Grimaldi Lines sejler nye metrotog til Esbjerg
Niels Winther Shipping har været agent for Grimaldi Lines siden 1998 og kan tilbyde transport af alle typer gods, herunder high and heavy-, projekt- og containergods.

Grimaldi Lines sejler nye metrotog til Esbjerg

Nye togsæt til Københavns Metro er blevet sejlet med Grimaldi Lines fra Gioia Tauro i Syditalien og til Esbjerg Havn, hvor de netop er ankommet og nu bliver fragtet videre med lastbil til København

Som de eneste på markedet kan Grimaldi Lines tilbyde en direkte multipurpose Ro-Ro-service mellem Middelhavet og Esbjerg. Niels Winther Shipping har som agenter for Grimaldi Lines stået for at koordinere skibets ankomst til Esbjerg Havn.

Claus Larsen, CCO for Niels Winther Shippings Grimaldi-agentur, siger:

- Grimaldi Lines’ skibe har den nødvendige lugehøjde og rampekapacitet til at sikre en effektiv transport af lange togsæt. I Italien blev konvojerne kørt direkte om bord på skibet, og ved ankomsten i Esbjerg stod nye vognmænd klar til at køre konvojerne af skibet. Togsættene bliver dermed på samme transporttrailere fra start til slut. Det sikrer en hurtigere transition fra søvej til landevej og minimerer risikoen for transportskader.

Togvognene skal nu transporteres videre om natten med lastbiler til København. Den første konvoj er allerede ankommet til København, og de næste to konvojer forventes at ankomme henholdsvis onsdag og fredag. Hvert togsæt er 40 meter langt og vejer 58 tons. Dertil kommer lastbil og trailer, der øger konvojens længde og totalvægt yderligere.

De nye metrotog er produceret af Italienske Ansaldo STS, mens det italienske logistikfirma Baggio S.p.A. har ansvar for den samlede transport og logistik i forbindelse med levering af metrotogene.

-hawin

 

 

 

 

11/1 2017
  • Havnebydel under forvandling

    Havnebydel under forvandling

    havne ›21 anbefalinger til fremtidens havnebydel i Næstved. Forvandlingen af havneområdet i Næstved skal styrke hele Næstved Kommunes vækstpotentiale
  • Nyt ejerskab markeret i Hanstholm Havn

    Nyt ejerskab markeret i Hanstholm Havn

    havne ›Den 1. august blev snoren klippet som symbol på det nye partnerskab mellem ADP og Thisted Kommune, der nu ejer Hanstholm Havn med henholdsvis 51 og 49 procent. Ejerskabet skal styrke havnens konkurrencekraft og realisere potentialet i den nordvestjyske havn
  • Elektriske kæmpe-færger i sigte på Kattegat

    Elektriske kæmpe-færger i sigte på Kattegat

    havne ›Molslinjen har bestilt to batteridrevne katamaraner til ruten mellem Sj. Odde og Aarhus, og dermed skudt verdens største elektrificeringsprojekt til søs i gang. Australske Incat skal bygge færgerne, som sammen med en tredje ventes til Danmark i løbet af 2027 og 2028
  • Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    havne ›Molslinjen har lavet et øvelsesbassin ved Odden Færgehavn. Dermed kan de nemt sende interne kursister på sikkerhedskursus
  • Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    havne ›Nyt kajnært oplagringsareal til sværgods på Thyborøn Havn er indviet til oplagring af stålkonstruktioner til installation på Danmarks største havvindmøllepark Thor
  • Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    havne ›Med en kapitalindsprøjtning på 700 millioner kroner opnår en af verdens største infrastrukturforvaltere en ejerandel på 14,1 % i Associated Danish Ports. Investeringen skal gøre ADP til en af de førende havnevirksomheder i Norden
  • Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    havne ›Ny målinger under virkelige sejladsforhold skal give indsigt i den reelle effekt af vindsejl på handelsskibe. Fire moderne sejl er netop installeret på Uni-Tankers’ M/T Jutlandia Swan, og snart skal Cleanship-projektet samle ny data til hele den maritime branche
  • El-færges batterier går i land

    El-færges batterier går i land

    transport ›Ærø el-færgen Ellens 26.000 battericeller er slidte. I stedet for at skrotte dem vil to SDU-forskere bruge batterierne i et nyt projekt, hvor de skal lagre sol og vind