For en ny generation af rejsende går turen over vandet via TikTok

For en ny generation af rejsende går turen over vandet via TikTok

Rederiet Stena Line skaber bølger på TikTok med ny kampagne rettet mod Generation Z, der gennem kreativt og engagerende indhold forsøger skabe forbindelse mellem den yngre svenske og danske generation af potentielle rejsende

Stena Line står ligesom mange andre virksomheder overfor udfordringen at nå den yngre målgruppe.

Rederiet, der blandt andet sejler mellem Gøteborg og Frederikshavn har en stor og loyal kundegruppe, når det kommer til rejsende i alderen 40-57 år, og har igennem de sidste år kunnet rapportere om stigende bookingtal for både den svenske og danske side af Kattegat.

Det er dog nogle noget anderledes tal, hvis man ser på rejsende i den yngre målgruppe, noget som Stena Line nu for første gang aktivt forsøger at gøre noget ved.  

Med kampagnen ønsker Stena Line at skabe opmærksomhed omkring Danmark og Sverige som rejsemål.

Kampagnen skal forsøge at skabe samhørighed og en fællesskabsfølelse på tværs af sundet i målgruppen 18+, en gruppe der siden 2020 har brugt Tiktok i langt højere grad end andre sociale medier.

Ifølge Stena Line bruges bruges TikTok i dag såldes af 24% af danskere i alderen 15-29 år og hele 50 procent af den svenske befolkning i alderen 16-25 år.

Derudover bruger Generation Z, som er den generation Stena Line hovedsageligt forsøger at nå gennem den nye kampagne, gennemsnitligt 57 minutter dagligt på at scrolle gennem videoer på den verdensomspændende platform.

- Med denne kampagne tager vi et vigtigt skridt for at møde vores fremtidige rejsende der, hvor de er mest aktive.

- TikTok giver os en unik mulighed for at kommunikere direkte med Generation Z på en måde, der er både autentisk og engagerende.

- Vi ønsker at vise dem, at Sverige og Danmark har utallige oplevelser at byde på, og ved at fremhæve både kulturelle forskelle og ligheder mellem vores to lande, håber vi at skabe en samhørighedsfølelse, der inspirerer unge til at opleve og udforske nabolandet, siger Ulf Staff, Travel Commercial Manager hos Stena Line.

En svensker og en dansker gik ombord på en færge
Stena Line har længe haft flere omfattende samarbejder med influencere, og kampagnen på det nye medie, TikTok, er derfor et naturligt næste skridt i virksomhedens markedsføring til morgendagens rejsende.

For at fange de unge voksnes interesse har Stena Line allieret sig med to kendte influencere, den svenske Anton Lindström og den danske Silas Thorup.

De to influencere besøgte i foråret på skift hinandens hjemlande og byer for sammen at udforske favoritrestauranter, skjulte perler og yndlingssteder, alt imens de dokumenterede deres møde med den anden kultur. 

Alt sammen til inspiration for andre unge voksne, der er på udkig efter en ny destination at udforske i deres nærområde.

- Vi er meget spændte på denne store satsning, da vi tror på, at samarbejdet med Anton Lindström og Silas Thorup vil hjælpe os  med at skabe en dybere forbindelse til den yngre generation.

- Udfordringen med at nå denne målgruppe er noget, mange virksomheder står overfor, og vi ser frem til at følge resultaterne af kampagnen.

- Vi håber, at succesen vil give os mulighed for at fortsætte kampagnen til efteråret og yderligere styrke samhørigheden mellem Sverige og Danmark.

- Ved at vise de kulturelle forskelle og ligheder håber vi at inspirere unge voksne til at udforske og opleve vores nabolande på en ny og spændende måde, siger Ulf Staff.

-hawin

 

24/6 2024
  • Kunstige rev styrker biodiversiteten

    Kunstige rev styrker biodiversiteten

    havne ›ReefCircular har testet kunstige rev fremstillet af ler, og de første resultater viser en mere lovende fremtid for havets økosystemer og biodiversiteten. Siden sommer har 2,3 millioner fisk besøgt testrevet i Hundested Havn
  •  Nyt liv i gamle batterier

    Nyt liv i gamle batterier

    havne ›Gamle bilbatterier fra elbiler er nu klar til at blive genbrugt kraftvarmeværket i Rønne Havn. Det EU-finansierede projekt ”Second Life for Power Plants - 2LIPP”, står bag. Målet er at transformere gamle fossil-afhængige kraftvarmeværker til lagerplads for vedvarende energi
  • Rønne Havn modtager ESG Transparency Award

    Rønne Havn modtager ESG Transparency Award

    havne ›Rønne Havn har modtaget prisen ESG Transparency Award, som uddeles af EUPD Research – en organisation, der arbejder med analyser, optimering og anerkendelse af bæredygtighedsinitiativer på tværs af brancher
  • Esbjerg Havn sender jacket-fundamenter til USA

    Esbjerg Havn sender jacket-fundamenter til USA

    havne ›Det første fundament til USA’s største offshore vindprojekt, Coastal Virginia Offshore Wind (CVOW), blev for nyligt færdiggjort og afskibet fra Esbjerg Havn, som er den eneste havn i verden med infrastruktur og kapacitet til at facilitere produktionen af fundamenter i denne skala
  • Billund Lufthavn øger sikkerheden med nyt, automatiseret baggrundstjek

    Billund Lufthavn øger sikkerheden med nyt, automatiseret baggrundstjek

    transport ›Lufthavne er kritisk infrastruktur og skal ifølge NIS2 direktivet og CER, loven om kritiske enheders modstandsdygtighed, der begge træder i kraft i 2025, lave baggrundstjek af medarbejdere og virksomheder. Derfor har Billund Lufthavn indført en automatisk screeningsløsning
  • Odense Havn bygger sine største haller til dato

    Odense Havn bygger sine største haller til dato

    havne ›Odense Havn har netop taget første spadestik til nye produktions- og logistikhaller på 10.000 m2. De eksisterende bygninger og faciliteter på havnen er tæt på fuldt udlejet, og vindindustrien og den maritime branche efterspørger nye udvidelsesmuligheder
  • Erfaren økonomidirektør til Rønne Havn

    Erfaren økonomidirektør til Rønne Havn

    havne ›Fra 2025 tiltræder Ole Lund Madsen stillingen som CFO med ansvar for økonomi og administration på erhvervshavnen i Rønne. Den nye direktør bringer en tung maritim ledelseserfaring med sig, bl.a. fra tre årtier erfaring i Maersk Line
  • Fortsat skibsservice trods forandringer på havnen

    Fortsat skibsservice trods forandringer på havnen

    havne ›Skibsværftet Hirtshals Yard flyttes næste år over til søsterselskabet Vestkajens Maskinværksted. De over 40 virksomheder i Hirtshals Service Group forsikrer dog om, at Hirtshals Havn fortsat er et attraktivt service hub for skibe fra hele Europa.