Ny bluetooth-sensor i paller gør tracking og promovering af varer smartere

Ny bluetooth-sensor i paller gør tracking og promovering af varer smartere

Palle- og logistikvirksomheden Chep lancerer en helt ny teknologi, som både kan øge salget i detailvarebutikkerne og forbedre indkøbsoplevelsen hos forbrugere. Promo-tracker består af små Bluetooth-sensorer, som bliver placeret i de blå paller, Chep udlejer til producenter og retailere over hele verden

Bluetooth-sensoren er forbundet til varerne på pallen og giver et real time overblik over, hvilke varer der er tilbage på pallen, og hvordan forbrugerne interagerer med dem. Det giver retailere mulighed for at få større kontrol med deres varebeholdning, opnå mere præcise indsigter i forbrugeradfærd og tilpasse deres kampagner derefter.

Sensoren kan også forbindes til en app, hvorigennem retailere kan kommunikere direkte med deres kunder ved fx at sende målrettede beskeder, vouchers og kampagnetilbud.

Gode resultater i udlandet

Ifølge Marco Pannicke, Category Director, Last Mile Solutions i Chep, som i dag præsenterer teknologien til Mærkevareleverandørernes Årsmøde, er der et stort behov i branchen for en teknologi, som giver større gennemsigtighed og bedre adgang til data, når det kommer til varebeholdninger og effektiv kampagneførelse.

- For 18 procent af de produkter, der bliver reklameret for i detailhandlen, gælder i dag, at de ikke befinder sig på det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt. 11 procent af varerne befinder sig stadig i lagerrummet, og 7 procent er ikke engang ankommet til butikken, når en kampagne går i gang. Det koster både detailhandlen dyrt i tabt indtjening, og giver kunderne en dårlig indkøbsoplevelse, fortæller Marco Pannicke, Category Director, Last Mile Solutions i Chep.

Ifølge Marco Pannicke kan CHEP’s nye Promo-tracker løse samtlige af de udfordringer, der er forbundet med promovering af produkter i detailhandlen. Teknologien er allerede i brug i bl.a. Storbritannien og Tyskland, hvor flere af Cheps kunder har opnået iøjnefaldende resultater.

I Tyskland har fx Mondelez, som står bag produkterne Milka og Oreos, opnået en 39 procents forøgelse af antallet af indløste rabatkuponer og en 183 procent forøgelse af tilstrømningen af nye kunder på Milka- og Oreos-produkter på blot fire uger.

-hawin

15/4 2019
  • I stumper og stykker

    I stumper og stykker

    transport ›Det danske EU-formandskab har landet en aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Fremover skal de kunne skilles ad og delene genanvendes og dermed sikre bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Afsted efter pakkerne - nu

    Afsted efter pakkerne - nu

    transport ›Black Friday har sat nye rekorder hos Bring. Pakkemængderne er steget med over 30 procent sammenlignet med sidste år, og pakkeshops landet over er allerede godt fyldt op. Derfor opfordrer Bring til at man henter pakkerne hurtigst muligt
  • Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    Solenergi supplerer HVO-løsningerne

    transport ›Green Energy og DHL Freight Sverige tester solcelleteknologi på lastbiler med alternative brændstoffer
  • Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    Danmark og Sverige risikerer at misse Femerntoget

    transport ›En ny rapport viser at 120 procent flere lastbiler på svenske og danske veje ikke længere blot er en risiko, men et sandsynligt scenarie, hvis der ikke investeres i jernbaneinfrastrukturen
  • Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    Trætte chauffører er dårligt for trafiksikkerheden

    transport ›Hver anden af de varebilschauffører, der kører i lang tid ad gangen, angiver, at de ofte eller meget ofte er så trætte, at de har svært ved at holde øjnene åbne under kørslen. Direktør for Rådet for Sikker Trafik opfordrer til, at man husker trafiksikkerheden, når de mange pakker fra Black Friday skal distribueres
  • Få overblik over lastbilsflåden

    Få overblik over lastbilsflåden

    transport ›B2B-platformen for betalinger og mobilitetstjenester, DKV Mobility, lancerer DKV Transport Management Software – et ny flådestyringsværktøj til vognmænd og transportvirksomheder
  • MAN financial services - nu i Danmark

    MAN financial services - nu i Danmark

    transport ›Så er det officielt. MAN Financial Services er startet i Danmark og giver MAN-kunder adgang til et komplet udvalg af finansieringsløsninger samlet under ét tag
  • Pas på falske leveringsbeskeder

    Pas på falske leveringsbeskeder

    transport ›Når pakkestrømmen stiger op til black week og jul, øger det risikoen for at blive snydt online. Brings sikkerhedschef giver tips til, hvordan man undgår det