Strategisk profil skal sikre de gode kundeoplevelser
For at styrke brandstrategien og kunderelationerne har Continental Dæk Danmark rekrutteret internt i koncernen og hentet Jana Rasche til Danmark som ny Strategic Business Development Manager
Fokus på strategisk nytænkning og udvikling af nye løsninger og services i forhold til markedet er afgørende for at fastholde og udbygge positionen på markedet. Derfor har Continental Dæk Danmark A/S gearet organisationen med ansættelsen af 44-årige Jana Rasche i stillingen som Strategic Business Development Manager.
Jana Rasche er rekrutteret internt i koncernen, hvor hun har været i knap 15 år. Senest som Brand Manager for EMEA, hvor hun har udviklet nye forretningsmodeller og arbejdet med brandstrategier.
- Det går stærkt med udviklingen disse år, som har betydning for forventningerne til vores produkter og løsninger. Derfor er det vigtigt med, flere perspektiver og god dialog med markedet, så vi kan fortsætte med at levere de gode kundeoplevelser, fortæller adm. direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark A/S og fortsætter:
- Her er Janas indsigt i koncernen og eksterne arbejde med vores globale brandstrategi fokuseret om pricing og marketing fra A-Z en kæmpe gevinst. Med dyb og mangeårig indsigt i Continental har hun stort fokus på, hvordan vi kan sikre kunderne den bedste oplevelse og alle parter i værdikæden det bedste udbytte. Jana er derfor den helt rette til at bygge videre på de gode resultater og relationer, der allerede er skabt.
Administrerende direktør Continental Dæk Danmark, Georg Nielsen.
Værdi for alle parter
Jana Rasche er uddannet cand.oecon. fra Dresden og overtager stillingen efter Astrid Højmark, som de seneste år har stået i spidsen for at udvikle og implementere nye tiltag, der skal sikre kunderne endnu bedre oplevelser.
- Continental oprettede stillingen for to år siden for at være på forkant med forbrugernes forventningerne til produkter og løsninger og dermed fremtidssikre vores positionen på markedet. Og på den korte tid er Continental allerede kommet et godt stykke ad vejen.
- Som organisation er vi blevet forberedt på, at vilkårene og kundernes forventninger ændrer sig i takt med de mange forandringer, der sker disse år. Det er Astrids fortjeneste, og hun vil absolut mangle i organisationen, fremhæver Georg Nielsen.
Jana overtager bl.a. samarbejdet med Share Now Danmark, hvor Continental i et pilotprojekt overvåger dækkene på bildelingstjenesten ca. 600 biler digitalt for at kunne forudsige mønsterdybden.
En anden vigtig opgave for Jana Rasche er at gennemgå hele værdikæden og finde nye forretningsområder, så kunder og samarbejdspartnere i alle led oplever størst mulig værdi.
- Vi står i dag med en unik markedsposition, som forpligter. Jo mere vi er på forkant med vores kunders behov, desto større værdi kan vi skabe for dem. Det kræver tæt samarbejde med vores partnere og forhandlere samt optimering af interne processer, så vi gennem gode kundeoplevelser matcher markedets krav, siger Jana Rasche, der ser frem til at bidrage til at fastholde og udbygge dæk- og teknologiproducentens position i Danmark.
Stærke erfaringer fra Continental
Gennem tiden hos Continental har Astrid Højmark opnået stor indsigt i branchen med flere nye perspektiver på udvikling af partnerskaber og gode kundeoplevelser.
- Jeg er blevet udfordret fagligt og tager en masse god og strategisk læring med fra min tid hos Continental. Samtidig har jeg haft mange gode og sjove stunder på arbejdspladsen med både kolleger og kunder, fortæller Astrid Højmark.
-hawin