Ole Ingrisch i Aabenraa havnebestyrelse

Ole Ingrisch i Aabenraa havnebestyrelse

Esbjergs tidligere havnedirektør, som også er formand for Danske Havne, er indstillet til at træde ind i Aabenraa Havns bestyrelse i denne uge

 Det er en erfaren herre udi havnedrift, der af Aabenraa Havns bestyrelse netop er blevet indstillet til at træde ind i bestyrelsen for Aabenraa Havn. Indtil udgangen af februar var Ole Ingrisch direktør for Danmarks næststørste havn i Esbjerg. Det var en post, Ole Ingrisch bestred i 16 år, hvor han ledte havnen succesfuldt gennem store forandringer og udvidelser.

- Med Ole Ingrisch som nyt medlem af havnebestyrelsen vil vi få en kapacitet, der har stor erfaring med drift og ikke mindst udvikling af havne. Han har særdeles gode strategiske evner til at arbejde med udvikling i et politisk styret miljø, siger formand for Aabenraa Havns bestyrelse, Erwin Andresen, der også sidder i byrådet i Aabenraa Kommune.

Havn med udviklingspotentiale
Ole Ingrisch ser frem til at kunne træde ind i havnebestyrelsen, såfremt byrådet på sit møde den 9. oktober godkender indstillingen fra havnebestyrelsen.

- Aabenraa Havn har et spændende udviklingspotentiale med sin gode infrastruktur, store vanddybde og moderne kajanlæg. Det er interessant for rigtig mange industrivirksomheder i hele Syddanmark og Nordtyskland. Derudover er kommunens nye ejerstrategi for Aabenraa Havn ganske tydelig og retningsvisende, siger Ole Ingrisch.

Han er også formand for brancheorganisationen Danske Havne. Det ser han som en styrke for Aabenraa Havn:

- Det har givet mig et stort netværk blandt både kommercielle og politiske spillere. Og det betyder, at jeg er helt opdateret på de rammer, der påvirker alle danske havne. Der er for eksempel en ny havnelov på trapperne. Den viden vil jeg trække med ind i havnebestyrelsen, siger Ole Ingrisch.

Indsigt og stort netværk
Direktør for Aabenraa Havn, Henrik Thykjær ser også frem til et kommende samarbejde med Ole Ingrisch.

- Jeg kender Ole Ingrisch som en dygtig strateg. Han har stor indsigt i den maritime branche og adgang til et stort nationalt og internationalt netværk, der også omfatter potentielle emner for Aabenraa Havn, siger Henrik Thykjær.

Ole Ingrisch vil komme til at udfylde den ledige bestyrelsespost, hvorefter bestyrelsen er fuldtallig. Han er oprindeligt uddannet skibsfører og sejlede langfart, inden han flyttede karrieren ind på land og indtog direktørstillinger i blandt andet den maritime uddannelsesinstitutionen Martec og rederiet Royal Greenland.
Ole Ingrisch er 64 år og bosat i Marbæk ved Esbjerg.

Bestyrelsen for Aabenraa Havn består i dag af:
Bestyrelsesformand Erwin Andresen, Slesvigsk Parti Næstformand Niels Bergh-Hansen, tidl. koncerndirektør hos Dong Energy Jan Knudsen, adm. direktør for Krone Scanbalt A/S Borgmester Thomas Andresen, Venstre Poul Kylling Petersen, Socialdemokratiet Ida Smed, Dansk Folkeparti Lars Østergaard, medarbejderrepræsentant, Aabenraa Havn

-lipe

6/10 2019
  • Skagen Havn øger omsætningen i 2024

    Skagen Havn øger omsætningen i 2024

    havne ›I 2024 var aktivitetsniveauet højt hos Skagen Havn. Den samlede omsætning steg markant og Skagen Havn havde en rekordomsætning på 86,4 millioner kroner, mod en hidtidig rekord i 2023 på 81,8 millioner kroner. I 2024 realiserede Skagen Havn et resultat på 26,9 millioner kroner
  • -Genvalg understreger fortsat stabilitet i en uforudsigelig virkelighed

    -Genvalg understreger fortsat stabilitet i en uforudsigelig virkelighed

    havne ›Lars Jespersen er på generalforsamlingen i Danske Shipping- og Havnevirksomheder, (DSHV), genvalgt som formand. Foreningen fortsætter sin dedikation til at forbedre rammerammebetingelserne for danske shipping- og havnevirksomheder, udtaler bestyrelsen, hvor Michael Rühe fra Jutlandia Terminals A/S er nyvalgt medlem
  • Grenaa Havn leverer bedste resultat nogensinde

    Grenaa Havn leverer bedste resultat nogensinde

    havne ›For sjette år i træk kan havnen præsentere rekordomsætning i årsregnskabet. Nettoomsætningen sidste år steg ca. ni millioner kroner i forhold til året før, og udover stor aktivitet og nye investeringer, kan Grenaa Havn glæde sig over en meget høj kundetilfredshed
  • Rønne Havn: konsolidering vil fremover fylde mere end ekspansion

    Rønne Havn: konsolidering vil fremover fylde mere end ekspansion

    havne ›Fremtidssikringen af Rønne Havn har været i fokus det forgangne år. Med en nettoomsætning på ca. 170 mio. kr. og et overskud på knap 63 mio. kr., svarende til et afkast på godt fem procent, har havnen oplevet fornyet vækst og styrket sin position, som nu skal fastholdes
  • Krydstogtssæsonen har kurs mod ny besøgsrekord i Aarhus Havn

    Krydstogtssæsonen har kurs mod ny besøgsrekord i Aarhus Havn

    havne ›Lørdagen før påske anløb AIDAmar til krydstogtskajen i Aarhus Havn. Det blev starten på en sæson, hvor flere sejlende turister end nogensinde før - faktisk helt op imod 200.000 - forventes at komme til byen
  • Transportsektoren er i søgelyset for cyberangreb

    Transportsektoren er i søgelyset for cyberangreb

    havne ›Fremover samles hele transportsektoren i én trusselsvurdering. Den nye vurdering af cybertruslen mod land-, luft- og jernbanetransporten i Danmark viser, at truslerne, som primært er fra Rusland, enten er meget høje eller høje, og det skal sektoren være klar til at håndtere, siger ministeren
  • Uddybet sejlrende løfter Esbjerg Havns kapacitet og potentiale

    Uddybet sejlrende løfter Esbjerg Havns kapacitet og potentiale

    havne ›Uddybningen af sejlrenden til Esbjerg Havn til 12,8 meter er nu afsluttet. Den strategiske udvidelse betyder, at havnen nu kan tage imod markant større skibe, hvilket både styrker Danmarks position i den grønne omstilling og som logistikknudepunkt for NATO
  • Guidlines til seafastening effektiviserer opsætning af offshore vind

    Guidlines til seafastening effektiviserer opsætning af offshore vind

    havne ›En fælles industristandard for seafastening-design af vindmøllekomponenter på installationsfartøjerne accelererer opsætningen af havvindmøller og er samtidig ressourcebesparende, bl.a. fordi grejet til fastgørelse af komponenter går igen fra projekt til projekt