Fiskeeksport opfører nye faciliteter i Skagen Tørhavn

Fiskeeksport opfører nye faciliteter i Skagen Tørhavn

På omkring otte uger har Werner Larsson Fiskeeksport, fået opført en ny hal i Skagen Tørhavn beliggende på Niels Bohrs vej i industrikvarteret nordvest for Bøjlevejen

Den nye hal - en såkaldt Rubbhall – er en isoleret teltbygning på 3000 m2 og den er ca. 15 procent bedre isoleret end en traditionel sandwich panelbygning. Hallen er egentligt et kølerum med temperaturer på mellem 0-5 grader celsius.

Werner Larsson Fiskeeksport skal bruge hallen til opbevaring af forarbejdede, krydrede brislinger, der skal modnes i en periode på op til tre måneder, inden de kan distribueres videre. De primære markeder er Sverige, Holland, Belgien, Tyskland, Spanien og Danmark – men der eksporteres til hele verden.

Direktør for Werner Larsson Fiskeeksport, Mads Larsson er meget tilfreds med processen.

- Hele forløbet lige fra sagsbehandling og rådgivning fra kommunen og byggesagsbehandler til dialog med Skagen Havn, har været upåklagelig, og det er vi naturligvis meget glade for. Vi skal selv bruge omkring 2000 m2 til modningsprocessen af brislinger og vi forventer at leje de resterende 1000 m2 ud.  

Mads Larsson Fra Werner Larsson Fiskeeksport (tv.) og Willy B. Hansen fra Skagen Havn.

Nogle af fordelene ved en Rubbhall, foruden den hurtige opsætning er, at der er minimalt vedligehold, at den tåler alt slags vejr og så er designet, produceret og monteret med høj fokus på sikkerhed og kvalitet. Desuden er den flytbar.

Direktør for Skagen Havn Willy B. Hansen ser det som positivt at tæt på alle arealer i Skagen Tørhavn nu er udlejet.

- Tilsyneladende har flere virksomheder tilknyttet Skagen havn, haft behov for yderligere opbevaringskapacitet, som ikke har krævet kajnær placering og her har Skagen Tørhavn vist sig at være et fornuftigt forretningsområde.

- Ved Skagen Havn er vi godt tilpasse ved at kunne imødekomme den ekstra opbevaringskapacitet, som Werner Larsson Fiskeeksport har efterspurgt. Vi bestræber os på at gå efter gode og langtidsholdbare løsninger, som kommer Skagen Havns kunder til gode.

-hawin

2/11 2023
  • Port of Aalborg opjusterer

    Port of Aalborg opjusterer

    havne ›Udvikling i udlejningsforretningen i den voksende erhvervspark og fortsat stor godsaktivitet er de primære årsager til, at Port of Aalborg har leveret et solidt første halvår af 2025 og derfor opjusterer forventningerne
  • Blue Water skifter til HVO på havnen

    Blue Water skifter til HVO på havnen

    havne ›600.000 liter diesel skiftes til det alternative brændstof HVO og reducerer CO2-udledning med op mod 90 % i Esbjerg, Aarhus og Lindø
  • Kongsberg udvider på Aalborg Havn

    Kongsberg udvider på Aalborg Havn

    havne ›Den maritimt specialiserede servicevirksomhed her fundet en ny niche, og lejer derfor yderligere 700 700 kvadratmeter lager i erhvervsparken på Østhavnen
  • Ny elforbindelse skal sikre energilager i Hirtshals

    Ny elforbindelse skal sikre energilager i Hirtshals

    havne ›WeStorix vil etablere højspændingsforbindelse mellem Hirtshals og Hjørring. Den skal realisere planerne med for grøn strøm til hybridfærger, havnens virksomheder og den nordjyske industri
  • Molslinjens tasmanske færgedjævel

    Molslinjens tasmanske færgedjævel

    havne ›Byggeriet af Molslinjens nye mega-katamaraner er gået i gang på Incat-værftet i Tasmanien. Og allerede nu er der et bud på, hvordan de elektriske og kraftfulde katamaraner kommer til at se ud
  • Tænketanker lagde til i Aarhus

    Tænketanker lagde til i Aarhus

    havne ›Den grønne omstilling er ikke altid let. Det kræver samarbejde og vidensdeling, og det var pointen med den konference, som Aarhus Havn lagde lokaler til en tirsdag i august
  • Forlænger samarbejdet

    Forlænger samarbejdet

    havne ›Kalundborg Havn og APM Terminals har forlænget deres samarbejdsaftale for at sikre fortsat vækst, høj effektivitet og styrket containerkapacitet
  • Udfordret af nyt havnedesign

    Udfordret af nyt havnedesign

    havne ›Det nye design af Rønne Havn udfordrer de konventionelle færger. Det viser de simuleringer, som Bornholmslinjen har foretaget sammen med Rønne Havn og Niras