Førerløse truck  – nu med Lithium-ION batterier

Førerløse truck – nu med Lithium-ION batterier

N.C. Nielsen har haft succes med sine Lithium-ION batterier til eldrevne gaffeltruck, stablere og palleløftevogne. Som en naturlig følge tilbyder AGV Scandinavia nu også denne type batterier til alle former for elektriske AGV-truck

Kunderne opnår dermed mindre driftsomkostninger ved både selve batterierne og den førerløse AGV-teknologi (automated guided vehicles) generelt.

Batteriernes levetid er op til seks gange længere end konventionelle batterier. De kræver ingen vedligeholdelse. De er nemme at udskifte, har en kort ladetid og kan klare en mellemladning. Lithium-ION batterierne har naturligvis indbygget et BMS-sikkerhedssystem.

– Vi har taget de mange gode egenskaber fra Lithium-ION batterierne med over i de førerløse AGV-truck. Vi har sat fremtidens batteriteknologi sammen med fremtidens førerløse AGV-teknologi og skabt en "dobbelt effekt" på denne vis. Det har vist sig at være et fantastisk godt match, da vi skaber en ekstra god synergi, fortæller salgschef Lars Westmark fra AGV Scandinavia A/S.

Grøn energi betaler sig
N.C. Nielsen har udviklet en serie af Lithium-ION batterier, der dels leverer grøn energi til de førerløse AGV-truck, dels mindsker de samlede levetidsomkostninger på løsningen. Batterierne bliver fremstillet i N.C. Nielsens egen batteriafdeling i Balling, og leveres uden fordyrende mellemled ud til hvert enkelt kunde.

– Vi har set, hvordan flere og flere virksomheder vælger Lithium-ION batterier, når der skal investeres i nyt materiel. Derfor er det også helt naturligt at tænke batteritypen ind i vores AGV-løsninger. Vi ser et stort marked foran os i denne sammenhæng.

Der er ingen tvivl om,at denne batteritype vil blive den foretrukne, når man fremover vælger AGV-løsninger, forudser salgschef Lars Westmark fra AGV Scandinavia.

-lipe 

16/3 2017
  • Hyster er tilbage i Danmark

    Hyster er tilbage i Danmark

    truck ›Tektra blev i sommeren 2025 udnævnt til officiel Hyster-forhandler. Hos Hyster ser man frem til samarbejdet, der skal styrke material handling-brandet i Danmark
  • Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    Zoo sætter kløerne i elektriske gaffeltruck

    truck ›Der er både søkøer og foder på gaflerne i Duisburg Zoo, som har et godt samarbejde med Clark. Fornylig afprøvede man en elektrisk gaffeltruck fra Crossover-serien
  • Lader op til flere el-lastbiler

    Lader op til flere el-lastbiler

    truck ›Dansk Retursystem udvider brugen af el-lastbiler til indsamling af pantede flasker og dåser. Det kræver udbygning af ladeinfrastrukturen. OK er på vej med flere ladestandere
  • Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    Smidighed, ergonomi og hurtig opladning

    truck ›Den nye B16-20-NT-serie er den første 3-hjulede gaffeltruck fra Bobcat, der udelukkende er baseret på den nyeste lithium-ion-teknologi
  • Stor rift om stande til Agromek 2026

    Stor rift om stande til Agromek 2026

    truck ›Med akkurat ét år til Agromek 2026 går salget af stande over al forventning, og Nordeuropas største landbrugsmesse tegner dermed igen til at blive en succes.
  • Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    Terberg redefinerer Heavy Duty transport

    truck ›Terberg RT253EV er verdens første elektriske firehjulstrukne RoRo-terminaltraktor. Udviklet til de mest krævende opgaver i havne, til færger og tung industri repræsenterer maskinen næste skridt i den grønne omstilling
  • Skræddersyet til vintertjeneste

    Skræddersyet til vintertjeneste

    truck ›Snevagten A/S som leverer snerydning og saltning til erhvervslivet, har investeret i fire nye, specialbyggede ISUZU pickup-trucks til den forestående sæson
  • Komatsu tager førertrøjen på

    Komatsu tager førertrøjen på

    truck ›Den nyeste version af Komatsus intelligente maskinstyring gør arbejdet lettere, hurtigere og mere økonomisk