Skagen Havn styrker krydstogtteametFra venstre: Line Hardis Olesen, Karen Christine Steenberg, Willy B. Hansen & Anne Sofie Rønne Jensen

Skagen Havn styrker krydstogtteamet

Stadig flere rederier ønsker at anløbe Danmarks nordligste havn med krydstogtskibe. Derfor har Skagen Havn ansat Line Hardis Olesen som Cruise Assistent i specialteamet, som dermed er oppe på fire ansatte

Line Hardis Olesenkommer fra en stilling som skibsagent ved Saga Shipping, hvor hun har været ansat de sidste 12 år. Her har hun stiftet bekendtskab med krydstogtbranchen fra shippingsiden og herigennem er interessen for arbejdet med krydstogt opstået.

Line Hardis Olesens første uger ved Skagen Havn har budt på introforløb, afvikling af krydstogtanløb og messedeltagelse i Málaga - Seatrade Cruise Med, hvor hun er blevet præsenteret for krydstogtrederier og andre samarbejdspartnere.

Jeg glæder mig til at få yderligere indsigt i arbejdet og jeg synes det er en spændende branche med mange alsidige opgaver, siger hun

Ved Skagen Havn er direktør Willy B. Hansen godt tilpas med at forstærke krydstogtteamet, bestående af Cruise Manager, Anne Sofie Rønne Jensen og Junior Cruise Manager, Karen Christine Steenberg, yderligere med ansættelsen af Line Hardis Olesen, og han siger;

-Med de stigende antal bookinger fra rederier der ønsker at anløbe Skagen Havn i de kommende år, er jeg glad for at Line har takket ja til stillingen hos os. Lines erfaring med krydstogtanløb fra shipping vil helt sikkert være en force – både for Line og for Skagen Havn.

-lipe

19/9 2024
  • Nyt ejerskab markeret i Hanstholm Havn

    Nyt ejerskab markeret i Hanstholm Havn

    havne ›Den 1. august blev snoren klippet som symbol på det nye partnerskab mellem ADP og Thisted Kommune, der nu ejer Hanstholm Havn med henholdsvis 51 og 49 procent. Ejerskabet skal styrke havnens konkurrencekraft og realisere potentialet i den nordvestjyske havn
  • Elektriske kæmpe-færger i sigte på Kattegat

    Elektriske kæmpe-færger i sigte på Kattegat

    havne ›Molslinjen har bestilt to batteridrevne katamaraner til ruten mellem Sj. Odde og Aarhus, og dermed skudt verdens største elektrificeringsprojekt til søs i gang. Australske Incat skal bygge færgerne, som sammen med en tredje ventes til Danmark i løbet af 2027 og 2028
  • Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    Så til søs - sikkerhedskurset er i havn

    havne ›Molslinjen har lavet et øvelsesbassin ved Odden Færgehavn. Dermed kan de nemt sende interne kursister på sikkerhedskursus
  • Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    Nye arealer til havvindmøllers komponenter

    havne ›Nyt kajnært oplagringsareal til sværgods på Thyborøn Havn er indviet til oplagring af stålkonstruktioner til installation på Danmarks største havvindmøllepark Thor
  • Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    Brookfield bliver minoritetsejer i ADP

    havne ›Med en kapitalindsprøjtning på 700 millioner kroner opnår en af verdens største infrastrukturforvaltere en ejerandel på 14,1 % i Associated Danish Ports. Investeringen skal gøre ADP til en af de førende havnevirksomheder i Norden
  • Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    Mulige CO2-reduktioner for sejlførende handelsskibe

    havne ›Ny målinger under virkelige sejladsforhold skal give indsigt i den reelle effekt af vindsejl på handelsskibe. Fire moderne sejl er netop installeret på Uni-Tankers’ M/T Jutlandia Swan, og snart skal Cleanship-projektet samle ny data til hele den maritime branche
  • El-færges batterier går i land

    El-færges batterier går i land

    transport ›Ærø el-færgen Ellens 26.000 battericeller er slidte. I stedet for at skrotte dem vil to SDU-forskere bruge batterierne i et nyt projekt, hvor de skal lagre sol og vind
  • Port of Aalborg indgår aftale med entreprenør om kæmpe kajudvidelse

    Port of Aalborg indgår aftale med entreprenør om kæmpe kajudvidelse

    havne ›En underskrevet entreprisekontrakt mellem Munck Havne & Anlæg og Port of Aalborg baner vej for etableringen af en kajudvidelse på 500 kajmeter og hele 60.000 kvadratmeter kajareal. Den nye kaj skal understøtte Nornes kommende CO2-modtagefacilitet og åbner samtidig for en markant udvidelse af havnens kajnære erhvervsarealer til fx vindindustrien