Ekstra ugentlig containerrute mellem København og Bremerhaven

Ekstra ugentlig containerrute mellem København og Bremerhaven

Logistikvirksomheden Unifeeder fordobler servicen, der forbinder København med tre tyske knudepunktshavne. Fremover er der skemalagt et ekstra ugentligt containerskibsanløb til Copenhagen Malmö Ports terminaler i København

Den ekstra service betyder, at Unifeeder forbinder København med de tre store tyske knudepunktshavne: Hamborg to gange om ugen – Bremerhaven og Wilhelmshaven en gang om ugen.

Med den nye rute fordobler Unifeeder den ugentlige service, hvilket gør det muligt for lokale og regionale virksomheder at skabe vækst i deres forretning til og fra Sjælland, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

-Langt størstedelen – i øjeblikket tæt på 90% – af det containergods, der ankommer med skib til Sjælland, håndteres af CMP. Det ekstra ugentlige Unifeeder-anløb skal sikre endnu bedre forbindelser mellem København og de store nordeuropæiske knudepunktshavne. Hovedstadsregionen og Sjælland er et marked i vækst. Københavns Kommune forventer, at der vil være 100.000 flere københavnere inden 2050, hvilket øger behovet for blandt andet varer fragtet i containere, siger Sune Norup Christensen, CCO hos Copenhagen Malmö Port.

Unifeeders Area Director Scandinavia, Jens Juel Rasmussen, supplerer:

-Vi glæder os over, at vi i samarbejde med CMP kan tilføje et ekstra ugentligt anløb på København. Vi håber naturligvis, at vores kunder og ikke mindst importører/eksportører på Sjælland vil nyde godt at de udvidede muligheder for direkte forbindelse til alle 3 transithavne i Tyskland – Hamborg, Bremerhaven og Wilhelmshaven.

Om Unifeeder
Dækker Europa, Afrika, Asien og Centralamerika med mere end 150 skibe, som åbnervejen for over 5,5 mio. containere hvert år.

Om Copenhagen Malmö Port
Fuldt integreret, full-service havn, der spænder over to lande og to byer, og som betjener Øresundsregionen som helhed. CMP håndterede omtrent 130.000 TEU (20- fodscontainere) sidste år

-lipe

20/11 2023
  • Nyt ejerskab markeret i Hanstholm Havn

    Nyt ejerskab markeret i Hanstholm Havn

    havne ›Den 1. august blev snoren klippet som symbol på det nye partnerskab mellem ADP og Thisted Kommune, der nu ejer Hanstholm Havn med henholdsvis 51 og 49 procent. Ejerskabet skal styrke havnens konkurrencekraft og realisere potentialet i den nordvestjyske havn
  • Elektriske kæmpe-færger i sigte på Kattegat

    Elektriske kæmpe-færger i sigte på Kattegat

    havne ›Molslinjen har bestilt to batteridrevne katamaraner til ruten mellem Sj. Odde og Aarhus, og dermed skudt verdens største elektrificeringsprojekt til søs i gang. Australske Incat skal bygge færgerne, som sammen med en tredje ventes til Danmark i løbet af 2027 og 2028
  • Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    havne ›Molslinjen har lavet et øvelsesbassin ved Odden Færgehavn. Dermed kan de nemt sende interne kursister på sikkerhedskursus
  • Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    havne ›Nyt kajnært oplagringsareal til sværgods på Thyborøn Havn er indviet til oplagring af stålkonstruktioner til installation på Danmarks største havvindmøllepark Thor
  • Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    havne ›Med en kapitalindsprøjtning på 700 millioner kroner opnår en af verdens største infrastrukturforvaltere en ejerandel på 14,1 % i Associated Danish Ports. Investeringen skal gøre ADP til en af de førende havnevirksomheder i Norden
  • Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    havne ›Ny målinger under virkelige sejladsforhold skal give indsigt i den reelle effekt af vindsejl på handelsskibe. Fire moderne sejl er netop installeret på Uni-Tankers’ M/T Jutlandia Swan, og snart skal Cleanship-projektet samle ny data til hele den maritime branche
  • El-færges batterier går i land

    El-færges batterier går i land

    transport ›Ærø el-færgen Ellens 26.000 battericeller er slidte. I stedet for at skrotte dem vil to SDU-forskere bruge batterierne i et nyt projekt, hvor de skal lagre sol og vind
  • Port of Aalborg indgår aftale med entreprenør om kæmpe kajudvidelse

    Port of Aalborg indgår aftale med entreprenør om kæmpe kajudvidelse

    havne ›En underskrevet entreprisekontrakt mellem Munck Havne & Anlæg og Port of Aalborg baner vej for etableringen af en kajudvidelse på 500 kajmeter og hele 60.000 kvadratmeter kajareal. Den nye kaj skal understøtte Nornes kommende CO2-modtagefacilitet og åbner samtidig for en markant udvidelse af havnens kajnære erhvervsarealer til fx vindindustrien