Næste generation dæk til bybusser og bytransport

Næste generation dæk til bybusser og bytransport

Goodyear lancerer det nye Goodyear Urbanmax-dæk, der er specielt designet til bybusser og bytransport. Dækket er konstrueret til at håndtere hyppig stop-and-go-trafik og til at være i konstant kontakt med fortovet

Det nye Goodyear Urbanmax har forbedret holdbarhed og brændstofeffektivitet sammenlignet med sin forgænger, hvilket gør det til det perfekte  valg til moderne bubusser.

Det skriver Goodyears presseafdeling i en omtale af dækket. 

Her fortæller dækproducenten at dækket har en slidbaneblanding med fuld silica, der giver op til 40 % højere kilometertal end sin forgænger samtidig med at den leverer lav rullemodstand (mærkat "B") og stærkt vejgreb på vådt underlag (mærkat "B"), begge opnået ved at bruge en blanding med højt silicaindhold.

Med et fire-ribbet slidbanedesign, ekstra lameller og dybe riller med afstivere giver dækket ensartet håndtering, jævnt slid og pålideligt vejgreb under alle  vejrforhold.

Den forstærkede sidevæg med slidindikatorer forbedrer, ifølge Goodyear, holdbarheden og tilbyder langvarig beskyttelse mod aggressive kantsten – en vigtig fordel for bybusser.

Derudover kan Goodyear Urbanmax opskærres og regummieres, hvilket bidrager til at forlænge dækkenes levetid yderligere og reducere de samlede omkostninger for bybusflåder takket være Goodyears regummieringsløsning.

Goodyear Urbanmax lanceres i størrelsen 275/70R22.5 (1). Takket være B-mærket inden for brændstofeffektivitet og A-mærket inden for støj kan dækket også hjælpe kunderne med at overholde  deres overensstemmelse med EU-taksonomi (2) og støtte fremskridt inden for bæredygtig mobilitet.

I takt med at byer overgår til næste generations transportløsninger, er Goodyear Urbanmax konstrueret til at understøtte diesel-, hybrid- og fuldt elektriske køretøjer.

Dækkets øgede bæreevne sikrer optimeret ydeevne for tungere elbusmodeller sammenlignet med forgængeren, hvilket giver pålidelighed på tværs af alle køretøjs-konfigurationer.

Goodyear Urbanmax er udstyret med radiofrekvensidentifikation (RFID) og muliggør integration med digitale flådestyringssystemer.

RFID-mærkerne muliggør sporing på individuelt serienummerniveau, hvilket forbedrer håndteringen af dækflow og driftseffektiviteten for transportmyndigheder og flådeoperatører.

- Goodyear Urbanmax-dækket repræsenterer fremtiden for bytransport og kombinerer forbedret kilometertal, brændstofeffektivitet og brugen af bæredygtige materialer i produktionen, siger Xavier Fraipont, VP Commercial PBU EMEA.

- Sammenlignet med sin forgænger er dette nye dæk med til at sikre, at bybusflåder kan operere med bedre pålidelighed og lavere omkostninger, samtidig med at det bidrager til mere bæredygtig mobilitet i byerne.

Goodyear mener da også at man med Urbanmax lancerer en løsning, der er skræddersyet til de skiftende krav til mobilitet i byen.

Nøgleelementerne i dette dæk er designet til at understøtte realiteterne i moderne bytransport – fra hyppige stop og skarpe sving til det voksende behov for mere effektiv drift, siger Maciej Szymaski, Marketing Director Commercial EMEA .

Goodyear Urbanmax supplerer de eksisterende Goodyear Urbanmax Commuter- og Goodyear Marathon Coach-dæk og giver flådeoperatører en omfattende portefølje, der er skræddersyet til hele spektret af mobilitetsbehov i byer og mellem byer.

-hawin

Goodyear Urbanmax lanceres i størrelsen 275/70R22.5 (1). Takket være B-mærket inden for brændstofeffektivitet og A-mærket inden for støj kan dækket også hjælpe vores kunder med at overholde  deres overensstemmelse med EU-taksonomi (2) og støtte fremskridt inden for bæredygtig mobilitet.

 

 

10/6 2025
  • I stumper og stykker

    I stumper og stykker

    transport ›Det danske EU-formandskab har landet en aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Fremover skal de kunne skilles ad og delene genanvendes og dermed sikre bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Afsted efter pakkerne - nu

    Afsted efter pakkerne - nu

    transport ›Black Friday har sat nye rekorder hos Bring. Pakkemængderne er steget med over 30 procent sammenlignet med sidste år, og pakkeshops landet over er allerede godt fyldt op. Derfor opfordrer Bring til at man henter pakkerne hurtigst muligt
  • Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    transport ›Green Energy og DHL Freight Sverige tester solcelleteknologi på lastbiler med alternative brændstoffer
  • Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    transport ›En ny rapport viser at 120 procent flere lastbiler på svenske og danske veje ikke længere blot er en risiko, men et sandsynligt scenarie, hvis der ikke investeres i jernbaneinfrastrukturen
  • Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    transport ›Hver anden af de varebilschauffører, der kører i lang tid ad gangen, angiver, at de ofte eller meget ofte er så trætte, at de har svært ved at holde øjnene åbne under kørslen. Direktør for Rådet for Sikker Trafik opfordrer til, at man husker trafiksikkerheden, når de mange pakker fra Black Friday skal distribueres
  • Få overblik over lastbilsflåden

    Få overblik over lastbilsflåden

    transport ›B2B-platformen for betalinger og mobilitetstjenester, DKV Mobility, lancerer DKV Transport Management Software – et ny flådestyringsværktøj til vognmænd og transportvirksomheder
  • MAN financial services - nu i Danmark

    MAN financial services - nu i Danmark

    transport ›Så er det officielt. MAN Financial Services er startet i Danmark og giver MAN-kunder adgang til et komplet udvalg af finansieringsløsninger samlet under ét tag
  • Pas på falske leveringsbeskeder

    Pas på falske leveringsbeskeder

    transport ›Når pakkestrømmen stiger op til black week og jul, øger det risikoen for at blive snydt online. Brings sikkerhedschef giver tips til, hvordan man undgår det