Fjord Line satser endnu mere på fragtClaus Riis er ny fragtdirektør hos Fjord Lines.

Fjord Line satser endnu mere på fragt

Fjord Line har fået en ny mand ombord. Claus Riis er firmaets nye fragtdirektør, og han glæder sig til at bidrage til selskabets positive udvikling    

På den første arbejdsdag i det nye år tog Claus Riis fat på nye og spændende opgaver som Fjord Lines nye fragtdirektør.

Claus Riis er 48 år og uddannet inden for transport og logistik. Han har 28 års erfaring inden for området, og de sidste 15 år har han arbejdet som fragtchef for Stena Line i Danmark, Norge og Sverige.

Hans nye arbejdsplads hos Fjord Line bliver på kontoret i Hirtshals, hvor han blandt andet skal arbejde på at optimere udnyttelsen af bildæk på rederiets færger.

Det foretrukne færgerederi i Norden

Claus Riis fremhæver, at kontakt med gamle og nye kunder i fragt- og logistikmarkedet er særlig vigtigt. Han ser frem til at skaffe sig et overblik over, hvordan fragtorganisationen i Fjord Line fungerer og på den måde sørge for, at arbejdsprocesser, systemer og procedurer fungerer optimalt. Det vil forhåbentlig bidrage til den vækst, som færgeselskabet håber at opnå fremover.

Fragtkunder, speditører og chauffører, som sejler med Fjord Line, skal opleve rederiet som service-minded, moderne og innovativt. Fjord Line er allerede kendt for sin fantastiske service, og den trend skal jeg sørge for at fortsætte i fremtiden, fortæller han.

Claus Riis lægger heller ikke skjul på firmaets langsigtede mål om at blive det foretrukne færgerederi i Norden. Vejen dertil er at arbejde sammen med de store spillere på markedet, hvis man spørger den nye fragtdirektør.

- Jeg kender fragt- og logistikmarkedet i Europa. For at vi kan blive det foretrukne færgerederi, skal vi møde og samarbejde tæt med de store transportfirmaer.

Den rigtige mand i førersædet

Koncernchefen i Fjord Line er yderst tilfreds med nyansættelsen og siger:

- Fragtområdet har altid været vigtigt i Fjord Line, og det er en yderst vigtig del af vækststrategien for fremtiden. Nu øger vi satsningen yderligere, og med Claus Riis i førersædet er jeg helt tryg ved, at vi når vore mål på dette område.

-hawin

20/1 2017
  • Energi og datacentre giver medvind i Esbjerg

    Energi og datacentre giver medvind i Esbjerg

    havne ›Med solid økonomi, et rentefald gennem 2025 og nogle travle efterårsmåneder er vejen banet for stor aktivitet på ejendomsmarkedet i det nye år. Og i det sydvestjyske får udviklingen medvind fra havn, energi og datacentre. Det spår erhvervsmægleren, Nordicals
  • Lokal entreprenør vinder udbud på havn

    Lokal entreprenør vinder udbud på havn

    havne ›Havneudvikling ApS har vundet udbuddet af tre grunde på havnen i Nykøbing Falster. Det besluttede Guldborgsund Kommunes byråd torsdag aften. Bag Havneudvikling ApS står den lokale entreprenørvirksomhed MSE Entreprise
  • Styrket svensk økonomi skal få flere svenskere til Danmark

    Styrket svensk økonomi skal få flere svenskere til Danmark

    havne ›Efter et år præget af økonomisk usikkerhed går Stena Line ind i 2026 med en mere forsigtig optimisme. Man regner bl.a. med at flere svensker rejser til Danmark
  • Bestiller tredje elektriske mega-katamaran

    Bestiller tredje elektriske mega-katamaran

    havne ›Molslinjen har nu bestilt den tredje el-katamaran til sejlads på Kattegat. De første to færger er bestilt hos australske Incat, og det bliver også det tasmanske værft, som skal bygge den tredje færge
  • Klargøring trækker ud

    Klargøring trækker ud

    havne ›Samsøs kommende elfærge, Tyrfing, er kommet til Danmark og værftet i Svendborg efter en forsinket tur hjem præget af hårdt vejr. Klargøringen i Svendborg er dog mere omfattende end ventet, hvilket forsinker færgen yderligere
  • November-run på den flydende metro

    November-run på den flydende metro

    havne ›Målt på gående passagerer har Øresundslinjens færger mellem Helsingør og Helsingborg ikke haft en bedre november siden 2008. 272.311 rejsende gik ombord i november i år
  • By & Havn skifter diesel ud med el

    By & Havn skifter diesel ud med el

    havne ›To nye el-lastbiler sparer 20 ton CO2 om året hos By & Havn og gør driften i Københavns havne- og byudviklingsområder grønnere, mere effektiv og mere sikker for medarbejderne
  • Krydstogtsæsonen forlænget med juleanløb

    Krydstogtsæsonen forlænget med juleanløb

    havne ›Copenhagen Malmö Port, CMP, går ind i en ny tid med helårskrydstogt. Antallet af anløb uden for den traditionelle sommersæson når rekordhøjde