Bring får fem nye maskiner på Oslo HavnFem nye maskiner fra N. C. Nielsen er blevet leveret til Bring Warehousing AS ved Oslo Havn i 2022. Både Terberg-terminaltraktorerne og Konecranes-reachstackerne er blevet lakeret i Brings farver.

Bring får fem nye maskiner på Oslo Havn

Bedre arbejdsmiljø, højere effektivitet og hurtigere service var drivkraften for Bring Warehousing, da de anskaffede sig tre nye Terberg-terminaltraktorer og to Konecranes-containertrucks fra N. C. Nielsen AS tidligere i år. - Chaufførerne fik selv indflydelse på udformningen af interiøret, og det, mener vi, skaber bedre arbejdsforhold, siger Knut Erik Andersen, produktionsleder hos Bring

To nye flow drive-reachstackere fra Konecranes kører i gennemsnit ni timer på en arbejdsdag ved Brings havneterminal i Oslo. Det mærkes både på arbejdsmiljøet og på økonomien, at Bring valgte hydrostatiske maskiner frem for en converter version.

- Med de nye maskiner bruger vi cirka 11-12 liter diesel i timen mod tidligere 20-25 liter. De elektriske pumper mærkes også i arbejdsmiljøet. Maskinerne arbejder på et lavere omdrejningstal med blot 1500 omdrejninger, og det giver en betydelig støjreduktion både inde i førerhuset og uden for maskinerne, forklarer Knut Erik Andersen.

Produktionslederen er godt tilfreds med valget af trucks, men fortæller, at de krævede lidt ekstra af chaufførerne i starten.

- Jeg har mænd, som har været ansat her i over 20 år, og som alle andre chauffører udvikler de en kørestil, der passer til den maskine, de anvender. De nye maskiner krævede en omstilling, men efter nogle måneders brug er tilbagemeldingerne, at de trives godt med de nye trucks, og at de arbejder mere effektivt.

Designer selv interiøret
Bring har også anskaffet tre nye terminaltraktorer, Terberg RT 223, i år. Valget faldt på disse maskiner, da de er smidige og hurtige at anvende på de RoRo-skibe, som Bring benytter.

Interiørets funktionalitet i førerhusene på både Konecranes og Terberger er udslagsgivende for effektiviteten.

- Operatørerne har selv været med til at designe interiøret. Før maskinerne gøres færdige, har vi mulighed for at sende vores chauffører ned til fabrikken, hvor de kan vælge blandt andet sæder og placering af kontakter. Når maskinerne er færdige, udføres der en sidste besigtigelse med testkørsel. Det, at maskinerne tilpasses chaufførerne, giver færre belastningsskader og et bedre arbejdsmiljø, mener Andersen.

N. C. Nielsen gør det muligt at tage til fabrikken for at besigtige og gennemgå maskinerne, når de er færdige, efter en tæt dialog og proces forud for leveringen.

- Vi er meget glade for, at Bring har valgt os som leverandør, men vi slipper ikke kunden, når maskinerne forlader fabrikken. Service, vedligehold og god opfølgning er en vigtig succesfaktor for at få den fulde udnyttelse af trucks og traktorer, siger Geirmund Rundhaug, salgschef i N. C. Nielsen Norge.

Valgte Terberg igen
Med vagtskifte to gange dagligt er Brings terminaltraktorer og trucks i gang mere end gennemsnittet. De håndteres et sted mellem 100 og 150 gange hver eneste dag.

- Vores maskiner arbejder konstant, og når de har kørt omkring 8.000 timer, begynder slitagen at mærkes. For at holde maskinerne i gang så meget som muligt, får vi løbende opfølgning af N. C. Nielsen i serviceintervaller. De er hurtige til at reagere, hvis der er brug for udskiftning af dele eller andre reparationer.

Bring havde ellers med Konecranes holdt sig til det samme maskinmærke i 15 år, men gik altså tilbage til Terberg, som de har haft før.

- De nye, vi har anskaffet os i 2022, har indtil videre ydet virkelig godt i forhold til både arbejdsmiljø og effektivitet, forklarer Knut Erik Andersen.

Produktionslederen har arbejdet på Oslo Havn siden 1993 og hos Bring Warehousing i 13 år.

-hawin

 

21/6 2023
  • Manitou får høsten i hus

    Manitou får høsten i hus

    truck ›Scantruck kan det dér trick med at trylle en ekstra maskine frem, hvis der opstår havari på en af de faste i maskinflåden. Det har været med til at sende ikke færre end fem Manitou-teleskoplæssere til bedriften Enggård ved Rødding i det nordlige Sønderjylland
  • STL rykker frem i Norden

    STL rykker frem i Norden

    truck ›STL har netop har færdiggjort et automationsprojekt for Søstrene Grene i Holland i et helt nyt distributionscenter. Sammen gør parterne klar til et nyt automatiseret lagersetup i Aarhus
  • AGV-eventyret fortætter

    AGV-eventyret fortætter

    truck ›Med en vækst på omkring 50 procent alene i år og udsigt til snart at have solgt de første 1000 selvkørende trucks globalt, gløder optimismen hos Global AGV
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    truck ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Nye maskiner til havnen

    Nye maskiner til havnen

    truck ›Hallands Hamnar Varberg er Sveriges førende havn for skovindustrien og har sat sig for at blive Europas mest moderne. For at håndtere både nutidens og fremtidens opgaver havde havnen brug for at forny dele af sin maskinpark. Det er en opgave N.C. Nielsen har hjulpet med
  • Elektrisk kraft til træindustrien

    Elektrisk kraft til træindustrien

    truck ›Hubtex lancerer to nye robuste og elektriske truckløsninger til transport af lange emner i blandt andet industrien for træforarbejdning
  • Linde holder Sports Group Denmark på mærkerne

    Linde holder Sports Group Denmark på mærkerne

    truck ›For Sports Group Denmark i Silkeborg er logistik et centralt omdrejningspunkt i forretningen og en flåde af 53 forskellige Linde-maskiner fra N.C. Nielsen bidrager til at holde forsyningskæderne intakte
  • Elektrisk sættevognstrækker med op til 600 km rækkevidde

    Elektrisk sættevognstrækker med op til 600 km rækkevidde

    truck ›IVECO lancerer den nye S-eWay Sættevognstrækker, som er en helelektrisk, tung lastbil, særligt udviklet til regional- og fjerntrafik i det nordiske klima