Containervirksomhed indkøber maskiner med medarbejderne i fokus

Containervirksomhed indkøber maskiner med medarbejderne i fokus

Medlogs nyindkøbte reachstackere er valgt og tilpasset med tanke på ergonomi og det gode arbejdsmiljø for medarbejderne

Medlog fik i september i år leveret fem nye Kalmar empty reachstackere til deres danske afdelinger i Århus og København.

Medlog er en del af Mediterranean Shipping Company (MSC) og er en af verdens største aktører inden for intermodal transport med afdelinger i over 80 lande.

Det betyder, at deres udstyr altid skal være driftsklar og af høj kvalitet for effektivt at kunne håndtere containerne hurtigt og præcist.

Medlog er da også en virksomhed, som går meget op i, at medarbejderne har de rigtige maskiner til rådighed til opgaverne. 

- Derfor er vi også meget opmærksomme på, hvad det er for noget materiel, vi køber, udtaler Peter Mikkelsen, der er Depot Manager hos Medlog i Århus og København.

Tilpasset brugernes hverdag
De nye maskiner til Medlog er leveret i samarbejde med ProTruck, der med råd og vejledning har været med til at sikre, at maskinerne lever op til forventningerne hos både brugere og ledelse.  

Eksempelvis har nogle af truckførerne haft behov for at de nye maskiner på nogle punkter er blevet specifikt tilpasset.

Blandt andet har en justering bidraget til at sæderne kan komme længere tilbage.

Al kørsel og alle opgaver foregår samtidig med hjælp af en iPad, der skal sidde tilgængelig og optimalt.

- Det har derfor også været nødvendigt at rykke på diverse spejle og kameraer for at sikre det bedst mulige værktøj til den daglige drift, tilføjer Peter Mikkelsen, der har været ansat hos Medlog i over 5 år.

Fokus på kvalitet og funktionalitet
Udover at prioritere arbejdsglæde og ergonomi højt, er de nye maskiner samtidig valgt ud fra driftsøkonomi, kvalitet og funktionalitet, hvilket sikrer en ideel løsning hele vejen rundt.

Alle fire reachstackere er nøje specificeret i tæt samarbejde mellem ledelse og førere hos Medlog.

I de seneste år er Medlog gået over til udelukkende at køre med 14 tons reachstackere fra Kalmar. Det er der en naturlig forklaring på, mener salgsdirektør i ProTruck René Bertelsen:

- En Kalmar er på mange måder en exceptionel god maskine. Maskinerne er leveret med de specifikationer og ønsker, der er fremsendt og udarbejdet af brugerne hos Medlog.

- Det er netop en af de vigtige parametre ved Kalmar. De kan tilpasse alle specifikationer ud fra de ønsker, som brugerne har.  

Medlog håndterer, som en del af MSC, dagligt en stor del af verdens containere. De fem empty reachstackere kommer derfor til at køre flittigt på både Århus og Københavns Havn.

- Kva det gode partnerskab med Protruck har det været muligt, at vi har kunne få lavet alle de nødvendige tilpasninger og justeringer på maskinerne, inden vi fik dem leveret. Alt var klar da de kom, og de kørte fra dag ét, afslutter Peter Mikkelsen.

-hawin

21/10 2024
  • Ny klynge vil styrke blå, kommercielle initiativer

    Ny klynge vil styrke blå, kommercielle initiativer

    havne ›Hirtshals Havn er hovedsæde for den nystiftede organisation, Danish Ocean Cluster. Klyngen vil styrke kommercielle initiativer, symbiosetankegang og internationale perspektiver for fiskerirelaterede virksomheder og organisationer og udbrede netværk i det nordatlantiske område
  •  Grønt energiselskab investerer 500 mio. kr. på Hirtshals Havn

    Grønt energiselskab investerer 500 mio. kr. på Hirtshals Havn

    havne ›Det bliver et af Danmarks største, grønne energilagre, virksomheden Green Energy Vault etablerer på havnen. Anlægget bidrager til havnens ambitiøse planer om at blive et knudepunkt for produktion og forbrug af energi fra vedvarende energikilder
  • Havnepartnerskab: Havnearealer skal sikres af staten

    Havnepartnerskab: Havnearealer skal sikres af staten

    havne ›Havnene i Danmark har en nøglerolle for grøn omstilling og handel, og derfor skal staten sikre den plads, de kræver. Det er en af 20 anbefalinger, de 30 aktører i Havnepartnerskabet nu har afleveret til regeringen
  • Specialfartøj ankommet til Femern Bælt-projektet

    Specialfartøj ankommet til Femern Bælt-projektet

    havne ›Et helt unikt fartøj, der får en nøglerolle i nedsænkningen af de enorme tunnelelementer, er ankommet til Femern Bælt-tunnelens byggeplads ved Rødbyhavn på Lolland
  • MSC Group etablerer ny containerterminal på Aarhus Havn

    MSC Group etablerer ny containerterminal på Aarhus Havn

    havne ›Det globale containerrederi Mediterranean Shipping Company (MSC) har indgået lejeaftale om et areal på havnen. Dermed får Mærsk konkurrence på containerhåndteringen, som det danske rederi hidtil har haft monopol på på Danmarks største erhvervshavn
  • Stort kvalitetsløft til færge på Øresundslinjen

    Stort kvalitetsløft til færge på Øresundslinjen

    havne ›Når elfærgen, Aurora, den 2. oktober sættes i drift efter værftsophold, er det en færge, som er næsten uigenkendelig. Hele færgen har fra yderst til inderst fået en makeover og er blandt andet blevet udstyret med en helt nyrenoveret restaurant, hvor konceptet bliver kvalitet over kvantitet
  • DanPilot har stigende efterspørgsel og øger kapaciteten

    DanPilot har stigende efterspørgsel og øger kapaciteten

    havne ›Siden 2022 har lodseriet øget lodskapaciteten med mere end 25 procent, hvilket afspejler en historisk stor stigning og efterspørgsel af DanPilots service. Det øgede aktivitetsniveau har medført øgede omkostninger, hvilket blandt andet drejer sig om investering i nye lodser for at tilpasse kapaciteten til efterspørgslen
  • Skagen Havn styrker krydstogtteamet

    Skagen Havn styrker krydstogtteamet

    havne ›Stadig flere rederier ønsker at anløbe Danmarks nordligste havn med krydstogtskibe. Derfor har Skagen Havn ansat Line Hardis Olesen som Cruise Assistent i specialteamet, som dermed er oppe på fire ansatte