Containervirksomhed indkøber maskiner med medarbejderne i fokus

Containervirksomhed indkøber maskiner med medarbejderne i fokus

Medlogs nyindkøbte reachstackere er valgt og tilpasset med tanke på ergonomi og det gode arbejdsmiljø for medarbejderne

Medlog fik i september i år leveret fem nye Kalmar empty reachstackere til deres danske afdelinger i Århus og København.

Medlog er en del af Mediterranean Shipping Company (MSC) og er en af verdens største aktører inden for intermodal transport med afdelinger i over 80 lande.

Det betyder, at deres udstyr altid skal være driftsklar og af høj kvalitet for effektivt at kunne håndtere containerne hurtigt og præcist.

Medlog er da også en virksomhed, som går meget op i, at medarbejderne har de rigtige maskiner til rådighed til opgaverne. 

- Derfor er vi også meget opmærksomme på, hvad det er for noget materiel, vi køber, udtaler Peter Mikkelsen, der er Depot Manager hos Medlog i Århus og København.

Tilpasset brugernes hverdag
De nye maskiner til Medlog er leveret i samarbejde med ProTruck, der med råd og vejledning har været med til at sikre, at maskinerne lever op til forventningerne hos både brugere og ledelse.  

Eksempelvis har nogle af truckførerne haft behov for at de nye maskiner på nogle punkter er blevet specifikt tilpasset.

Blandt andet har en justering bidraget til at sæderne kan komme længere tilbage.

Al kørsel og alle opgaver foregår samtidig med hjælp af en iPad, der skal sidde tilgængelig og optimalt.

- Det har derfor også været nødvendigt at rykke på diverse spejle og kameraer for at sikre det bedst mulige værktøj til den daglige drift, tilføjer Peter Mikkelsen, der har været ansat hos Medlog i over 5 år.

Fokus på kvalitet og funktionalitet
Udover at prioritere arbejdsglæde og ergonomi højt, er de nye maskiner samtidig valgt ud fra driftsøkonomi, kvalitet og funktionalitet, hvilket sikrer en ideel løsning hele vejen rundt.

Alle fire reachstackere er nøje specificeret i tæt samarbejde mellem ledelse og førere hos Medlog.

I de seneste år er Medlog gået over til udelukkende at køre med 14 tons reachstackere fra Kalmar. Det er der en naturlig forklaring på, mener salgsdirektør i ProTruck René Bertelsen:

- En Kalmar er på mange måder en exceptionel god maskine. Maskinerne er leveret med de specifikationer og ønsker, der er fremsendt og udarbejdet af brugerne hos Medlog.

- Det er netop en af de vigtige parametre ved Kalmar. De kan tilpasse alle specifikationer ud fra de ønsker, som brugerne har.  

Medlog håndterer, som en del af MSC, dagligt en stor del af verdens containere. De fem empty reachstackere kommer derfor til at køre flittigt på både Århus og Københavns Havn.

- Kva det gode partnerskab med Protruck har det været muligt, at vi har kunne få lavet alle de nødvendige tilpasninger og justeringer på maskinerne, inden vi fik dem leveret. Alt var klar da de kom, og de kørte fra dag ét, afslutter Peter Mikkelsen.

-hawin

21/10 2024
  • Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    havne ›Molslinjen har lavet et øvelsesbassin ved Odden Færgehavn. Dermed kan de nemt sende interne kursister på sikkerhedskursus
  • Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    havne ›Nyt kajnært oplagringsareal til sværgods på Thyborøn Havn er indviet til oplagring af stålkonstruktioner til installation på Danmarks største havvindmøllepark Thor
  • Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    havne ›Med en kapitalindsprøjtning på 700 millioner kroner opnår en af verdens største infrastrukturforvaltere en ejerandel på 14,1 % i Associated Danish Ports. Investeringen skal gøre ADP til en af de førende havnevirksomheder i Norden
  • Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    havne ›Ny målinger under virkelige sejladsforhold skal give indsigt i den reelle effekt af vindsejl på handelsskibe. Fire moderne sejl er netop installeret på Uni-Tankers’ M/T Jutlandia Swan, og snart skal Cleanship-projektet samle ny data til hele den maritime branche
  • El-færges batterier går i land

    El-færges batterier går i land

    transport ›Ærø el-færgen Ellens 26.000 battericeller er slidte. I stedet for at skrotte dem vil to SDU-forskere bruge batterierne i et nyt projekt, hvor de skal lagre sol og vind
  • Port of Aalborg indgår aftale med entreprenør om kæmpe kajudvidelse

    Port of Aalborg indgår aftale med entreprenør om kæmpe kajudvidelse

    havne ›En underskrevet entreprisekontrakt mellem Munck Havne & Anlæg og Port of Aalborg baner vej for etableringen af en kajudvidelse på 500 kajmeter og hele 60.000 kvadratmeter kajareal. Den nye kaj skal understøtte Nornes kommende CO2-modtagefacilitet og åbner samtidig for en markant udvidelse af havnens kajnære erhvervsarealer til fx vindindustrien
  • Nyt kulturhus bringer liv til Hirtshals Havn

    Nyt kulturhus bringer liv til Hirtshals Havn

    havne ›Moonshine er det nye samlingssted for kultur og fællesskab i Hirtshals. Det er det tidligere smedjeværksted på Sydvestkajen 5 på Hirtshals Havn som lægger lokaler til. Tirsdag den 17. juni var der officiel åbning
  • Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

    truck ›Der er ingen grund til at ændre på noget, der fungerer. Det er filosofien hos Copenhagen Malmö Port, CMP, der netop har modtaget ni fabriksnye Terberg RT283 terminaltraktorer fra N.C. Nielsen. Faktisk er de blåmalede terminaltraktorer tredje generation hos CMP, og maskinvalget understreger at den dansk-svenske havneoperatør fortsat har skarpt fokus på driftssikkerhed, stabilitet og maksimal oppetid