Europas største netværk

Europas største netværk

Transportvirksomheden DB Schenker lancerer nyt stykgodskoncept med Europas største netværk

DB Schenker har skabt et nyt system, som binder deres 430 filialer i 38 europæiske lande sammen med daglige afgange i et nyt stykgodskoncept.

Samtidig introducerer DB Schenker to nye produkter: DBSCHENKERsystem og DBSCHENKERsystem premium.

Garanteret levering eller pengene retur. Så simpelt er det nye budskab i DB Schenkers ene nye stykgodsprodukt, DBSCHENKERsystem premium, som er op til to dage hurtigere end DBSCHENKERsystem.

- Det er en stor fordel for vores kunder, at vi har forkortet vores leveringstid ved at have daglige afgange på samtlige 430 terminaler i Europa. Godset skal ikke vente på, at lastbilen kører på en bestemt ugedag, for der kører flere lastbiler hver dag til hele Europa på alle filialer i alle lande.

- DB Schenkers nye value for money produkt er DBSCHENKERsystem, som er den bedste løsning for virksomheder, der vil have hurtig levering i et fleksibelt transportnetværk. Er hastighed altafgørende, så er DBSCHENKERsystem premium løsningen, fordi godset bliver leveret på den hurtigste transsittid med leveringsgaranti, fortæller Michael Thomasen, Head of Customer Solutions.

Mere end 20.000 DB Schenker medarbejdere håndterer omkring 300.000 forsendelser dagligt på det paneuropæiske netværk.

- Vi udnytter netværket på den bedste måde hele vejen rundt i Europa, som vil øge vores kunders produktivitet og effektivitet, forklarer Michael Thomasen.

Hele 2017 har DB Schenker optimeret lastbilernes ruter i Europa for at effektivisere netværket for at få de korteste transittider i markedet.

-hawin

31/10 2017
  • Bring mander op til julehandelen

    Bring mander op til julehandelen

    transport ›Flere chauffører, pakkeshops og robotter er på plads i logistikvirksomheden til 'den sjoveste tid på året'. Og så gentager Bring sin julekonkurrence, der skal få kunderne til at afhente pakkerne hurtigt
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    transport ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • DFDS køber tyrkisk selskab efter ændrede aftalevilkår

    DFDS køber tyrkisk selskab efter ændrede aftalevilkår

    transport ›Den 1. november meddelte rederiet, at det planlagte køb af virksomheden Ekol Logistics' internationale netværk var afblæst, men med en ny aftale, blive handelen alligevel gennemført
  • Anlæg med grøn energi langs statsvejene

    Anlæg med grøn energi langs statsvejene

    transport ›Transportminister Thomas Danielsen (V) har besluttet, at man med øjeblikkelig virkning kan bygge grønne energiprojekter tættere på statsvejene
  • IBF etablerer offentlig ladestation til ellastbiler på Fyn

    IBF etablerer offentlig ladestation til ellastbiler på Fyn

    transport ›Betonvareproducenten, IBF mener, at transportbranchens skift fra fossile brændstoffer til el trækker ud, fordi der mangler ladestationer til lastbiler. Derfor etablerer producenten en offentlig ladestation til lastbiler i Ejby på Fyn
  • Forsøg med kunstig intelligens skal forbedre pakkeleverencer

    Forsøg med kunstig intelligens skal forbedre pakkeleverencer

    transport ›DB Schenker, iBoxen og Linköpings Universitet har startet en omfattende forundersøgelse for at udvikle et AI-værktøj, der kan forbedre placeringen af leveringsbokse i svenske byer. I projektet indgår flere nøgleaktører
  • 365discount bliver lokationspartner med Instabox og Budbee

    365discount bliver lokationspartner med Instabox og Budbee

    transport ›Instabee er i gang med at installere pakkebokse i Coops discountkædebutikker i alle de største byer i Danmark. Målet er at have de første 30 på plads inden den kommende, travle e-handelsperiode
  • Flere af GLS' pakker leveret på el

    Flere af GLS' pakker leveret på el

    transport ›I samarbejde med Norlys satser GLS på elektrificering af hele flåden og etablering af en omfattende ladeinfrastruktur inden 2035, hvor målet er, at alle nyindkøbte køretøjer skal være nul- eller lavemissionskøretøjer