Markant stigning i rejsetrafikken hos ForSea

Markant stigning i rejsetrafikken hos ForSea

-Vækst, optimisme og øget rejselyst er tre nøgleord, der beskriver den nuværende situation, lyder det fra Helsingør- Helsingborgoverfarten. ForSea nærmer sig med stormskridt niveauet fra 2019 med 7 mio. rejsende og har en stærk tiltro til fremtiden

Nu hvor samfundet har lært at håndtere den nye situation efter pandemien øger rejselængslen, og mange begynder igen at sejle over Sundet. ForSea oplever en markant stigning på ture mellem Danmark og Sverige (+117% sammenlignet med juni-aug. 2020). Et niveau, der er højere end i 2019, før epidemien ændrede rejsebilledet og ferier og oplevelser i lokalområdet blev meget populære.

Det virker desuden som om, at det svenske fænomen 'Ture' (red. hvor man ikke går i land men bliver ombord og sejler frem og tilbage) har inspireret danskerne, som nu i højere grad tager på 'One day cruise'. Selv weekendture mellem Danmark og Sverige er steget kraftigt (+87% sammenlignet med juli 2020).

ForSeas Corona-forholdsregler for passagerer og personale har i hele perioden skabt et trygt miljø på overfarterne, så passagererne har kunnet shoppe og nyde restaurant- og barbesøg både inden for og uden for på færgen. Det har kunnet mærkes på salget ombord.

Efteråret ser lyst ud
-Vi nærmer os med stormskridt niveauet fra 2019 med 7 mio. rejsende. Det har været fantastisk at gense alle de forventningsfulde gæster. Vi glæder os over de mange rejsende, der shopper og besøger vores restauranter. For os er det også et bevis på, at vi under hele pandemien har kunnet tilbyde en sikker overfart. Det føles trygt at rejse med os, og vi mærker igen rejselysten og længslen efter oplevelser hos vores passagerer, fortæller Kristian Durhuus, CEO hos ForSea.

Med en biltrafik som gradvist er kommet igen gennem rejser til og fra Tyskland, weekendture mellem Danmark og Sverige og den fortsat store interesse for shopping ombord, ser ForSea ind i et travlt efterår. Et efterår, hvor passagerne kan se frem til fortsat hyppige afgange, indarbejdede sikkerhedsrutiner og en tryg overfart for alle ombord.

-lipe

30/9 2021
  • Port of Aalborg opjusterer

    Port of Aalborg opjusterer

    havne ›Udvikling i udlejningsforretningen i den voksende erhvervspark og fortsat stor godsaktivitet er de primære årsager til, at Port of Aalborg har leveret et solidt første halvår af 2025 og derfor opjusterer forventningerne
  • Blue Water skifter til HVO på havnen

    Blue Water skifter til HVO på havnen

    havne ›600.000 liter diesel skiftes til det alternative brændstof HVO og reducerer CO2-udledning med op mod 90 % i Esbjerg, Aarhus og Lindø
  • Kongsberg udvider på Aalborg Havn

    Kongsberg udvider på Aalborg Havn

    havne ›Den maritimt specialiserede servicevirksomhed her fundet en ny niche, og lejer derfor yderligere 700 700 kvadratmeter lager i erhvervsparken på Østhavnen
  • Ny elforbindelse skal sikre energilager i Hirtshals

    Ny elforbindelse skal sikre energilager i Hirtshals

    havne ›WeStorix vil etablere højspændingsforbindelse mellem Hirtshals og Hjørring. Den skal realisere planerne med for grøn strøm til hybridfærger, havnens virksomheder og den nordjyske industri
  • Molslinjens tasmanske færgedjævel

    Molslinjens tasmanske færgedjævel

    havne ›Byggeriet af Molslinjens nye mega-katamaraner er gået i gang på Incat-værftet i Tasmanien. Og allerede nu er der et bud på, hvordan de elektriske og kraftfulde katamaraner kommer til at se ud
  • Tænketanker lagde til i Aarhus

    Tænketanker lagde til i Aarhus

    havne ›Den grønne omstilling er ikke altid let. Det kræver samarbejde og vidensdeling, og det var pointen med den konference, som Aarhus Havn lagde lokaler til en tirsdag i august
  • Forlænger samarbejdet

    Forlænger samarbejdet

    havne ›Kalundborg Havn og APM Terminals har forlænget deres samarbejdsaftale for at sikre fortsat vækst, høj effektivitet og styrket containerkapacitet
  • Udfordret af nyt havnedesign

    Udfordret af nyt havnedesign

    havne ›Det nye design af Rønne Havn udfordrer de konventionelle færger. Det viser de simuleringer, som Bornholmslinjen har foretaget sammen med Rønne Havn og Niras