Bring får fem nye maskiner på Oslo HavnFem nye maskiner fra N. C. Nielsen er blevet leveret til Bring Warehousing AS ved Oslo Havn i 2022. Både Terberg-terminaltraktorerne og Konecranes-reachstackerne er blevet lakeret i Brings farver.

Bring får fem nye maskiner på Oslo Havn

Bedre arbejdsmiljø, højere effektivitet og hurtigere service var drivkraften for Bring Warehousing, da de anskaffede sig tre nye Terberg-terminaltraktorer og to Konecranes-containertrucks fra N. C. Nielsen AS tidligere i år. - Chaufførerne fik selv indflydelse på udformningen af interiøret, og det, mener vi, skaber bedre arbejdsforhold, siger Knut Erik Andersen, produktionsleder hos Bring

To nye flow drive-reachstackere fra Konecranes kører i gennemsnit ni timer på en arbejdsdag ved Brings havneterminal i Oslo. Det mærkes både på arbejdsmiljøet og på økonomien, at Bring valgte hydrostatiske maskiner frem for en converter version.

- Med de nye maskiner bruger vi cirka 11-12 liter diesel i timen mod tidligere 20-25 liter. De elektriske pumper mærkes også i arbejdsmiljøet. Maskinerne arbejder på et lavere omdrejningstal med blot 1500 omdrejninger, og det giver en betydelig støjreduktion både inde i førerhuset og uden for maskinerne, forklarer Knut Erik Andersen.

Produktionslederen er godt tilfreds med valget af trucks, men fortæller, at de krævede lidt ekstra af chaufførerne i starten.

- Jeg har mænd, som har været ansat her i over 20 år, og som alle andre chauffører udvikler de en kørestil, der passer til den maskine, de anvender. De nye maskiner krævede en omstilling, men efter nogle måneders brug er tilbagemeldingerne, at de trives godt med de nye trucks, og at de arbejder mere effektivt.

Designer selv interiøret
Bring har også anskaffet tre nye terminaltraktorer, Terberg RT 223, i år. Valget faldt på disse maskiner, da de er smidige og hurtige at anvende på de RoRo-skibe, som Bring benytter.

Interiørets funktionalitet i førerhusene på både Konecranes og Terberger er udslagsgivende for effektiviteten.

- Operatørerne har selv været med til at designe interiøret. Før maskinerne gøres færdige, har vi mulighed for at sende vores chauffører ned til fabrikken, hvor de kan vælge blandt andet sæder og placering af kontakter. Når maskinerne er færdige, udføres der en sidste besigtigelse med testkørsel. Det, at maskinerne tilpasses chaufførerne, giver færre belastningsskader og et bedre arbejdsmiljø, mener Andersen.

N. C. Nielsen gør det muligt at tage til fabrikken for at besigtige og gennemgå maskinerne, når de er færdige, efter en tæt dialog og proces forud for leveringen.

- Vi er meget glade for, at Bring har valgt os som leverandør, men vi slipper ikke kunden, når maskinerne forlader fabrikken. Service, vedligehold og god opfølgning er en vigtig succesfaktor for at få den fulde udnyttelse af trucks og traktorer, siger Geirmund Rundhaug, salgschef i N. C. Nielsen Norge.

Valgte Terberg igen
Med vagtskifte to gange dagligt er Brings terminaltraktorer og trucks i gang mere end gennemsnittet. De håndteres et sted mellem 100 og 150 gange hver eneste dag.

- Vores maskiner arbejder konstant, og når de har kørt omkring 8.000 timer, begynder slitagen at mærkes. For at holde maskinerne i gang så meget som muligt, får vi løbende opfølgning af N. C. Nielsen i serviceintervaller. De er hurtige til at reagere, hvis der er brug for udskiftning af dele eller andre reparationer.

Bring havde ellers med Konecranes holdt sig til det samme maskinmærke i 15 år, men gik altså tilbage til Terberg, som de har haft før.

- De nye, vi har anskaffet os i 2022, har indtil videre ydet virkelig godt i forhold til både arbejdsmiljø og effektivitet, forklarer Knut Erik Andersen.

Produktionslederen har arbejdet på Oslo Havn siden 1993 og hos Bring Warehousing i 13 år.

-hawin

 

21/6 2023
  • Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    Dyrskuegæster var med på en rask handel i Roskilde

    truck ›Håndslag på både nye og brugte maskiner på travl Scantruck-stand under det årlige dyrskue i Roskilde
  • Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    Scantruck mærker stor interesse for nye Weycor

    truck ›Allerede rift om den nye 3-serie fra tyske Weycor, som også rummer de første elektriske hjullæssere
  • Ny Toyota Traigo48-serie

    Ny Toyota Traigo48-serie

    truck ›Med 3- og 4-hjulede modeller i forskellige størrelser er Traigo48-serien skræddersyet til at opfylde behovene hos kunder, der kræver alsidighed og produktivitet i forbindelse med læsning, aflæsning, stabling og horisontal transport
  • Scantruck er klar til dyrskuerne

    Scantruck er klar til dyrskuerne

    truck ›Der bliver noget for både land og by, når landets største maskinfirma sætter kursen mod årets dyrskuer. Sæsonen starter i Roskilde, hvor Scantruck igen leverer pladsens højeste flagstang med sin Manitou-rotationsteleskoplæsser der har en løftehøjde på 35 meter
  • N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    N.C. Nielsen lancerer ny højeffektiv el-truck

    truck ›Linde 1251 er et resultat af mange års udviklingsarbejde. Serien opfylder stort set alle tænkelige transportbehov inden for moderne logistik med løftekapaciteter mellem 1,4 og 2,0 ton og tophastighed på 20 km i timen
  • Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Emballagevirksomhed vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    truck ›Smart Retur styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne
  • Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    Første kortlægning af perspektiverne for humanoide robotter

    truck ›Menneskelignende robotter vurderes at kunne blive en væsentlig del af fremtidens arbejdsmarked, særligt i sektorer med mangel på arbejdskraft eller behov for øget fleksibilitet. Nu fortæller Teknologisk Institut for første gang i en rapport om potentialerne, barriererne og fremtidsperspektiverne
  • Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    Universal Robots lancerer sin hurtigste cobot nogensinde

    truck ›Den danske producent af kollaborative robotter præsenterer i denne uge sin UR15 på Automate-messen i Detroit. Robotten kan løfte 15-17 kg og egner sig især til f.eks. bil-, metal- og forarbejdsningsindustrien og elektronik og teknologibranchen