Nye tider hos MolslinjenMorgenafgangene fra Aarhus og Odden sidder efter 10 år på rygraden af mange rejsende. Nu skal de vænne sig til at skulle en smule tidligere afsted fremover.

Nye tider hos Molslinjen

Efter næsten 10 år med de samme afgangstider for morgenfærgerne, så rykkes dagens tre første ture fra Aarhus til et kvarter tidligere, mens afgangene fra Odden rykkes, så de sejler 10 minutter tidligere. Det skal give erhvervskunderne bedre muligheder for at møde til tiden

Morgenfærgerne hos Molslinjen har de seneste næsten 10 år sejlet klokken kvart i. 5.45, 6.45 og 7.45 har dagens første færger forladt havnen i Aarhus med de mange erhvervskunder på vej til møder i København og på Sjælland.

Men nu er der nye tider på vej. Morgenafgangene fra Aarhus rykkes fra 2. januar 2024 så afgangstidspunkterne fra Aarhus mod Odden bliver 5.30, 6.30 og 7.30.

Også fra Odden mod Jylland ændres tiderne. Tidligere gik færgerne fra Odden mod Aarhus klokken 07.20, 08.20 og 09.20 – men nu rykkes de ti minutter til 07.10, 08.10 og 09.10.

- Det er tilbagemeldinger fra vores erhvervskunder, som gør, at vi ændrer på tidspunkterne.

- Erhvervskunderne fra Aarhus vil gerne som eksempel kunne møde klokken 09.00 eller 10.00 i København, men trafikken omkring København er blevet så voldsom, at det kan være svært at nå frem, forklarer Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

Efter at have haft de samme afgangstider fra Aarhus i 10 år, så venter der nu en opgave i at sikre, at alle erhvervskunder opdager de nye sejltider, før de fra den 2. januar holder i færgehavnen og kigger efter en færge, som allerede er sejlet.

- Erhvervskunderne på Business BlueClass skal jo ikke booke på forhånd – dem garanterer vi en plads på alle afgange – og derfor kender vi dem heller ikke på forhånd på de enkelte afgange.

- Så nu skal vi slå på tromme så mange steder, at vi får fat i så mange som muligt, siger Jesper Skovgaard.

De nye sejltider træder i kraft fra morgenstunden tirsdag den 2. januar 2024.

-hawin

14/12 2023
  • Port of Aalborg opjusterer

    Port of Aalborg opjusterer

    havne ›Udvikling i udlejningsforretningen i den voksende erhvervspark og fortsat stor godsaktivitet er de primære årsager til, at Port of Aalborg har leveret et solidt første halvår af 2025 og derfor opjusterer forventningerne
  • Blue Water skifter til HVO på havnen

    Blue Water skifter til HVO på havnen

    havne ›600.000 liter diesel skiftes til det alternative brændstof HVO og reducerer CO2-udledning med op mod 90 % i Esbjerg, Aarhus og Lindø
  • Kongsberg udvider på Aalborg Havn

    Kongsberg udvider på Aalborg Havn

    havne ›Den maritimt specialiserede servicevirksomhed her fundet en ny niche, og lejer derfor yderligere 700 700 kvadratmeter lager i erhvervsparken på Østhavnen
  • Ny elforbindelse skal sikre energilager i Hirtshals

    Ny elforbindelse skal sikre energilager i Hirtshals

    havne ›WeStorix vil etablere højspændingsforbindelse mellem Hirtshals og Hjørring. Den skal realisere planerne med for grøn strøm til hybridfærger, havnens virksomheder og den nordjyske industri
  • Molslinjens tasmanske færgedjævel

    Molslinjens tasmanske færgedjævel

    havne ›Byggeriet af Molslinjens nye mega-katamaraner er gået i gang på Incat-værftet i Tasmanien. Og allerede nu er der et bud på, hvordan de elektriske og kraftfulde katamaraner kommer til at se ud
  • Tænketanker lagde til i Aarhus

    Tænketanker lagde til i Aarhus

    havne ›Den grønne omstilling er ikke altid let. Det kræver samarbejde og vidensdeling, og det var pointen med den konference, som Aarhus Havn lagde lokaler til en tirsdag i august
  • Forlænger samarbejdet

    Forlænger samarbejdet

    havne ›Kalundborg Havn og APM Terminals har forlænget deres samarbejdsaftale for at sikre fortsat vækst, høj effektivitet og styrket containerkapacitet
  • Udfordret af nyt havnedesign

    Udfordret af nyt havnedesign

    havne ›Det nye design af Rønne Havn udfordrer de konventionelle færger. Det viser de simuleringer, som Bornholmslinjen har foretaget sammen med Rønne Havn og Niras