Stærk efterårsferie for MolslinjenMolslinjens færger har haft travlt i efterårsferien og henover sommeren.

Stærk efterårsferie for Molslinjen

Mange passagerer valgte vandvejen i efterårsferien. Og flere af dem benyttede Molslinjen. Rederiets ti færgeruter var blot 363 passagerer fra at slå rekorden fra 2019, som er det seneste normale år før corona

Efterårsferien er netop afsluttet, og igen har danskerne vist, at færgen er et populært transportvalg. I løbet af efterårsferien valgte 311.965 danskere at rejse med en af Molslinjens færger.

Sidste år var det tal på 287.716, hvilket svarer til en stigning på 8,4 procent. Den hidtidige rekord for efterårsferien blev sat i 2019, hvor 312.328 passagerer sejlede med Molslinjen.

Også sommeren har været travl. I løbet af tre sommermåneder rejste 5.040.036 passagerer med rederiets ruter, en stigning på 2,4 procent sammenlignet med 2024 – en stigning, der er højere end det generelle færgemarked i Danmark, som blot voksede en procent i sommer.

Tallene fra både sommer og efterår understreger, at færgen fortsat spiller en central rolle i danskernes ferierejser og pendling mellem landsdelene.

- Danskerne vælger i stor stil at tage færgen, når de skal på ferie, besøge familie eller pendle mellem landsdelene. Den stigende interesse viser, at danskerne sætter pris på de hurtige, og fleksible forbindelser, vi tilbyder, siger Kristian Durhuus, ceo for Molslinjen.

Han fortsætter:

- Vi har haft mange fuldt bookede afgange, Det vidner om, at færgerejsen fortsat er en populær del af danskernes rejsemønster – og et godt alternativ til både bil, tog og fly.

Det er ruterne mellem Jylland og Sjælland, Øresundslinjen, Bornholmslinjen og Fanølinjen, som står for de store passager-mængder – og det var særligt en meget velbesøgt august, som var med til at trække sommerens resultat op.

-hawin

20/10 2025
  • Esbjerg Havn bliver del af globalt innnovationsnetværk

    Esbjerg Havn bliver del af globalt innnovationsnetværk

    havne ›Havnen er blevet medlem af Port Innovators Network, som hjælper havne fra hele verden med at accelerere udviklingen af grønne teknologier og løsninger i den maritime sektor
  • Nuuk Havn skal have etableret en orlogskaj

    Nuuk Havn skal have etableret en orlogskaj

    havne ›Den grønlandske havn mangler tilgængelig kajplads. Derfor samarbejder Forsvarsministeriet og det selvstyreejede selskab, Sikuki Nuuk Harbour A/S om en orlogskaj, som også vil kunne anvendes af civile skibe
  • Containerterminal indviet i Fredericia

    Containerterminal indviet i Fredericia

    havne ›Lørdag den 4. oktober markerede ADP og Fredericia Shipping indvielsen af Fredericia Havns nye containerterminal. Den skal styrke havnens rolle som et effektivt og fremtidssikret logistikknudepunkt
  • Visuel opdatering af havneidentiteten

    Visuel opdatering af havneidentiteten

    havne ›En ny visuel identitet og hjemmeside markerer Kalundborg Havns strategiske retning som en grøn, international og digital erhvervshavn
  • Milliardaftale om CO2-lager på Grenaa Havn

    Milliardaftale om CO2-lager på Grenaa Havn

    havne ›Havnen har indgået aftale med virksomheden, Normod Carbon, som nu er eneret til trinvis udvikling af et mellemlager på 10 millioner tons CO2 om året
  • Aarhus Havn opjusterer forventningerne

    Aarhus Havn opjusterer forventningerne

    havne ›Et solidt, økonomisk resultat i første halvår og stigning på over 13 procent på containeromsætningen får landets største erhvervshavn til at opjustere forventninger med 23 millioner kr.
  • Stena Line i historisk aftale 

    Stena Line i historisk aftale 

    havne ›Stena Line har indgået en langsigtet aftale med Frederikshavn Kommune om driften af færgehavnen i Frederikshavn de næste 50 år
  • Kaj på vej til havnen

    Kaj på vej til havnen

    havne ›430 meter ny kaj er på vej til havnen i Aarhus. Byggeriet af projektet, som er godkendt af Trafikstyrelsen, begynder nu her i uge 39