Continental forlænger PR-samarbejdet med Lindskov Communication
CEO Lars Lindskov adm. direktør Georg Nielsen Continental, og bureaudirektør Catrine Eisenreich.

Continental forlænger PR-samarbejdet med Lindskov Communication

Siden 2012 har Lindskov stået for den globale dæk- og teknologigigants PR-indsats på det danske marked. Med indgåelsen af en ny aftale fortsætter samarbejdet i de næste to år, hvor fokus er på trafiksikkerhed

Den internationale Continental-koncern har en snart 150 år lang historie bag sig. Koncernen blev grundlagt i Tyskland i 1871 og beskæftiger i dag tæt ved 245.000 medarbejdere i 60 lande. De fleste kender Continental for de mange testvindende dæk, men koncernen har de seneste årtier udviklet en lang række teknologiske løsninger med fokus på trafiksikkerhed.

Alene i 2017 blev der globalt installeret 600 millioner Continental-sensorer i køretøjer og maskiner, og tre ud af fire biler, der færdes på vejene rundt om i verden, indeholder løsninger i form af produkter eller systemer fra Continental.

Sammen med bedre og bedre dæk bidrager de mange nye teknologiske løsninger til at understøtte koncernens overordnede tema ”Vision Zero”, der handler om at nedbringe antallet af dræbte og tilskadekomne i trafikken til nul, fortæller administrerende direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark, der arbejder målrettet på at få budskabet om bedre trafiksikkerhed ud til forhandlere og befolkning.

Det danske selskab har de seneste år intensiveret samarbejdet med en række organisationer og aktører for at bidrage til en øget bevidsthed blandt alle typer trafikanter om at tage hensyn til hinanden. Synliggørelsen af samarbejdet med organisationer som Børneulykkesfonden, Ironman og Kvinderns Bilmagasin sker blandt andet gennem aktiv brug af PR i kommunikationsstrategien, hvor Continental Dæk Danmark siden 2012 har haft et tæt PR-samarbejde med full-service bureauet Lindskov Communication. Dette samarbejde er nu yderligere forlænget for de kommende to år.

Bureauet har en kreativ tilgang, hvor de både er med til at idéudvikle og finde kanaler og ambassadører, der skaber merværdi for os som virksomhed. Samtidig er de ekstremt stærke til at dokumentere effekten af indsatsen i form af analyser og statistisk materiale, som vi kan blive klogere af. Dermed kan vi løbende optimere kommunikationen både til markedet og til forhandlernettet, fortæller Georg Nielsen.

Kompliceret teknologi i enkle vendinger

Continental vægter PR højt i kommunikationsarbejdet og har et stærkt fokus på, at kommunikationen til forhandlere og kunderne skal være nem at forstå, selvom der kan være tale om komplicerede produkter.

- Lindskov har ramt den stil, som vi synes, matcher branchen og vores virksomhed. Der bliver samtidig skabt relevante vinkler til det danske marked, der hænger sammen med de budskaber, som vores hovedsæde i Tyskland sætter på agendaen. En af bureauets stærkeste kompetencer er at gøre kompliceret stof let forståeligt, og det er vigtigt i en verden med stadigt mere avancerede produkter og budskaber, understreger Georg Nielsen.

- Det er et privilegium for ethvert bureau at arbejde med superbrands, der markedsfører premium produkter. Continental er en meget værdsat kunde - ikke alene på grund af de stærke produkter, men også på grund af det tætte og tillidsfulde samarbejde vi har med ledelse og medarbejdere. Vi er utroligt stolte over, at koncernen forlænger samarbejdet med os i endnu en periode, fastslår bureaudirektør Catrine Eisenreich og Lars Lindskov.

-hawin

28/2 2019
  • Anlæg af ruderanlæg ved Taulovmotorvej snart i gang

    Anlæg af ruderanlæg ved Taulovmotorvej snart i gang

    transport ›Et dynamisk ruderanlæg skal om nogle år øge fremkommeligheden ved Taulovmotorvejen. Det nuværende tilslutningsanlæg 61 skal ombygges, og nu er der valgt en lokal entreprenør, som går i gang med anlægget den 29. april
  • Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

    Dachser overtager logistikudbyderen Brummer

    transport ›Den østrigske virksomhed, Brummer er specialist i transport af temperaturstyrede fødevarer mellem Tyskland, Østrig og nabolandene. Med opkøbet styrker Dachser dermed sit netværk til transport og opbevaring af fødevarer i Europa
  • Dyrere diesel og mere tilskud til grøn vejtransport

    Dyrere diesel og mere tilskud til grøn vejtransport

    transport ›Regeringen og aftalepartierne forhøjer nu puljen i Grøn Fond-aftalen. Det betyder bl.a. at den grønne omstilling af lastbiler får tilført ekstra 450 mio. til ialt 750 millioner kr. Derudover er der afsat 161 millioner til biogasbiler. Højere dieselafgifter og bl.a. testvindmøller skal finansiere tilskuddene
  • Partnerskab om genanvendelige papirposer til e-handel

    Partnerskab om genanvendelige papirposer til e-handel

    transport ›Emballageproducenten DS Smith har indgået europæisk leverandøraftale med den svenske virksomhed, Jonsac der producerer transportemballager af FSC®-certificerede træråmaterialer
  • MAN lancerer lastbiler med brintforbrændingsmotor

    MAN lancerer lastbiler med brintforbrændingsmotor

    transport ›MAN Truck & Bus udvider sin emissionsfri portefølje af lastbiler og bliver den første europæiske lastbilsproducent der tilbyder en mindre serie, der kører på brint. Det oprindeligt planlagte antal på omkring 200 enheder skal leveres til kunder i Tyskland, Holland, Norge, Island og udvalgte ikke-europæiske lande allerede i 2025
  • Første motorvejsstrækning mellem Vejle og Skanderborg udvides

    Første motorvejsstrækning mellem Vejle og Skanderborg udvides

    transport ›Vejdirektoratet sætter nu gang i den egentlige udvidelse af E45 Østjyske Motorvej på stykket mellem Vejle og Hedensted. Med et 3. spor forventer direktoratet at få lettet trafikken og de lange køer i myldretiden markant
  • Færre lastbiler på broerne

    Færre lastbiler på broerne

    transport ›På både Storebæltsbroen og Øresundsbroen blev trafikken og omsætningen sidste år øget i forhold til året før. Men det er fritidstrafikken, der driver væksten. Lastbiltrafikken faldt med henholdsvis 2,8 og 5 procent i 2023. Det viser Sund & Bælts årsopgørelse, som netop er offentliggjort
  • Chaufføren har ansvaret ved kørsel på bro i kraftig blæst

    Chaufføren har ansvaret ved kørsel på bro i kraftig blæst

    transport ›En vognmand er nu blevet gjort erstatningsansvarlig for alle de udgifter Sund & Bælt havde, da en af vognmandens chauffører den 22. december sidste år valgte at krydse Storebæltsbroen og væltede. Afgørelsen er vigtig for broselskabet både hvad angår ansvar og sikkerhed ved færdsel på broen