Scandlines lancerer nyt website til voksende fragtforretning

Scandlines lancerer nyt website til voksende fragtforretning

Året er startet godt for Scandlines’ fragtforretning, og den positive tendens fra fjerde kvartal 2021 er fortsat i januar 2022. For at hjælpe det stigende antal fragtkunder endnu bedre på vej har rederiet netop lanceret et mere informativt og intuitivt fragt-website

I 2021 leverede fragtforretningen imponerende vækstrater på 12 procent. Antallet af transporterede fragtenheder ligger således højere end i både 2020 og 2019 og endda også et par procentpoint højere end i 2018, der var det hidtidige rekordår.

Med det nye fragt-website bliver det endnu lettere for fragtkunderne at booke overfarter samt at finde relevant information om Scandlines’ ruter, virksomhedens mål om emissionsfri færgedrift og meget andet, som fragtkunderne har savnet på det tidligere website, lyder det fra rederiet.

 Gerald Lefold, Managing Director Freight Sales, Scandlines

-Vi kan nu tilbyde vores fragtkunder et moderne og overskueligt website med direkte adgang til webbooking som et elektronisk alternativ til EDI og Scandlines Freight-app’en. Vores fragtafdeling tilbyder naturligvis fortsat booking via telefon og e-mail,fortæller Gerald Lefold, Managing Director Freight Sales hos Scandlines.

Kommende færge vil understøtte væksten
Det stigende antal fragtkunder er også baggrunden for, at Scandlines i november 2021 bestilte en emissionsfri fragtfærge til Rødby-Puttgarden ruten. Færgen indsættes i 2024.

-Vi forventer, at den positive udvikling i denne del af vores forretning fortsætter. Og vores fragtkunder stiller i højere og højere grad krav om, at transporten er så bæredygtig som muligt. Det krav vil vi gerne opfylde, uddyber Gerald Lefold.

Den nye færge har en kapacitet på 66 fragtenheder, hvilket forøger den aktuelle kapacitet med 23 procent på ruten Rødby-Puttgarden.

Med en overfartstid på en time er færgen emissionsfri. Den kan også fungere som hybridfærge, som det allerede kendes fra Scandlines ruterne mellem Danmark og Tyskland. Som hybridfærge er overfartstiden 45 minutter. Med den emissionsfrie færge tager Scandlines et stort skridt videre på den grønne rejse.

-lipe

23/2 2022
  • Guidlines til seafastening effektiviserer opsætning af offshore vind

    Guidlines til seafastening effektiviserer opsætning af offshore vind

    havne ›En fælles industristandard for seafastening-design af vindmøllekomponenter på installationsfartøjerne accelererer opsætningen af havvindmøller og er samtidig ressourcebesparende, bl.a. fordi grejet til fastgørelse af komponenter går igen fra projekt til projekt
  • Esbjerg Havn indgår partnerskab om norsk havvindprojekt

    Esbjerg Havn indgår partnerskab om norsk havvindprojekt

    havne ›Norske Windport vil gøre brug af den danske havns store ekspertise til rollen som udskibningshavn for landets første, store havvindprojekt. Port Esbjerg skal bl.a. bidrage med opbygning af en effektiv infrastruktur og logistik
  • Kran lagde til kaj ved containerterminalen

    Kran lagde til kaj ved containerterminalen

    havne ›Copenhagen Malmö Ports første STS-kran, som skal installeres på den nye containerterminal i Ydre Nordhavn i København, ankom for nyligt fra Konecranes i Finland
  • Forstærkning på vej til Alslinjen

    Forstærkning på vej til Alslinjen

    havne ›To forsinkede elfærger får Molslinjen til at bytte rundt på flere færger for at få sommeren til at hænge sammen på Alslinjen. Alslinjen forstærkes i maj med øresundsfærgen, Mercandia lV, som sammen med færgen Frigg skal sikre timedrift mellem Bøjden og Fynshav
  • Omdannelsen realiseret: Aarhus Havn er nu et aktieselskab

    Omdannelsen realiseret: Aarhus Havn er nu et aktieselskab

    havne ›Tirsdag den 1. april markerede et nyt kapitel i Aarhus Havns lange historie. Her trådte en ny selskabsform nemlig i kraft, hvorved den østjyske erhvervshavn er ikke længere en kommunal selvstyrehavn, men nu i stedet et kommunalt aktieselskab
  • Omsætningsrekord i Port of Aalborg

    Omsætningsrekord i Port of Aalborg

    havne ›Masser af gods over kaj, en moderne erhvervspark hvor virksomhederne trives og stor succes med at servicere den grønne omstilling og særligt vindindustrien. Det er de væsentligste årsager til, at Port of Aalborg i 2024 løftede både top- og bundlinje markant
  • Nye kraner på vej til København fra Finland

    Nye kraner på vej til København fra Finland

    havne ›Nu begynder rejsen mod København for Copenhagen Malmö Ports nye STS-kraner, som skal installeres på den nye containerterminal i Ydre Nordhavn
  • ADP fejrer 25-års jubilæum

    ADP fejrer 25-års jubilæum

    havne ›ADP markerer sit 25-års jubilæum og fejrer et kvart århundredes havnedrift. Virksomhedens DNA fra år 2000 lever videre i en organisation, der har udviklet sig med markedet med fokus på at understøtte den danske import og eksport