Scandlines lancerer nyt website til voksende fragtforretning

Scandlines lancerer nyt website til voksende fragtforretning

Året er startet godt for Scandlines’ fragtforretning, og den positive tendens fra fjerde kvartal 2021 er fortsat i januar 2022. For at hjælpe det stigende antal fragtkunder endnu bedre på vej har rederiet netop lanceret et mere informativt og intuitivt fragt-website

I 2021 leverede fragtforretningen imponerende vækstrater på 12 procent. Antallet af transporterede fragtenheder ligger således højere end i både 2020 og 2019 og endda også et par procentpoint højere end i 2018, der var det hidtidige rekordår.

Med det nye fragt-website bliver det endnu lettere for fragtkunderne at booke overfarter samt at finde relevant information om Scandlines’ ruter, virksomhedens mål om emissionsfri færgedrift og meget andet, som fragtkunderne har savnet på det tidligere website, lyder det fra rederiet.

 Gerald Lefold, Managing Director Freight Sales, Scandlines

-Vi kan nu tilbyde vores fragtkunder et moderne og overskueligt website med direkte adgang til webbooking som et elektronisk alternativ til EDI og Scandlines Freight-app’en. Vores fragtafdeling tilbyder naturligvis fortsat booking via telefon og e-mail,fortæller Gerald Lefold, Managing Director Freight Sales hos Scandlines.

Kommende færge vil understøtte væksten
Det stigende antal fragtkunder er også baggrunden for, at Scandlines i november 2021 bestilte en emissionsfri fragtfærge til Rødby-Puttgarden ruten. Færgen indsættes i 2024.

-Vi forventer, at den positive udvikling i denne del af vores forretning fortsætter. Og vores fragtkunder stiller i højere og højere grad krav om, at transporten er så bæredygtig som muligt. Det krav vil vi gerne opfylde, uddyber Gerald Lefold.

Den nye færge har en kapacitet på 66 fragtenheder, hvilket forøger den aktuelle kapacitet med 23 procent på ruten Rødby-Puttgarden.

Med en overfartstid på en time er færgen emissionsfri. Den kan også fungere som hybridfærge, som det allerede kendes fra Scandlines ruterne mellem Danmark og Tyskland. Som hybridfærge er overfartstiden 45 minutter. Med den emissionsfrie færge tager Scandlines et stort skridt videre på den grønne rejse.

-lipe

23/2 2022
  • Blue Water skifter til HVO på havnen

    Blue Water skifter til HVO på havnen

    havne ›600.000 liter diesel skiftes til det alternative brændstof HVO og reducerer CO2-udledning med op mod 90 % i Esbjerg, Aarhus og Lindø
  • Kongsberg udvider på Aalborg Havn

    Kongsberg udvider på Aalborg Havn

    havne ›Den maritimt specialiserede servicevirksomhed her fundet en ny niche, og lejer derfor yderligere 700 700 kvadratmeter lager i erhvervsparken på Østhavnen
  • Ny elforbindelse skal sikre energilager i Hirtshals

    Ny elforbindelse skal sikre energilager i Hirtshals

    havne ›WeStorix vil etablere højspændingsforbindelse mellem Hirtshals og Hjørring. Den skal realisere planerne med for grøn strøm til hybridfærger, havnens virksomheder og den nordjyske industri
  • Molslinjens tasmanske færgedjævel

    Molslinjens tasmanske færgedjævel

    havne ›Byggeriet af Molslinjens nye mega-katamaraner er gået i gang på Incat-værftet i Tasmanien. Og allerede nu er der et bud på, hvordan de elektriske og kraftfulde katamaraner kommer til at se ud
  • Tænketanker lagde til i Aarhus

    Tænketanker lagde til i Aarhus

    havne ›Den grønne omstilling er ikke altid let. Det kræver samarbejde og vidensdeling, og det var pointen med den konference, som Aarhus Havn lagde lokaler til en tirsdag i august
  • Forlænger samarbejdet

    Forlænger samarbejdet

    havne ›Kalundborg Havn og APM Terminals har forlænget deres samarbejdsaftale for at sikre fortsat vækst, høj effektivitet og styrket containerkapacitet
  • Udfordret af nyt havnedesign

    Udfordret af nyt havnedesign

    havne ›Det nye design af Rønne Havn udfordrer de konventionelle færger. Det viser de simuleringer, som Bornholmslinjen har foretaget sammen med Rønne Havn og Niras
  • Havnebydel under forvandling

    Havnebydel under forvandling

    havne ›21 anbefalinger til fremtidens havnebydel i Næstved. Forvandlingen af havneområdet i Næstved skal styrke hele Næstved Kommunes vækstpotentiale