
Webshops fordobler brevmængden
Selvom PostNord forlader brevmarkedet, har nogle af landets store webshops fordoblet brevmængden på et år, oplyser Postbuddy. Dao opruster med nyt sorteringsanlæg for at styrke kapaciteten
Fysisk post er generelt på tilbagetog i Danmark, men det er ikke tilfældet blandt flere af landets virksomheder.
Det oplyser Postbuddy, en dansk tjeneste, der håndterer udsendelse af fysisk post for store virksomheder som Nemlig.com, Shaping New Tomorrow og Helsebixen.
Fra juli 2024 til juli 2025 har Postbuddy mere end tredoblet sin danske kundebase, og virksomhederne har næsten fordoblet antallet af brevforsendelser.
- For webshops bliver det stadigt sværere at trænge igennem den digitale støj med e-mails og online annoncer, hvorimod fysisk post lander direkte i hænderne på forbrugeren uden konkurrence fra andre budskaber.
- Derfor ser vi en markant stigning i virksomheder, der bruger brevmediet til igen at vinde opmærksomheden fra forbrugerne, siger Christian Vestergaard, stifter og administrerende direktør i Postbuddy.
Hos distributionsselskabet dao udgør erhvervspost en stor del af den samlede brevmængde, og selskabet satser stort på området.
For at øge kapacitet væsentligt har dao fokus på en række tiltag for at fastholde stabil postdistribution, herunder investeret i ekstra sorteringsanlæg, og der arbejdes med rekruttering af bude og optimering af ruter.
- Langt størstedelen af vores brevomdeling er fra erhverv og offentlige institutioner og spænder over for eksempel banker, forsikrings- og pensionsselskaber, webshops og offentlige myndigheder. For dem er det afgørende, at brevservicen fungerer optimalt.
- Vi øger derfor vores kapacitet markant på flere fronter, så vi kan håndtere de forventede større mængder breve i 2026, siger Lars Balsby, salgsdirektør i dao.
-hawin