Containervirksomhed indkøber maskiner med medarbejderne i fokus

Containervirksomhed indkøber maskiner med medarbejderne i fokus

Medlogs nyindkøbte reachstackere er valgt og tilpasset med tanke på ergonomi og det gode arbejdsmiljø for medarbejderne

Medlog fik i september i år leveret fem nye Kalmar empty reachstackere til deres danske afdelinger i Århus og København.

Medlog er en del af Mediterranean Shipping Company (MSC) og er en af verdens største aktører inden for intermodal transport med afdelinger i over 80 lande.

Det betyder, at deres udstyr altid skal være driftsklar og af høj kvalitet for effektivt at kunne håndtere containerne hurtigt og præcist.

Medlog er da også en virksomhed, som går meget op i, at medarbejderne har de rigtige maskiner til rådighed til opgaverne. 

- Derfor er vi også meget opmærksomme på, hvad det er for noget materiel, vi køber, udtaler Peter Mikkelsen, der er Depot Manager hos Medlog i Århus og København.

Tilpasset brugernes hverdag
De nye maskiner til Medlog er leveret i samarbejde med ProTruck, der med råd og vejledning har været med til at sikre, at maskinerne lever op til forventningerne hos både brugere og ledelse.  

Eksempelvis har nogle af truckførerne haft behov for at de nye maskiner på nogle punkter er blevet specifikt tilpasset.

Blandt andet har en justering bidraget til at sæderne kan komme længere tilbage.

Al kørsel og alle opgaver foregår samtidig med hjælp af en iPad, der skal sidde tilgængelig og optimalt.

- Det har derfor også været nødvendigt at rykke på diverse spejle og kameraer for at sikre det bedst mulige værktøj til den daglige drift, tilføjer Peter Mikkelsen, der har været ansat hos Medlog i over 5 år.

Fokus på kvalitet og funktionalitet
Udover at prioritere arbejdsglæde og ergonomi højt, er de nye maskiner samtidig valgt ud fra driftsøkonomi, kvalitet og funktionalitet, hvilket sikrer en ideel løsning hele vejen rundt.

Alle fire reachstackere er nøje specificeret i tæt samarbejde mellem ledelse og førere hos Medlog.

I de seneste år er Medlog gået over til udelukkende at køre med 14 tons reachstackere fra Kalmar. Det er der en naturlig forklaring på, mener salgsdirektør i ProTruck René Bertelsen:

- En Kalmar er på mange måder en exceptionel god maskine. Maskinerne er leveret med de specifikationer og ønsker, der er fremsendt og udarbejdet af brugerne hos Medlog.

- Det er netop en af de vigtige parametre ved Kalmar. De kan tilpasse alle specifikationer ud fra de ønsker, som brugerne har.  

Medlog håndterer, som en del af MSC, dagligt en stor del af verdens containere. De fem empty reachstackere kommer derfor til at køre flittigt på både Århus og Københavns Havn.

- Kva det gode partnerskab med Protruck har det været muligt, at vi har kunne få lavet alle de nødvendige tilpasninger og justeringer på maskinerne, inden vi fik dem leveret. Alt var klar da de kom, og de kørte fra dag ét, afslutter Peter Mikkelsen.

-hawin

21/10 2024
  • Blue Water skifter til HVO på havnen

    Blue Water skifter til HVO på havnen

    havne ›600.000 liter diesel skiftes til det alternative brændstof HVO og reducerer CO2-udledning med op mod 90 % i Esbjerg, Aarhus og Lindø
  • Kongsberg udvider på Aalborg Havn

    Kongsberg udvider på Aalborg Havn

    havne ›Den maritimt specialiserede servicevirksomhed her fundet en ny niche, og lejer derfor yderligere 700 700 kvadratmeter lager i erhvervsparken på Østhavnen
  • Ny elforbindelse skal sikre energilager i Hirtshals

    Ny elforbindelse skal sikre energilager i Hirtshals

    havne ›WeStorix vil etablere højspændingsforbindelse mellem Hirtshals og Hjørring. Den skal realisere planerne med for grøn strøm til hybridfærger, havnens virksomheder og den nordjyske industri
  • Molslinjens tasmanske færgedjævel

    Molslinjens tasmanske færgedjævel

    havne ›Byggeriet af Molslinjens nye mega-katamaraner er gået i gang på Incat-værftet i Tasmanien. Og allerede nu er der et bud på, hvordan de elektriske og kraftfulde katamaraner kommer til at se ud
  • Tænketanker lagde til i Aarhus

    Tænketanker lagde til i Aarhus

    havne ›Den grønne omstilling er ikke altid let. Det kræver samarbejde og vidensdeling, og det var pointen med den konference, som Aarhus Havn lagde lokaler til en tirsdag i august
  • Forlænger samarbejdet

    Forlænger samarbejdet

    havne ›Kalundborg Havn og APM Terminals har forlænget deres samarbejdsaftale for at sikre fortsat vækst, høj effektivitet og styrket containerkapacitet
  • Udfordret af nyt havnedesign

    Udfordret af nyt havnedesign

    havne ›Det nye design af Rønne Havn udfordrer de konventionelle færger. Det viser de simuleringer, som Bornholmslinjen har foretaget sammen med Rønne Havn og Niras
  • Havnebydel under forvandling

    Havnebydel under forvandling

    havne ›21 anbefalinger til fremtidens havnebydel i Næstved. Forvandlingen af havneområdet i Næstved skal styrke hele Næstved Kommunes vækstpotentiale