Nu får kunderne svar allerede før, de ringer

Nu får kunderne svar allerede før, de ringer

I 40 år har DAN-doors udviklet og produceret skræddersyede døre og porte til industrien, og hvis der er én ting, der står klart efter de 40 år, er det, at ikke to kunder har samme behov. Det kan man blandt andet forvisse sig om på dør- og portproducentens nye hjemmeside

Hos DAN-doors får kunderne ikke bare en dør eller en port. De får den rigtige dør til deres individuelle behov, og en af virksomhedens absolutte styrker er, at der i dialogen med kunderne ligger et stort rådgivningsarbejde. 

Ifølge DAN-doors' salgschef, Per Pedersen, er den indledende dialog med kunderne afgørende for virksomhedens succes:  

- I langt de fleste tilfælde bliver kunden mere afklaret i forhold til hvilken løsning, de har brug for, når vi snakker med dem. Skal den for eksempel bruges i et køle- eller frostrum, hvor der er brug for at sikre stabile temperaturer, også når døren åbnes og lukkes, jamen så er det vigtigt at finde en dør eller port med den korrekte isolering til formålet. Er der meget trafik med truck, som kræver hurtig adgang, giver det god mening at vælge en rulleport med hurtig åbnehastighed.

 
Måske er det et miljø, hvor begge dele gør sig gældende, og så har vi løsninger, som både har rulleportens hastighed og skydedørens isolering. Det er blandt andet den slags, vi spørger ind til, så vi ved, at vi leverer en dør eller port, der er rigtig til formålet og kundens forretning. Vi giver vores kunder skræddersyet rådgivning til skræddersyede løsninger. 

Nyt digitalt visitkort  
-Nu er det digitale visitkort blevet løftet med i den proces, for DAN-doors kunne i september åbne dørene til en ny hjemmeside, som er udviklet med afsæt i de spørgsmål, kunderne stiller. Vi har hæsblæsende travlt, og vores tidligere hjemmeside var ikke fulgte med tiden, simpelthen fordi vi ikke havde tid, siger salgschefen og fortsætter:

-Nu har vi taget os tid til at gøre det ordentligt og hjælpe kunderne på vej allerede fra deres første besøg på hjemmesiden, og vi har forsøgt at svare på mange af de spørgsmål, vi får i telefonen.

DAN-doors' hjemmeside er bygget op som meget mere end et digitalt visitkort: Den er et værktøj for både medarbejdere og nye og eksisterende kunder. Produkterne er naturligvis i centrum, men netop fordi der kan være flere løsningsmodeller til samme behøv, kan det være en hjælp for hjemmesidens besøgende at udforske de forskellige muligheder på en visuel og brugervenlig platform.

-Vores digitale adfærd har ændret sig meget alene de sidste fem år. I dag bruger vi lang tid på at undersøge markedet, før vi tager en beslutning, og vi håber selvfølgelig, at vores hjemmeside kan være til inspiration og information for kunderne i den proces, siger Per Pedersen.

Brugbar information 
Den nye hjemmeside giver plads til kunder fra mange segmenter, og som befinder sig i forskellige faser af købsprocessen. For garvede kunder er der et rigt varekatalog med detaljer om hver enkelt dør eller port, og for nye besøgende er der skabt brancheuniverser med blandt andet billeder af løsninger, DAN-doors tidligere har leveret til kunder i samme branche.  

Blandt de ting, man kan se på hjemmesiden, er det 14 meter lange og tre ton tunge brandgardin, som DAN-doors leverede til Viborg Teater.

-Der er cirka 200.000 ord på den nye hjemmeside. Vi har virkelig tilstræbt os at give kunderne brugbar information, som skal hjælpe dem med at navigere i de mange, mange muligheder, der er i dørbranchen, og indtil videre har vi fået virkelig flot respons, siger Per Pedersen. 

Skanderborgvirksomheden er kendt for at udvikle topmoderne døre og porte, uden at give køb på de ’gammeldags’ værdier, som de er respekteret for i branchen, nemlig høj kvalitet, grundighed og godt håndværk. Med den nye hjemmeside er der skabt en platform, som viser, at disse værdier er en del af hele DAN-doors' DNA. 

7/11 2022