intensiveret samarbejdet med en række organisationer og aktører for at bidrage til en øget bevidsthed blandt alle typer trafikanter om at tage hensyn til hinanden. Synliggørelsen af samarbejdet med organisationer som Børneulykkesfonden, Ironman og Kvinderns Bilmagasin sker blandt andet gennem aktiv brug af PR i kommunikationsstrategien, hvor Continental Dæk Danmark siden 2012 har haft et tæt PR-samarbejde med full-service bureauet Lindskov Communication. Dette samarbejde er nu yderligere forlænget for de kommende to år.

Bureauet har en kreativ tilgang, hvor de både er med til at idéudvikle og finde kanaler og ambassadører, der skaber merværdi for os som virksomhed. Samtidig er de ekstremt stærke til at dokumentere effekten af indsatsen i form af analyser og statistisk materiale, som vi kan blive klogere af. Dermed kan vi løbende optimere kommunikationen både til markedet og til forhandlernettet, fortæller Georg Nielsen.

Kompliceret teknologi i enkle vendinger

Continental vægter PR højt i kommunikationsarbejdet og har et stærkt fokus på, at kommunikationen til forhandlere og kunderne skal være nem at forstå, selvom der kan være tale om komplicerede produkter.

- Lindskov har ramt den stil, som vi synes, matcher branchen og vores virksomhed. Der bliver samtidig skabt relevante vinkler til det danske marked, der hænger sammen med de budskaber, som vores hovedsæde i Tyskland sætter på agendaen. En af bureauets stærkeste kompetencer er at gøre kompliceret stof let forståeligt, og det er vigtigt i en verden med stadigt mere avancerede produkter og budskaber, understreger Georg Nielsen.

- Det er et privilegium for ethvert bureau at arbejde med superbrands, der markedsfører premium produkter. Continental er en meget værdsat kunde - ikke alene på grund af de stærke produkter, men også på grund af det tætte og tillidsfulde samarbejde vi har med ledelse og medarbejdere. Vi er utroligt stolte over, at koncernen forlænger samarbejdet med os i endnu en periode, fastslår bureaudirektør Catrine Eisenreich og Lars Lindskov.

-hawin

28/2 2019
  • Lastbiler tog færgen til Femernbyggeriet

    Lastbiler tog færgen til Femernbyggeriet

    transport ›Langelandslinjens færger havde i 2024 flere lastbiler med end nogensinde før. Det viser den seneste opgørelse over trafiktal for ruten mellem Spodsbjerg og Tårs. Årsagen er byggeriet af Femern-forbindelsen
  • Ny postlov har åbnet for brevlevering alle årets dage

    Ny postlov har åbnet for brevlevering alle årets dage

    transport ›For et år siden skabte en ny lov fri konkurrence på brevmarkedet, og danskerne har omfavnet muligheden for levering alle årets dage. Ifølge ekspert drives brevtrenden af unge som en reaktion på digital overmætning
  • DANX Carousel køber tyske LPR Group

    DANX Carousel køber tyske LPR Group

    transport ›København-baserede DANX Carousel styrker sin position som førende, europæisk leverandør af tidskritiske logistikløsninger med opkøbet af den tyskbaserede specialist i natlogistik, reparation og field services
  • TA-Logistics køber stor svensk transportvirksomhed

    TA-Logistics køber stor svensk transportvirksomhed

    transport ›Den danske logistikkoncern TA-Logistics A/S, som også ejer bl.a. transportvirksomheden Frode Laursen, overtager svenske GDL AB inklusive datterselskabet C-R Utbildning AB
  • Mulighed for klimaneutral forbindelse mellem Als og Fyn

    Mulighed for klimaneutral forbindelse mellem Als og Fyn

    transport ›For en samfundsøkonomisk merpris på cirka 1,3 milliarder kroner for minimumsløsningen og cirka 2,9 milliarder kroner for maksimumsløsningen er det muligt at anlægge en fast forbindelse mellem Als og Fyn uden at påvirke klimaet negativt, ligesom helt nye naturområder kan skabes, viser analyse
  • Mere el til lastbilerne

    Mere el til lastbilerne

    transport ›Norlys og Interroll, der producerer transportmateriel, åbner i begyndelsen af januar den første offentlige ladestander til ellastbiler i Storkøbenhavn
  • Julen har bragt rekord for Bring

    Julen har bragt rekord for Bring

    transport ›Bring kan se tilbage på en rekordstor julehandel, hvor de har leveret flere pakker til danskerne end nogensinde før
  • Emirates SkyCargo indsætter fragtfly til og fra København

    Emirates SkyCargo indsætter fragtfly til og fra København

    transport ›For at imødekomme den stigende efterspørgsel på luftfragt til og fra Danmark har Emirates SkyCargos fragtdivision nu valgt at indsætte et dedikeret ugentligt fragtfly fra Københavns Lufthavn. Den nye rute udvider netværket af destinationer, der betjenes af Emirates’ fragtfly, til 38