Iveco lancerer den fuldelektriske S-eWay på det danske marked

Iveco lancerer den fuldelektriske S-eWay på det danske marked

Med lanceringen af den elektriske lastbil S-eWay tager Iveco og Hedin Nordic Truck et vigtigt skridt mod emissionsfri transport i Danmark. Lastbilen byder på op til 400 kilometers rækkevidde, lynhurtig opladning og stor fleksibilitet – både til distributionskørsel og specialiserede opgaver i fx bygge- og anlægsbranchen

Iveco fortsætter sin satsning på grøn omstilling med introduktionen af S-eWay på det danske marked. Den nye elektriske lastbil har en rækkevidde på op til 400 km og understøtter lynopladning med optil 350 kW, der giver mulighed for effektiv genopladning, mens føreren også lader op under sine pauser.

Med en tilladt totalvægt på op til 28 ton (6x2 solo langchassis) imødekommer S-eWay erhvervslivets behov ved både regional og bynær transport.

- S-eWay er en banebrydende lastbil for det danske marked. Vi oplever allerede stor interesse, især blandt kunder med klare grønne ambitioner.

- Med S-eWay tilbyder vi en robust, driftssikker og emissionsfri løsning, som passer perfekt til danske virksomheders behov for en effektiv transportløsning, siger Kåre Neergaard, Head of Product & Marketing hos Hedin Nordic Truck, som tidligere hed Iveco Danmark.

Kåre Neergaard ser S-eWay som et afgørende bidrag til omstillingen af den nordiske transportsektor.

Stor fleksibilitet med mange muligheder
S-eWay tilbydes i flere konfigurationer, men fokus på det danske marked ligger aktuelt på distributionsvenlige chassiser: et 4x2 chassis til opbygning med 18 pallers kasse og lift, samt et 6x2 chassis til 24 pallers løsninger – begge med AD-førerhus og høj standardudrustning.

Begge modeller er fabriksforberedt med den fulde MY24 opdatering (Herunder også GSR), der kendes fra Ivecos øvrige modelprogram og fuld luftaffjedring. Derudover tæller standardudstyret på S-eWAY også optioner som mirror-cams og Alcoa Dura-Bright fælge, der bidrager til bedre effektivitet og vægtoptimering.

Batteriet på den nye Iveco S-eWay er dækket af en garanti på 6 år, 600.000 kilometer eller 160 MWh gennemløbet energi – alt efter hvad der indtræder først.

- Iveco har altid været kendt for alsidighed og styrke. Den elektriske S-eWay viderefører de egenskaber i den nye, emissionsfri udgave. Vores kunder får nu mulighed for at vælge en elektrisk lastbilsløsning, som kan håndtere selv krævende opgaver, fortsætter Kåre Neergaard.

Med op til 400 km rækkevidde og op til 350 KW DC-opladning kombinerer S-eWay ydeevne og fleksibilitet uden kompromisser.

Optimal ydelse og førerkomfort
S-eWay er udstyret med en avanceret elektrisk drivlinje fra FPT Industrial med e-aksel og to elmotorer, der sikrer en effekt på op til 480 kW og et maksimalt drejningsmoment på 1.800 Nm. E-akslen medvirker til lavere energitab, hvilket betyder bedre effektivitet og rækkevidde.

Derudover tilbyder S-eWay op til tre forskellige ePTO-løsninger, som muliggør drift af udstyr som kraner, tippelad og køleaggregater.

Førerhuset er designet med maksimal komfort i fokus med en næsten lydløs og vibrationsfri køreoplevelse. Det digitale instrumentpanel giver intuitiv betjening og fuld kontrol – og med det høje standardudstyrsniveau, herunder Full-LED lygter, akseltryksmåler og elektrohydraulisk styretøj, får chaufføren en moderne og komfortabel arbejdsplads.

- Lanceringen af S-eWay styrker vores position som en af de førende leverandører af elektriske erhvervskøretøjer i Danmark. Tilskudspuljen for nul-emissionskøretøjer åbner også til efteråret – og her står vi selvfølgelig klar til at hjælpe vognmændene med ansøgning om tilskud fra puljen til grøn omstilling, afslutter Kåre Neergaard.

Iveco S-eWay kan allerede nu bestilles, og de første leverancer forventes i første halvår af 2026.

-hawin

23/5 2025
  • Forsvaret rammer ny aftale om busser

    Forsvaret rammer ny aftale om busser

    transport ›Ny rammeaftale på busser til det danske forsvar baner vejen for effektiv logistik, når den nye værnepligt træder i kraft
  • Danmark først med forsøg med datadrevet lodsning fra land

    Danmark først med forsøg med datadrevet lodsning fra land

    transport ›Med godkendelse fra Beredskabsstyrelsen indleder DanPilot og Danelec nu et testforløb med landbaseret lodsning - den første test af sin slags i verden. Godkendelsen er et afgørende skridt hen imod et teknologisk paradigmeskift, der åbner nye muligheder for bedre sikkerhed, klima og effektivitet i den maritime sektor
  • Elektiske varebiler får stadig baghjul hos forhandlerne

    Elektiske varebiler får stadig baghjul hos forhandlerne

    transport ›Selv om salget af nye varebiler på el er steget, halter det stadig bagefter personbilsmarkedet, hvor el-biler nu dominerer på vejene. Landets største energiselskab, Andel Energi, vil gerne skubbe til udviklingen, og lancerer nu en ladeløsning målrettet til erhvervslivet
  • DHL Danmark gør det nemmere - og papirløst - at returnere

    DHL Danmark gør det nemmere - og papirløst - at returnere

    transport ›Med produktet "Label Free" kan logistikvirksomhedens kunder nu tilbyde forbrugerne en nemmere og mere miljøvenlig returmetode. I stedet for at skulle printe returlabels, kan forbrugerne blot anmode om en returnering og modtage en QR-kode, som de kan bruge til at returnere deres varer
  • Rekordstart på året for Bring

    Rekordstart på året for Bring

    transport ›Logistikvirksomheden Bring har fået en flyvende start på 2025. Hidtil i år er Brings pakkemængder i Danmark steget med 22 procent sammenlignet med samme periode sidste år – og hele 72 procent siden 2019
  • Verdens største PtX-anlæg indviet i Sønderjylland

    Verdens største PtX-anlæg indviet i Sønderjylland

    transport ›Tirsdag blev European Energys kommercielle anlæg til produktion af e-methanol officelt åbnet i Aabenraa. Anlægget vil nu omdanne strøm fra sol og vind til 42.000 tons grønt brændstof bl.a. til Mærsks containerskibe og til produktion af plast, og samtidig styrke Aabenraa Havns grønne ambitioner
  • Mængden af stort stykgods stiger på containerskibene

    Mængden af stort stykgods stiger på containerskibene

    transport ›"Breakbulk-gods" er betegnelsen for fragtvarer i størrelser og vægt, der ikke passer ind i de gængse containerdimensioner. Og dem bliver der flere af, især på de største containerskibe, som sejler direkte mellem Gøteborg Havn og havne i Asien hver uge
  • Bilka har påbegyndt udskiftning til eldrevet hjemmelevering

    Bilka har påbegyndt udskiftning til eldrevet hjemmelevering

    transport ›Nye elbiler bliver nu en del af BilkaToGo Hjemmelevering, og rykker Salling Group tættere på sine klimamål. De første 10 biler er på gaderne, og målet er, at hele flåden om få år skal køre på el