Smyril Line i gang med byggeriet

Smyril Line i gang med byggeriet

Det første, større byggeri på den landudvidelse, som Hirtshals Havn har etableret ved NordsøTerminalen, begynder at tage form

Det er rederiet Smyril Line, der i samarbejde med HMU A/S i Hirtshals som totalentreprenør, har påbegyndt opførelsen af en 3.350 kvadratmeter stor administrations- og lagerbygning tæt ved NordsøTerminalen og Containerkajen, hvor tre af rederiets skibe anløber havnen ugentligt.

Smyril Lines byggeri på havnen i Hirtshals omfatter en administrationsbygning på 600 kvadratmeter, en 2.700 kvadratmeter stor lagerbygning og et terminalkontor på 50 kvadratmeter, der ligger på et meget synligt 17.000 kvadratmeter stort areal lige ved indkørslen til NordsøTerminalen.

Carsten Kjær, direktør i Smyril Line Cargo ser frem mod de kommende måneders aktiviteter:
- Hos Smyril Line ser vi meget frem mod at udvikle vores aktiviteter og herunder at styrke vores position gennem etableringen på Hirtshals Havn. Placeringen og udformning af bygningen tager udgangspunkt i en effektiv og hurtig operation i forbindelse med håndteringen af godset på vores skibe og servicering af både vores cargo- og passagerkunder, siger han og fortsætter:

Næste skridt er ansættelser
- Nu hvor byggeriet er gået i gang, har vi allerede taget fat på den næste udfordring, nemlig at skaffe nye, kvalificerede medarbejdere til de daglige operationer og opgaver i terminalen. Vi skal til at opbygge en ny og velfungerende organisation her i Hirtshals, og dermed står vi overfor en meget spændende opgave over de næste par år.

Direktør Claus Roden Jensen hos HMU A/S i Hirtshals siger i forbindelse med opstarten af byggeriet:

- Som totalentreprenør på byggeriet, har det været en meget spændende opgave, lige fra de første drøftelser med Smyril Lines ledelse, og til nu, hvor vi skal til at sætte gang i byggeriet. Det har været en intens proces at få alle detaljer til at falde på plads, men alt er gennemført i en meget professionel ånd, som vi kun kan være tilfredse med. Vi har udformet bygningen i tæt samarbejde med Smyril Lines arkitekter, rådgivende Ingeniør Ole Møgelmose, CAD-Tegnestuen og rederiets cargoafdeling, så vi får en bygning, der er både smuk og funktionel.

Byggeriet er sat i gang her i februar, og planlægges færdigt i efteråret 2018, hvor Smyril Line tager de nye rammer i brug, som udgangspunkt for servicering af rederiets kunder og skibe.

-lipe

12/2 2018
  • Grenaa Havn leverer bedste resultat nogensinde

    Grenaa Havn leverer bedste resultat nogensinde

    havne ›For sjette år i træk kan havnen præsentere rekordomsætning i årsregnskabet. Nettoomsætningen sidste år steg ca. ni millioner kroner i forhold til året før, og udover stor aktivitet og nye investeringer, kan Grenaa Havn glæde sig over en meget høj kundetilfredshed
  • Rønne Havn: konsolidering vil fremover fylde mere end ekspansion

    Rønne Havn: konsolidering vil fremover fylde mere end ekspansion

    havne ›Fremtidssikringen af Rønne Havn har været i fokus det forgangne år. Med en nettoomsætning på ca. 170 mio. kr. og et overskud på knap 63 mio. kr., svarende til et afkast på godt fem procent, har havnen oplevet fornyet vækst og styrket sin position, som nu skal fastholdes
  • Krydstogtssæsonen har kurs mod ny besøgsrekord i Aarhus Havn

    Krydstogtssæsonen har kurs mod ny besøgsrekord i Aarhus Havn

    havne ›Lørdagen før påske anløb AIDAmar til krydstogtskajen i Aarhus Havn. Det blev starten på en sæson, hvor flere sejlende turister end nogensinde før - faktisk helt op imod 200.000 - forventes at komme til byen
  • Transportsektoren er i søgelyset for cyberangreb

    Transportsektoren er i søgelyset for cyberangreb

    havne ›Fremover samles hele transportsektoren i én trusselsvurdering. Den nye vurdering af cybertruslen mod land-, luft- og jernbanetransporten i Danmark viser, at truslerne, som primært er fra Rusland, enten er meget høje eller høje, og det skal sektoren være klar til at håndtere, siger ministeren
  • Uddybet sejlrende løfter Esbjerg Havns kapacitet og potentiale

    Uddybet sejlrende løfter Esbjerg Havns kapacitet og potentiale

    havne ›Uddybningen af sejlrenden til Esbjerg Havn til 12,8 meter er nu afsluttet. Den strategiske udvidelse betyder, at havnen nu kan tage imod markant større skibe, hvilket både styrker Danmarks position i den grønne omstilling og som logistikknudepunkt for NATO
  • Guidlines til seafastening effektiviserer opsætning af offshore vind

    Guidlines til seafastening effektiviserer opsætning af offshore vind

    havne ›En fælles industristandard for seafastening-design af vindmøllekomponenter på installationsfartøjerne accelererer opsætningen af havvindmøller og er samtidig ressourcebesparende, bl.a. fordi grejet til fastgørelse af komponenter går igen fra projekt til projekt
  • Esbjerg Havn indgår partnerskab om norsk havvindprojekt

    Esbjerg Havn indgår partnerskab om norsk havvindprojekt

    havne ›Norske Windport vil gøre brug af den danske havns store ekspertise til rollen som udskibningshavn for landets første, store havvindprojekt. Port Esbjerg skal bl.a. bidrage med opbygning af en effektiv infrastruktur og logistik
  • Kran lagde til kaj ved containerterminalen

    Kran lagde til kaj ved containerterminalen

    havne ›Copenhagen Malmö Ports første STS-kran, som skal installeres på den nye containerterminal i Ydre Nordhavn i København, ankom for nyligt fra Konecranes i Finland