Erfaren økonomidirektør til Rønne Havn

Erfaren økonomidirektør til Rønne Havn

Fra 2025 tiltræder Ole Lund Madsen stillingen som CFO med ansvar for økonomi og administration på erhvervshavnen i Rønne. Den nye direktør bringer en tung maritim ledelseserfaring med sig, bl.a. fra tre årtier erfaring i Maersk Line

61-årige Ole Lund Madsen har bl.a. været udstationeret CFO på flere af Maersk Lines landekontorer. De seneste ti år har han bestridt stillingen som CFO i en danske opstartsvirksomhed og en produktionsvirksomhed på Sjælland.

-Rønne Havn har gennem de seneste års udvidelser styrket sin kommercielle markedsposition. Denne nye position kræver et øget fokus på økonomisk styring og en udvikling af vores måde at drive en kommerciel erhvervshavn, siger Jess Persson, bestyrelsesformand for Rønne Havn, og fortsætter:

- Med Ole Lund Madsen som ny CFO har vi fundet den rette person til at løfte denne opgave. Ole kommer med solid ledelseserfaring og en stærk maritim baggrund, som både vil være en gevinst for havnens organisation og dens samspil med det bornholmske erhvervsliv.

Ole Lund Madsen er født og opvokset i Esbjerg og er søn af en fiskeskipper.

-Jeg har altid haft en tæt tilknytning til havnemiljøet i Esbjerg, og med over 30 år i Maersk Line har det maritime fyldt en meget stor del af mit arbejdsliv. Jeg ser frem til at vende tilbage til den maritime branche og bidrage til professionaliseringen og udviklingen af Rønne Havn, siger han.

CV for Ole Lund Madsen :

Bor i Birkerød sammen med sin hustru Jane. Sammen har de en søn på 32 år og en datter på 29 år.

2017-2024 – CFO - DBI Plastics

2014-2017 – CFO – Infuser

1983-2012 – Maersk Line bl.a. en række forskellige stillinger i udlandet som CFO i Korea, Spanien og Japan samt på hovedkontoret med ansvaret for driftsøkonomi.

-lipe

22/11 2024
  • Nyt ejerskab markeret i Hanstholm Havn

    Nyt ejerskab markeret i Hanstholm Havn

    havne ›Den 1. august blev snoren klippet som symbol på det nye partnerskab mellem ADP og Thisted Kommune, der nu ejer Hanstholm Havn med henholdsvis 51 og 49 procent. Ejerskabet skal styrke havnens konkurrencekraft og realisere potentialet i den nordvestjyske havn
  • Elektriske kæmpe-færger i sigte på Kattegat

    Elektriske kæmpe-færger i sigte på Kattegat

    havne ›Molslinjen har bestilt to batteridrevne katamaraner til ruten mellem Sj. Odde og Aarhus, og dermed skudt verdens største elektrificeringsprojekt til søs i gang. Australske Incat skal bygge færgerne, som sammen med en tredje ventes til Danmark i løbet af 2027 og 2028
  • Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    havne ›Molslinjen har lavet et øvelsesbassin ved Odden Færgehavn. Dermed kan de nemt sende interne kursister på sikkerhedskursus
  • Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    havne ›Nyt kajnært oplagringsareal til sværgods på Thyborøn Havn er indviet til oplagring af stålkonstruktioner til installation på Danmarks største havvindmøllepark Thor
  • Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    havne ›Med en kapitalindsprøjtning på 700 millioner kroner opnår en af verdens største infrastrukturforvaltere en ejerandel på 14,1 % i Associated Danish Ports. Investeringen skal gøre ADP til en af de førende havnevirksomheder i Norden
  • Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    havne ›Ny målinger under virkelige sejladsforhold skal give indsigt i den reelle effekt af vindsejl på handelsskibe. Fire moderne sejl er netop installeret på Uni-Tankers’ M/T Jutlandia Swan, og snart skal Cleanship-projektet samle ny data til hele den maritime branche
  • El-færges batterier går i land

    El-færges batterier går i land

    transport ›Ærø el-færgen Ellens 26.000 battericeller er slidte. I stedet for at skrotte dem vil to SDU-forskere bruge batterierne i et nyt projekt, hvor de skal lagre sol og vind
  • Port of Aalborg indgår aftale med entreprenør om kæmpe kajudvidelse

    Port of Aalborg indgår aftale med entreprenør om kæmpe kajudvidelse

    havne ›En underskrevet entreprisekontrakt mellem Munck Havne & Anlæg og Port of Aalborg baner vej for etableringen af en kajudvidelse på 500 kajmeter og hele 60.000 kvadratmeter kajareal. Den nye kaj skal understøtte Nornes kommende CO2-modtagefacilitet og åbner samtidig for en markant udvidelse af havnens kajnære erhvervsarealer til fx vindindustrien