Containervirksomhed indkøber maskiner med medarbejderne i fokus

Containervirksomhed indkøber maskiner med medarbejderne i fokus

Medlogs nyindkøbte reachstackere er valgt og tilpasset med tanke på ergonomi og det gode arbejdsmiljø for medarbejderne

Medlog fik i september i år leveret fem nye Kalmar empty reachstackere til deres danske afdelinger i Århus og København.

Medlog er en del af Mediterranean Shipping Company (MSC) og er en af verdens største aktører inden for intermodal transport med afdelinger i over 80 lande.

Det betyder, at deres udstyr altid skal være driftsklar og af høj kvalitet for effektivt at kunne håndtere containerne hurtigt og præcist.

Medlog er da også en virksomhed, som går meget op i, at medarbejderne har de rigtige maskiner til rådighed til opgaverne. 

- Derfor er vi også meget opmærksomme på, hvad det er for noget materiel, vi køber, udtaler Peter Mikkelsen, der er Depot Manager hos Medlog i Århus og København.

Tilpasset brugernes hverdag
De nye maskiner til Medlog er leveret i samarbejde med ProTruck, der med råd og vejledning har været med til at sikre, at maskinerne lever op til forventningerne hos både brugere og ledelse.  

Eksempelvis har nogle af truckførerne haft behov for at de nye maskiner på nogle punkter er blevet specifikt tilpasset.

Blandt andet har en justering bidraget til at sæderne kan komme længere tilbage.

Al kørsel og alle opgaver foregår samtidig med hjælp af en iPad, der skal sidde tilgængelig og optimalt.

- Det har derfor også været nødvendigt at rykke på diverse spejle og kameraer for at sikre det bedst mulige værktøj til den daglige drift, tilføjer Peter Mikkelsen, der har været ansat hos Medlog i over 5 år.

Fokus på kvalitet og funktionalitet
Udover at prioritere arbejdsglæde og ergonomi højt, er de nye maskiner samtidig valgt ud fra driftsøkonomi, kvalitet og funktionalitet, hvilket sikrer en ideel løsning hele vejen rundt.

Alle fire reachstackere er nøje specificeret i tæt samarbejde mellem ledelse og førere hos Medlog.

I de seneste år er Medlog gået over til udelukkende at køre med 14 tons reachstackere fra Kalmar. Det er der en naturlig forklaring på, mener salgsdirektør i ProTruck René Bertelsen:

- En Kalmar er på mange måder en exceptionel god maskine. Maskinerne er leveret med de specifikationer og ønsker, der er fremsendt og udarbejdet af brugerne hos Medlog.

- Det er netop en af de vigtige parametre ved Kalmar. De kan tilpasse alle specifikationer ud fra de ønsker, som brugerne har.  

Medlog håndterer, som en del af MSC, dagligt en stor del af verdens containere. De fem empty reachstackere kommer derfor til at køre flittigt på både Århus og Københavns Havn.

- Kva det gode partnerskab med Protruck har det været muligt, at vi har kunne få lavet alle de nødvendige tilpasninger og justeringer på maskinerne, inden vi fik dem leveret. Alt var klar da de kom, og de kørte fra dag ét, afslutter Peter Mikkelsen.

-hawin

21/10 2024
  • ADP bliver medejer af Hanstholm Havn

    ADP bliver medejer af Hanstholm Havn

    havne ›Thisted Kommune og Associated Danish Ports (ADP) har indgået aftale om fælles ejerskab af Hanstholm Havn. ADP får aktiemajoriteten
  • Der stod brisling på premieremenuen

    Der stod brisling på premieremenuen

    havne ›Mandag den 27. januar var dagen, hvor Pelagia Danmark modtog første landing fisk over kaj til forarbejdning. Første skib havde lasten fuld af brisling
  • Aarhus Havn etablerer nyt landstrømsanlæg til containerskibe

    Aarhus Havn etablerer nyt landstrømsanlæg til containerskibe

    havne ›I løbet af næste år vil containerskibe, der lægger til i Danmarks største erhvervshavn, kunne slukke dieselgeneratorerne og koble sig på et af Europas mest avancerede landstrømsanlæg
  • Aabenraa Havn indgår sin hidtil største, økonomiske aftale

    Aabenraa Havn indgår sin hidtil største, økonomiske aftale

    havne ›Mibau Stema, der er blandt de største leverandører af mineralske byggematerialer i Europa, udvider nu sit i forvejen betragtelige engagement på Aabenraa Havn. Virksomheden harunderskrevet lejekontrakt på et større areal på Aabenraa Havn Syd
  • Nyt fartøj til Stena RoRo

    Nyt fartøj til Stena RoRo

    havne ›Stena RoRo udvider sin flåde med købet af RoRo-fartøjet Giuseppe Lucchesi. Skibet omdøbes til Stena Shipper og kommer til at sejle under dansk flag
  • Havnearbejde bør medføre længere sejltider til Bornholm

    Havnearbejde bør medføre længere sejltider til Bornholm

    havne ›Udbygningen af Rønne Havn sender Bornholmslinjens hurtigfærger på en omvej, der betyder, at de sejler hurtigere på åben sø. Det koster i brændstof og miljøhensyn, mener rederiet, som derfor søger om at måtte øge sejltiden mellem Ystad og Rønne fra 80 til 90 minutter
  • Lars Nordahl træder ind i bestyrelsen for Danske Havne

    Lars Nordahl træder ind i bestyrelsen for Danske Havne

    havne ›Rønne Havn spiller en central rolle i den grønne omstilling i Østersøen og fungerer som en vigtig del af infrastrukturen mellem Bornholm, resten af Danmark og udlandet. Nu skal havnens CEO styrke bestyrelsen i brancheforeningen
  • Grenaa Havn og Hallands Havne danner Kattegat Port Alliance

    Grenaa Havn og Hallands Havne danner Kattegat Port Alliance

    havne ›De to venskabshavne med relationer til Stena Lines færgeforbindelse imellem Grenaa, tidligere Varberg og nu Halmstad i Sverige, tager skridtet videre med et strategisk samarbejde for nøglesegmenterne Cargo Mobility, Energy og Offshore Wind