Ny kommerciel direktør til Aarhus Havn

Ny kommerciel direktør til Aarhus Havn

Danmarks største erhvervshavn har valgt Carsten Kruse, 52 år, som ny kommerciel direktør. Han er aktuelt ansat som trafikdirektør hos Samsø Rederi og har mere end 30 års erfaring fra den maritime branche – heraf 27 år i ledende stillinger

Carsten Kruse fik for syv år siden til opgave at etablere Samsø Rederi, som i dag har ca. 85 medarbejdere og to faste forbindelser fra Samsø til hhv. Hov og Aarhus. Han har lang ledelsesmæssig erfaring og har desuden været meget driftsorienteret i sit nuværende job.

- Vi har valgt Carsten Kruse ud fra hans ledelsesmæssige kvalifikationer, men også hans lange erfaring indenfor logistik, færgefart, salg og marketing, fortæller CEO Thomas Haber Borch fra Aarhus Havn.

Inden Carsten Kruse kom til Samsø Rederi har han haft en lang karriere i Stena Line, hvor han bl.a. var adm. direktør i det danske selskab, og han har desuden været ansat hos Molslinjen som booking- og trafikchef og før det hos Scandlines.

Aarhus Havns nye kommercielle direktør glæder sig til både de ledelsesmæssige opgaver og til at arbejde med forretningsudvikling sammen med både medarbejdere og virksomhedens kunder.

- Aarhus Havn er i gang med en fantastisk spændende udvikling og en kommende udvidelse, der for alvor vil cementere havnen som hele Danmarks erhvervshavn. Det glæder jeg mig til at blive en del af, og samtidig skal jeg i dialog med alle nuværende kunder og aktører for at se, om vi sammen kan gøre det endnu bedre, siger Carsten Kruse, der tiltræder hos Aarhus Havn 1. oktober 2021.

-hawin

3/8 2021
  • Nyt ejerskab markeret i Hanstholm Havn

    Nyt ejerskab markeret i Hanstholm Havn

    havne ›Den 1. august blev snoren klippet som symbol på det nye partnerskab mellem ADP og Thisted Kommune, der nu ejer Hanstholm Havn med henholdsvis 51 og 49 procent. Ejerskabet skal styrke havnens konkurrencekraft og realisere potentialet i den nordvestjyske havn
  • Elektriske kæmpe-færger i sigte på Kattegat

    Elektriske kæmpe-færger i sigte på Kattegat

    havne ›Molslinjen har bestilt to batteridrevne katamaraner til ruten mellem Sj. Odde og Aarhus, og dermed skudt verdens største elektrificeringsprojekt til søs i gang. Australske Incat skal bygge færgerne, som sammen med en tredje ventes til Danmark i løbet af 2027 og 2028
  • Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    havne ›Molslinjen har lavet et øvelsesbassin ved Odden Færgehavn. Dermed kan de nemt sende interne kursister på sikkerhedskursus
  • Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    havne ›Nyt kajnært oplagringsareal til sværgods på Thyborøn Havn er indviet til oplagring af stålkonstruktioner til installation på Danmarks største havvindmøllepark Thor
  • Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    havne ›Med en kapitalindsprøjtning på 700 millioner kroner opnår en af verdens største infrastrukturforvaltere en ejerandel på 14,1 % i Associated Danish Ports. Investeringen skal gøre ADP til en af de førende havnevirksomheder i Norden
  • Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    havne ›Ny målinger under virkelige sejladsforhold skal give indsigt i den reelle effekt af vindsejl på handelsskibe. Fire moderne sejl er netop installeret på Uni-Tankers’ M/T Jutlandia Swan, og snart skal Cleanship-projektet samle ny data til hele den maritime branche
  • El-færges batterier går i land

    El-færges batterier går i land

    transport ›Ærø el-færgen Ellens 26.000 battericeller er slidte. I stedet for at skrotte dem vil to SDU-forskere bruge batterierne i et nyt projekt, hvor de skal lagre sol og vind
  • Port of Aalborg indgår aftale med entreprenør om kæmpe kajudvidelse

    Port of Aalborg indgår aftale med entreprenør om kæmpe kajudvidelse

    havne ›En underskrevet entreprisekontrakt mellem Munck Havne & Anlæg og Port of Aalborg baner vej for etableringen af en kajudvidelse på 500 kajmeter og hele 60.000 kvadratmeter kajareal. Den nye kaj skal understøtte Nornes kommende CO2-modtagefacilitet og åbner samtidig for en markant udvidelse af havnens kajnære erhvervsarealer til fx vindindustrien